Gamer pc byg selv

  • Hej Tweak,


    Det er tid til at få en ny pc, og jeg sidder og kigger på komplett.dk
    Har kigget lidt på færdigsamlet gamer pc's rundt på forskellige sider,men også selv lavet en saml selv indkøbsliste.
    Mit budget er 8000kr-8500kr.


    problemet jeg syntes jeg har er, jeg aner intet om saml selv og om det er svært,når man ikke har ret meget forstand på det.
    det positive ved saml selv er de penge der er at spare eller nærmere bruge på bedre specs.
    men hvad nu hvis jeg ikke rigtig har en ven der ved meget om pc eller jeg laver ged i det selv.
    Er det muligt at gå til en computer butik med delene og få dem til at samle det for lidt håndøre.


    Det her er hvad jeg har fundet indtil videre.


    MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150


    MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX


    Intel Core i7-4770K


    Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB


    Corsair RM750, 750W PSU gold


    Corsair H60 Hydro Series CPU Køler


    NZXT LEXA S Midi Tower Sort


    Håber nogle af jer kan berolige mig med nogle gode svar til mine problemer eller til ændring af indkøbslisten.


    På forhånd tak :9xo

  • Link er link til ens egen indkøbskurv :) Du skal lave den som en ønskeliste ;)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Du kan spare en del ved at tage i5-4670k i stedet for i7-4770k .. Hvis det bare er til spil.


    Hvilke spil skal du spile? og hvilken opløsning.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • vil gerne spille watchdogs og star war Battlefront og farcry.. Hitman. spil i den genre og gerne med en god opløsning.
    Skal jeg gå ned til i5-4670k og tage et bedre grafik kort så ? hvis grafik kortet er vigitigere en CPU'en til den slags spil

  • Du kunne formentlig spare lidt med et R9 280X i stedet for GTX 770.


    Den RAM er formentlig også dyrere end nødvendigt. DDR3-1600 CL9 er tilstrækkeligt, evt. 1866 hvis du lige vil have klemt en sidste lille smule ydelse ud.


    Strømforsyningen er unødvendigt stor, 550W ville være tilpas.


    CPU-køleren er ikke pengene værd. I det leje er luftkøling bedre end vandkøling; køler lige så godt, larmer mindre.


    Og så selvfølgelig CPUen, som NearBy nævner.

  • Er den CPU køler her god nok Noctua NH-L9i CPU, eller kan i smide et link eventuelt til det jeg burde ændre =).


    Og passer det jeg har til det kabinet ?


    Tak for svar indtil videre

  • Nja, det er en ret lille køler mest til HTPC eller små kabinetter i det hele taget. Til overclocking af en Core i5-4670K er en tower-køler bedre. F.eks. en Cooler Master Hyper 212 Evo, eller en Noctua NH-U12S.


    Det hele kan være i kabinettet, dog kan ovenstående kølere måske være lige trangt nok. Men generelt er det et lidt gammeldags kabinet, så jeg ville nok foreslå noget andet. Corsair Carbide 200R, Corsair Graphite 230T, Fractal Design Arc Midi R2, Fractal Design Define R4...

  • ok hvis den 212 EVO er nok så spare jeg en del der.


    Og fedt nok, så lige en video med den Fractal Design Arc Midi R2.
    Den virker ret fin og fuld a muligheder, tilmed stilren.


    Tusind tak for indspark.


    Noget andet er så, om det er normalt at man bare går ned til sin pc butik med alle delene og eventuelt få dem til at samle skidtet for nogle penge?
    Kan man godt det ? hmm

  • Muligvis - du kan jo prøve at spørge dem på forhånd. Ellers er det ikke fordi det kræver så meget som man skulle tro. Der er masser af gode guides til hvordan man samler sin egen computer.

  • #10 jeg har nu læst og set en masse video guides,og jeg tror da godt jeg kan få det samlet uden at kører fast. Ville da også være rart selv at kunne skifte ud i sagerne fremover.
    Er dog lidt nervøs over det statisk halløj man skal undgå .
    Jeg har gulvtæpper i hele hytten,undtaget på toilettet hehe.

  • Du behøver ikke være synderlig bekymret for statiske ladninger nutildags - Jeg har aldrig investeret i udstyr der aflader mig, og jeg har til dato ikke ødelagt noget de sidste ti år.


    Det handler bare om at være forsigtig med delene - Lad være med at lægge processorer på tøj eller andet stof. Sæt det i holderne fra indpakning imens du udskifter ting, og gå hen og hold på en radiator hvis du er i tvivl. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du behøver ikke være synderlig bekymret for statiske ladninger nutildags - Jeg har aldrig investeret i udstyr der aflader mig, og jeg har til dato ikke ødelagt noget de sidste ti år.


    Det handler bare om at være forsigtig med delene - Lad være med at lægge processorer på tøj eller andet stof. Sæt det i holderne fra indpakning imens du udskifter ting, og gå hen og hold på en radiator hvis du er i tvivl.


    1) Normalt viser skader forårsaget af statisk elektricitet sig typisk som en computer der bliver ustabil, måske skal den genstartes en gang hver 14 dag, hvis den står og køre som server, eller der kan komme små grafik fejl man ikke lige ligger mærke til - Sjældent noget holder helt op med at virke.


    2) Brug aldrig en radiator, det er falsk trykhed. Du bliver afladet til 0 volt, men du aner jo ikke hvor mange volt kabinettet har - Kabinettet har aldrig samme elektriske ladning som radiatoren, med mindre de 2 er forbundet med en ledning, eller ligende.


    Derfor er den bedste sikkerhed at røre ved kabinettet med den ene arm, eller hånd - Mens du montere hardware. Giv aldrig hardware fra hånd til hånd, og pil ikke delene ud af den antistatisk pose, før de skal bruges, da den specielle pose beskytter dem.


    Beklager HerrMansen

  • hey,


    Jeg har ikke læst ALLE svarene igennem, men personligt synes jeg at det er et meget fint build du har dig der.


    Jeg ville (som nogen af de andre har nævnt) nok vælge i5 4670k istedet for i7'eren, da du lige kan spare dig 400-500 kr,- og er det primært til gaming, vil du med stor sandsynlighed ikke mærke nogen forskel overhovedet.


    hvis noget, så kan du jo altid OC en smugle hvis det skulle være - har en i5 3570k, som køre med 4.5 GHz, og får 4 points mere i benchmark end den tilsvarende generations i7 har som stock :p


    med min h60'er plejede jeg at have den kørende på 4.3GHz og max temp jeg kom op på var 64 grader (havde dog 2 fans på min H60'er).


    hvis noget, så vil jeg evt. bruge de 400-500 kr,- du spare der på evt. at opgradere køleren lidt fra H60'eren, hvis det kan gavne (alt efter hvad du har tænkt dig med den, hvis den skal OC's og hvormeget osv).


    mht. Grafik kortet vil jeg personligt holde mig til nVidia, og GTX 770 er jo liiige den lille smugle bedre end X280'eren (dette siger jeg ikke for at starten en diskussion, og jeg ved at de nok har hver sine fordele i de forskellige typer af spil osv osv...) - selv ville jeg prøve at gå efter Asus eller alternativt Gigabyte.

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Tak for alle svar og ideer til forbedring og hvor der kan spares =).
    PC'en er færdigbygget woohoo, meeen kan sgu ikke kommet på nettet nu hmm, har lavet en anden tråd angående problemet, og herrmansen forslog jeg kiggede på den cd der fulgte med til bundkortet igen.
    Har kigget nu og installeret alt der var muligt(uden internet forbindelse), uden held =(
    den siger stadig der mangler netværksdriver =(