Tweak.dk tester Intel i5-8600K Coffee Lake

  • [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/3080/large_front.png]


    Intel løftede for få dage siden sløret for deres 8 generation Coffee Lake processorer, og og vi starter med at tage et hurtigt kig på i5-8600K med 6 cores, 6 tråde, 3.6/4.3GHz, og en TDP på 95W. Efter Intel at dømme, er Coffee Lake en mainstream killer, som vil prikke AMD af pinden. Læs vores første gennemgang af i5-8600K Coffee Lake processor.


    Læs mere om Tweak.dk tester Intel i5-8600K Coffee Lake

  • Jeg er forvirret!
    I starter med at skrive om i5-8600K, men undervejs skriver I et par gange om i7-8600K fx


    "På nuværende tidspunkt har vi kunne finde den nye Intel Core i7-8600K Coffee Lake processor til omkring 2300kr."


    Er det typos eller handler artiklen om både i5 og i7 8600K?
    :rules:

  • Jeps - Der er for at fjerne al tvivl tale om I5 - IKKE I7 (endnu) ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det må være min febervildelse der har været med inde over og så måske fordi jeg jo sad og testede imod i7-7700K CPUen :D Producenterne gør det heller ikke let med de navne der ligger lige op og ned af hinanden. Men som gode folk allerede har rettet var der naturligvis tale om i5-8600K i testen.


    Jeg er dog heldigvis ved at være frisk igen :9xo

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Synes det er No go. Skyldes mest min tanke om Intel i første omgang har brugt lidt for mange penge i forbindelse med nye CPUer. Og er stadig lidt for dyre. Og så Synes jeg det at lancere z370 er selvmål.. os med z170 og z270 føler lidt det er at pisse på os. Da z370 sjovt nok ikke er bagud kompatibel.. så man er tvunget til en måske kommende BIOS update hvis man vil den nye cpu

  • Synes det er No go. Skyldes mest min tanke om Intel i første omgang har brugt lidt for mange penge i forbindelse med nye CPUer. Og er stadig lidt for dyre. Og så Synes jeg det at lancere z370 er selvmål.. os med z170 og z270 føler lidt det er at pisse på os. Da z370 sjovt nok ikke er bagud kompatibel.. så man er tvunget til en måske kommende BIOS update hvis man vil den nye cpu


    Der kommer aldrig en BIOS update, som vil gøre Z170- og Z270 bundkort kompatible med Coffee Lake, da pin layout er anderledes på Z370, selvom det er samme sokkel. Banerne er simpelthen fysisk anderledes bygget op, da der er lavet flere fase- og ground pins til Coffee Lake. Så det kommer vi desværre til at kigge langt efter.


    Kort sagt.. Vil du køre Kaffe Sø, så må du desværre se dig tvunget til at købe et Z370 bundkort.