Cascadekøler FX-DK-OC del 3:

Oprindeligt indlæg af købkøb

Leder det der stads ikke strøm???

nej, det ligger som en gummi hinde der former sig efter hardwaret (der skal ret meget til), og det laver så en fin hinde, der kan tages af ved bare at lave et hul og så tage det stille og roligt af, der er ikke lim i det, så det sidder ikke fast.:)

det er jo ikke kun kølingen det kommer an på, cpu´en maxer jo også ud på et tidspunkt, måske 50 -70 mhz mere med den nye køler, ellers tror jeg simpelthen ikke på mere, da cpu´en har et naturligt max, ellers var det jo bare ud i rummet med lortet så kunne du jo oc evigt. hvilket du jo godt selv kan se er umuligt :)

Det er ikke helt muligt det du skriver med rummet...

Vi kan godt blive enige om at der næsten er 0 Kelvin derude. Men der er jo ikke noget stof/masse der kan køle eventuelle køleprofiler, som sidder på CPU'en ned.

Forstår du?

Jeg tror også der var en der skrev noget med at lave en kasse til hele svinet, og gøre den luft-tæt/-tom. Samme problem, hvad skal køle den radiator ned som sidder i kompressor systemet? der er jo ikke noget luft som blæseren kan puste igennem.
    Så kunne man måske fylder en gas deri... Nej, denne gasart vil bare blive mere og mere varm, da den ikke kan komme væk/ud af kassen.

Så den eneste måde det kan laves på er en luft-tæt/-tom kasse omkring mobo, evt. med en gasart deri.
    Eller som der også bliver skrevet lave en hinde over mobo, dertil kan jeg sige at man bruger noget til print-kort, som gør det nemmere at lodde på (tror nok det er til det formål), og dette leder ikke strøm. Det kan fås på spray dåse.

Kom lige til at tænke på at det måske ikke er det fedeste at lave sådan en hinde, da det måske kan "sætte" sig i diverse slots...

Men det er jo dig selv Tom der bestemmer hvad du laver...

• Jeg er glad for alle forslag og ideer, for kondens ER et problem, når vi snakker extremkøling.

Faktisk er det det problem der koster "hardware" det er næsten umuligt at brænde komponenter af, når der er mere end -100 grade. Det er ikke kondens een gang, for kommer der vand, kommer der "fniddder" på skærmen, og man slukker selvfølgelig straks. Når der er tørt prøves igen, og oftest booter maskineriet.
    Men efter et par uger, er der kommet korrosion på de små printbaner, og komponenter, og så er der ustabilitet, og det er slut.....

Jeg havde fx et 9800xt, som ikke virkede, så gav jeg det et gang under vandhanen med neglebørste osv. Da det var tørret, bootede det og har kørt siden....
    konklusion: korrosionsprodukter.

Den løsning der er mest tiltalend er, en lufttæt kasse i plexiglas over det hele. Derefter fylde en passende luftart ind i akrylkassen...

Der kommer i Dual-Cascadekøler FX-OC-DK del 4 nogle slemme billeder der viser hvad jeg taler om. Hvis kølehovedet Fx er så stort, at det 2 cm over CPU fylder så meget, at det dækker nordbro, og ram...
    Så skal man fx sætte ram i, før man sætter kølehoved på CPU... der er extremt ikke :clap:
    Det skal være extremt --- og godt.. ;)

• Ja der sker nok snart noget ;)
    Billederne kan du tage LOL (inside joke)

Altid glad for pakker, store som små
    (vi mangler biggrin smilie)

Der kommer i Dual-Cascadekøler FX-OC-DK del 4 nogle slemme billeder der viser hvad jeg taler om. Hvis kølehovedet Fx er så stort, at det 2 cm over CPU fylder så meget, at det dækker nordbro, og ram...
    Så skal man fx sætte ram i, før man sætter kølehoved på CPU... der er extremt ikke :clap:
    Det skal være extremt --- og godt.. ;)

Hvordan kan køleret fylde så meget? Er det isolering?

Kan ikke vente med de billeder... Har du ikke en forsmag? :T

• Køleren skal ikke være inde i rummet, det skal kun være selve maskinen der er inde i. resten skal igennem små luftsluser (som på kompressorsystemer), og derved kan det lade sig gøre, man bruger faktisk metoden når man skal have instrumenter steriliseret(sygehuse etc.) (tom du ved noget om det?) ...

nåhh, men jeg mente ikke luft TOMT men lufttæt, sådan at man kan trække al luften ud af den og så sende noget 100% rent luft ind igen(uden fugt og skidt) ...

det er en dyr metode, men det virker og hvis man bare har monteret alt ordentligt fra starten så kan man faktisk have den løsning til at køre altid, da trykket bare skal opretholdes.

- out

Oprindeligt indlæg af kio_liex

Hvordan kan køleret fylde så meget? Er det isolering?

Kan ikke vente med de billeder... Har du ikke en forsmag? :T

Ikke lige forsmag endnu ;)
    Men et screenshot kan jeg da altid leverer:

FlexQ, ja jeg er helt med på ideen.

• Nice, har du fået den stabil ved den hastighed der ?(

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Ikke lige forsmag endnu ;)
    Men et screenshot kan jeg da altid leverer:

FlexQ, ja jeg er helt med på ideen.

okay, det er mega fedt, har lige haft fat i fars gamle, den virker stadig og jeg tog for sjov det ene kabel ud og isatte alm elkabler der i stedet... det skal man ikke uden at have ordentlig isolering, og ikke bare silikone som jeg :] ... den slugte det og sp paf så var den fuld af lut...tsk...tsk

• Det er interessant Jacob.

Må lige sige, den er alt andet end stabil heroppe, og kan ikke bruges til bench.

Jeg har fundet ud af, at der faktisk er mere at hente, ved bedre temperatur og max corevolt.
    Prototypen kan holde kølingen ved knap 2 volt.
    Dvs, at jeg har lidt extra "kulde" når jeg booter, og straks belaster med 2.112 volt (den "springer" heroppe, og falder ved bench) Dvs. lidt extra i forhold til prototypen vil hjælpe? Er du med, det er jo interessant.
    Snakker vi held, har jeg set 4480 men nåede ikke at tage screenshot, det vil kunne gøres med lidt held.

Pifastlisten er blevet opdateret, så JCViggen er havnet uden for medaljerækken ;(

http://pifast.hexus.net/pifast.php

• stoppede han ikke da folk begyndte cascade-ræset?? eller fik han bare en (pc-ice :D) til at lave en til sig??

• Har rodet lidt med Høje FSB. Oppainter foreslog det kunne være grafikkortet. Har prøvet flere forskellige, det giver ingen forskel.

Max stabil FSB på dette SK8V er 240-243.
    Så har jeg rodet med timings, de kan så til gengæld kører 2-5-2-2-7-A-1-2 turbo.
    Det er næsten lige så hurtigt som 2-5-2-2-A-A-A standard ved 250 vi snakker sandra score godt 7100

Dvs: Der er en interessant "ø" ved 3360 og multi 14.
    Hvis det er muligt, er det den der skal nåes, høj FSB giver jo også et helvede med AGP hastigheden, det er meget nemmere, hvis vi kan holde AGP under 80 :)
    multi 13 er ikke brugbar allerede ved 3300 er det jo 254 FSB, og det er ikke muligt med max timings.

Multi 15 bliver først interessant ved 3600, og det er nok ikke realistisk :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af SlackeR

stoppede han ikke da folk begyndte cascade-ræset?? eller fik han bare en (pc-ice :D) til at lave en til sig??

Jo, han er officielt stoppet med det "pjat", men bencher og tweaker som aldrig før.

Oprindeligt indlæg af FlexQ
    du har aldrig overvejet et pci gfk ???

Problem: PCI er 40.. Men du har ret Japanerne bruger meget hårdhudede PCI grafik når de kvælstof-bencher.

Lige en anerkendelse fra verdens største overclocker, Macci fra Finland. Det "varmer" ;)