Router på Loft

• Hejsa

Jeg har lidt problemer med at få mit Wifi til at dække hele huset.

Vi har en Netgear R7000 som står i den ene ende af huset og i den anden ende ca 15m væk er signaglet ikke godt, tænker selv nok pga vægge og div andre ting.

Kan jeg evt lægge den på loftet midt i huset vil det hjælpe da der ikke er så meget den skal igenenm der andet end isolering og træloft eller kan den ikke holde til det da der bliver koldt om vinteren og varmt om sommeren ?

• Det er der jo kun en måde at finde ud af - Sæt den derop med et løst kabel og se hvordan den trådløse forbindelse er rundt i huset. Men umiddelbart kan det godt lade sig gøre - Tykkere vægge tager typisk mere.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

• Ja der er jo det - Der kan jeg ikke kommentere. Jeg er ikke tømrer :D

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

• I et nyere hus med godt undertal ville jeg ikke være bekymret over at have en router stående på loftet. Det vil jo være tørt oppe, og den vil ikke opleve koldere temperaturer end udenfor (hvilket ikke burde være noget problem når den står og kører - jeg er lige ved at tro at det vil være værst om sommeren hvor der kan blive noget varmt på sådan et loft.

• ok! Vores hus er fra 80 og ingen undertag , men der er stadig tørt , men kylde , varme skifter jo self der oppe, og ved ikke om der kan blive lidt fugtigt der men tror det ikke.

• her i huset havde vi en liggende på loftet, og det gik rimeligt, men det var vidst generelt bare ikke helt godt, nu ligger den deroppe men med godt gammeldags kabel ned til alle lejere i huset, og signalet er væsentligt bedre

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
    700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).