Posts by Dnope

Når HerrMansen lyver om hvad jeg siger, så kan jeg ikke kommentere det - Og så ligger jeg en rapport, længere er den ikke.

Det er lavt at skrive jeg rapportere ham i det offentlige.(Jeg er godt nok ligeglad, men det tror jeg ikke at mange ville være, og det er jo generelt bare dårlig skik, hverken mere eller mindre.)

KeyzerSoze det irritere mig du ikke er mand nok til at sige lige ud, at du gerne vil lukke munden på mig omkring hvad jeg skriver i forumet, da det jeg skriver direkte stiller spørgsmålstegn ved om Windows 7, og FPS målinger nu også er så super gode som du vil gøre dem til.

Faktisk mon det hele handler om at Windows 7 ER for gammel til at teste med, lige som at måle med FPS ganske enkelt udstråler manglende viden, og/eller interesse for hardware. At skulle lave alle de test's om ville være et møj arbejde, oven i det ville jeg ikke teste for dig. Måske er det bare så simpelt at du bare ikke kan li' at jeg anbefaler små billige CPU'er til små billige gamere. For tager man en ny windows 8.1, sammen med de alle nyeste spil.

Jeg antager at nu piller du ved mange af beskederne, også mine(Evt. fjerner hele tråden) - Ved at du fjerner, eller retter i dem. Selvom der nu sandsynligvis vil være en nogle mennesker som bakker dig op, og hvorfor mon... Det må helt sikkert være fordi det er mig et er galt med ikke, det har jo ikke noget med magt at gøre vel?:-)

Det er godt du direkte viser at du er ligeglad med HerrMansen lyver. Og så vil du sikkert sige det er dig der lyver osv. Du har jo allerede givet udtryk for hvad du synes om mig - Selvom du sikkert nemt, og simpelt ville kunne se i loggen hvem der taler sandt, på nuværende tidspunkt tror jeg dog så dårligt om dig, at jeg tror du ville vælge at lyve i stedet.

Du er en af dem der styre rigtigt meget på Tweak.dk måske er du den jeg har reporteret til.

Jeg mener alle mennesker bør leve under de samme regler, bare fordi man er kongen af Danmark, så skal man ikke være fritaget for de love der er i landet, og det samme burde gælde i et forum, bare fordi du er kongen, og kan give HerrMansen lov til at gøre hvad han vil - Så burde det ikke være sådan.

Som da du selv sagde, da du løj om mig: "I/du kan vel godt få modargumenter, som ikke er enig i det I skriver uden at rapportere det" - Jeps det kan jeg godt, og som du kunne se rapporterede jeg kun offtropic, og løgne om mig. Overskriften på tråden er totalt misvisende, efter du/I har lavet den om.(Er det mon bevist?)

Du prøver at hænge folk ud offentligt(I det her tilfælde mig), giver nogen mennesker lov til at gøre hvad de vil med din opbakning, og prøver på at tryne andre, puha...

Jeg har ikke mere at sige i den sag - Og kan sikkert heller ikke sige mere:-)

Belastningen på din CPU stiger med et større grafikkort som en funktion af at din framerate stiger, dvs. flaskehalsen FLYTTES fra grafikkortet til CPU'en i takt med at grafikkortet bliver kraftigere og kraftigere, da der kan sprøjtes flere og flere frames ud, som OGSÅ skal bearbejdes af CPU'en.

Det er ikke det eneste som sker, med et større grafikkort kan du køre med højre settings, så CPU'en får mere arbejde med at overføre mere detaljeret data til grafikkortet.

Uanset hvilket grafikkort du vælger kommer du aldrig over de 23FPS da det er CPU'en der er flaskehalsen!

Når du sætter settings ned, så bliver der også brugt mindre CPU kraft, og din FPS vil stige - Derfor vil et mindre grafikkort altid belaste CPU'en mindre, dog er der stor forskel fra spil til spil hvor meget det drejer sig om.

I Battlefield 4 vil du f.eks. opleve at i ultra uden Mantle, HD7950, og i 2560x1440 vil en Athlon x4 5350 være begrænsningen, CPU'en køre 60-100%... Sætter du nogle af detaljerne ned f.eks. fjerner motion blur, volla så er det pludseligt grafikkortet som er den store begrænsning. At slå mantle til, vil selvfølge så bare gøre at det udelukkende er grafikkortet som er en begrænsning, det er så uinteressant i den sammenhæng.

Så det er ikke så simpelt, det ville være dejligt hvis det var det - Men det er det ikke.

eg skal så IKKE bekymre mig om BIOS?
    Skal jeg "dele" min nye SSD, og hvis: hvordan?
    Er det det, der hedder partitionering?

Tænk ikke på BIOS.

Nej, du skal ikke dele SSD Disk op(Det hedder partitionering ja).

Windows klare selv det hele;-) Jeg har ikke prøvet at køre med windows 8, på en Athlon X4 5350, men jeg antager det køre fint(Alle nye maskiner jeg har haft fat i, har kørt med windows 8.1).

Du spørger bare løs, dog skriver jeg ikke så meget om sommeren(Børn, have osv. Vil se dyner, skal op om nogle få timer;-)

Du samler den bare, tænder og installere windows.
    Bagefter installere du Classic shell, og så bruger du computeren, der burde ikke være mere du skal gøre - Du skal ikke installere drivere eller noget andet fra de dvd'er som følger med:-)

Hvis der skulle mangle en enkelt driver, så kan en updatering af windows tit løse det.

Pas på med at installere DVD'er som følger med printere, USB sticks osv... Det sker jævnligt folks computer bliver langsom eller går ned, på grund af netop det. For 1-2 uger siden, købte en gut f.eks. et trådløst netkort, og installerede den medfølgende driver, derefter blev computeren ved med at genstarte, indtil han afinstallerede driveren igen - Og netkortet fungere fint med den driver som allerede er i windows - Så nu virker hans;-) Printere, scannere og ligende kan man blive tvunget til at skifte til nye desværre. Nogle gange kan man hos producenten, finde en driver til den windows man bruger.

Nyt hardware køre normalt hurtigst med nyt software. Nyeste windows, programmer osv. Det bliver 'bygget' til hinanden mere, eller mindre, derfor er en ny computer nogle gang også en stor omvæltning, da f.eks. en gammel windows kan gøre computeren bliver utroligt langsom i brug, samtidigt kan printeren måske ikke køre med en nyere windows, og så begynder folk normalt fustreret at løse problemet, og der findes ikke en løsning som er god, andet end en ny printer.(Er den god!?... Næppe, men det løser problemet:-)

Hvis du vil køre med en gammel IDE disk, så giv denne her et kik: http://www.ebay.com/itm/USB-2-…ctors&hash=item2c53b3a39c

mvh.

Dnope, du har godt nok rapporteret mange indlæg i denne tråd. I/du kan vel godt få modargumenter, som ikke er enig i det I skriver uden at rapportere det

Ville det ikke ha' været mest rigtigt du skrev det i privat, af flere grunde(Kunne også opfattes nedladende). Men lige nu skrive vi off tropic, og bryder sites egne regler begge 2.

Svaret er: Ja det har jeg nok(den ene var endda en fejl:-P Men ikke fordi jeg ikke vil ha' en konstruktiv diskussion, kun fordi der bliver snakket om noget, som ikke har relevans til tråden - Det er ikke min overskrift på tråden(Moderator har ændret den, så den er derfor misvisende), tråden handler kun om at størrelsen på CPU, og grafikkort bør passe sammen. Den sidste besked jeg rapporterede var denne her:

Hahaha.

Han skriver noget jeg ikke har skrevet, og det besvare han med hahaha. - Der er jo ikke så meget at sige, da jeg ikke har skrevet det der står der. Hvad skulle jeg dog sige til en provokation? Det er normalt jeg møder provokationer af forskellige slags, f.eks. benchmarks uden link, skulle jeg begynde en diskussion, og føle mig dum over at bruger min tid på sådan noget pjat?

Til dem der ikke ved det, uden link kan man ikke se meget vigtige ting, så som hvem har lavet testen(Fortæller om den er troværdig), hvilken hardware er brugt, opløsning osv.. Sætter du f.eks. En lille dual core sammen med et R9 290X grafikkort, så skal det nok komme til at ligne en dårlig CPU, men tager du et R7 240 så ser den super god ud, lige som gammel software kan ødelægge rigtigt meget. Derfor er det utroligt vigtigt at udstyret som bliver testet svare nogen lunde til det man egentligt ville stå med i virkeligheden efter et computer indkøb, lige som at noget hardware er meget afhængig af nyt software(Drivere, windows, nyeste update til et spil/program, nyeste BIOS, og ligende:-)

Personligt mener jeg at jeg burde have ladet være med at svare MichaelH, og rapporteret ham i stedet, men... Nu var det jo nemt at få ud af verden, så valgte at svare - Men det er jo forkert at besvare hans off tropic, i stedet for at bare lave en rapport eller?

Så bliver det nok ikke det kort, vil helst ikke ud i af skifte kabinet.

Brug ikke en vinkel sliber, da det giver metal støv som kan kortslutte alt muligt, selvom du har prøvet at være forsigtig:-) Men en bidtang, eller at flytte en harddisk, vil tit løse problemet, dog ikke altid desværre.

Men det jeg bare mener, det er, at bundkortet AM1B-ITX har flere muligheder til den samme pris.
    Dermed "et bedre valg" til de samme penge.

Endvidere installerer jeg windows 8 64 bite
    Jeg går ud fra, at 8 GB RAM er tilstrækkeligt?

De 2 bundkort koster det samme, men det ændre ikke på at et skift gør computeren dyrere, da et mini itx kabinet i ok kvalitet, hvor der er plads til en DVD brænder er dyrere. Bortset fra det - Du burde ikke ha' brug for 4 SATA porte, i en kontor computer bliver der normalt brugt 1, eller 2 SATA porte, efter om der er DVD brænder i eller ej.

Der er et par få billige mini ITX kabinetter som jeg vil fra råde:

Det her støjer, har kun plads til slimline DVD brænder, og power knappen sætter sig fast efter noget tid, jeg har haft købt 2-3 stykker af dem: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=31269

Det her har jeg ikke haft, men det har sikkert samme støj problem som det andet fra Linkworld: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=31361

De her kan ikke køle godt nok, og har ikke plads til DVD brænder: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=570845

Jeg synes det ville være synd at ødelægge et godt system med varme, eller støj problemer - Derfor skal du op i en anden prisklasse kabinetter.

8GB er rigeligt - Jeg har ikke observeret en forskel på windows 8, og windows 8.1 - Ud over brugerfladen, så det er sikkert fint. Windows 7 er sløv..... Windows 8/8.1 brugerflade er ikke særligt rart at arbejde med, så jeg vil anbefale dig at installere dette program: http://www.classicshell.net/

Det er gratis, og fungere rigtigt godt:-)

Jeg har ikke sagt noget andet end det du skriver der - Nemli' at FX-8150 har FMA4, og FX-8350 har både FMA3, og FMA4. Samt Intel fik FMA3, EFTER AMD havde frigivet FMA4 i FX-8150. Link: http://www.cpu-world.com/Compa…RW8KHK,AMD_FD9370FHW8KHK/

Dine gamle benchmarks, uden link er ubrugelige, dengang havde man kun spil der ikke understøttede FMA - Desuden er det sikkert med en gammel windows 7.

Kom nu videre, eller er jeg virkeligt så interessandt?:-)

Der er intet udtag til USB3, men alene udtag til USB2. (Interne stik)
    Og "kun 2 stk sata stik/udtag på bundkortet.
    Havde jeg bare købt AM1B-ITX (varenummer 74002) i stedet for, så havde jeg haft den mulighed, og derudover 4 SATA stik/udtag.

Det andet bundkort passer ikke i kabinettet, så det ville ha' været en dårlig ide.

Du skriver ikke at du skal bruge 4 SATA porte, og 4 USB3.0 porte. I hvert fald ikke i denne her tråd, derimod skriver du "Jeg skal ikke bruge min stationære til spil, men blot til normalt dagligt brug."

Så burde jeg vel bare købe den som i har anbefalet og hvis jeg så vil have et ekstra kort, så bliver jeg bare nød til at købe en ny PSU. Men den som i har anbefalet er heller ikke så dyr, så gætter på det er fint nok...
    Tror i godt nok at jeg køber en 650W - det er denne som i nævnte ikke? https://www.komplett.dk/xfx-pr…e-edition-650w-psu/657686

Lige den strømforsyning ville jeg ikke købe - Jeg købte en af dem for 1-2 uger siden, og fik en tung strømforsyning med en blæser som kørte i rimelig høj hastighed hele tiden(Støj)... Så kan det da godt være den er billig, og levere en masse ampere, men god er den ikke:-P

Desværre har jeg kun prøvet XFX 450w(God), 550w(God), og 650w(Skidt) de billigste modeller - Så kan ikke udtale mig om andre fra XFX.

Du får kun mulighed for at se forskellen, hvis dit kabel knækker en ledning, hvis der kommer elektrisk støjende udstyr tæt på, eller hvis du skal bruge et langt kabel. Pointen ligger mest i at vi ved det andet kabel er bedre, og det koster kun 10kr. mere.

Det er der vel ingen grund til, når hans MB kun understøtter SATA300?

Normalt er et SATA300 kable tyndere, går nemmere i stykker, og er mere modtagelige for støj. Derfor får man et bedre kable uanset hvad, når man køber et SATA600 kabel, så kan man lige så godt tage et SATA-600, set i lyset af en prisforskel på ca. 10kr.

Hvis det havde været en prisforskel på 100kr. så havde det været noget andet.

Normalt kan du bare skrue den fast, der hvor de normale harddiske sidder - Du behøver ikke skrue den fast i begge sider.

Dengang du købte bundkortet til din computer, så burde du har fået 4 SATA kabler med - Ellers har alle der har samlet en computer, som reglen nogle liggende:-)

Tak for svar
    Jeg havde kigget lidt på Corsair RM650 https://www.komplett.dk/corsair-rm650-650w-psu/796966
    Jeg har hørt at den skulle være meget støjsvag og har også en funktion som gør at den ikke starter før 40% load (ca).
    Kender i den? Hvis ja, kan i anbefale den?

Vil stadigt anbefale den samme som MichaelH anbefaler, den har jeg selv lige nu - Deres 550watt er dejligt stille:-)

Vil også anbefale dig en mindre CPU f.eks. I5-4570, I5-4670K, FX-6300, eller FX-8350 - Med mindre du skal ha' 2 stk. Sapphire R9 290 Tri-x i.

Hvis du skal ha' 2 stk. Sapphire R9 290 Tri-x i - Så passer den strømforsyning du har kik på også meget godt i størrelsen:-)

Oki troede det ville give væsentligt bedre ydelse, mantle har jeg prøvet i bf4 men synes ikke det giver noget fps mæssigt. Mhs til at oc min cpu har jeg lidt givet op.....synes den bliver ustabil med det samme. Og det er ikke temp. Problem.
    +at jeg så var nød til at pille det ene gfx ud, pga jeg var nød til at resette bios :( så rækker min tålmodighed ikke :-)

Det kræver mere af CPU'en, at du køre i crossfire... Men! Mantle giver dig ikke bedre ydelse i BF4, fordi din CPU ikke bliver belastet ret meget i BF4 - Den har ca. dobbelt så meget CPU kraft, som du har brug for ved en opløsning ved 1920x1080, og hvis du køre med et grafikkort. Ved højre opløsninger, så vil CPU'en arbejde mindre, med crossfire mere.

Jeg begyndet at mistænke din strømforsyning.... Du har jo et ret krævende system, og jeg kan ikke huske at ha' læst nogle steder hvilken strømforsyning du har. Et R9 290, i stedet for 2stk. HD7970 vil sikkert løse det, eller en god dyr stor single rail strømforsyning... Din strømforsyning skal ha' mindst 60 ampere i 12volt - Og det må ikke være fordelt på flere rails, da du så ikke kan regne med om den nu også kan levere nok til den enkelte del. Men det er utroligt svært at hjælpe dig, når du aldrig svare tilbage - Derfor kan jeg kun gætte.

Med hensyn til overclock, så er problemet med stor sandsynlighed ikke CPU'en, det er sikkert bundkort, strømforsyning, eller RAM - Uden jeg ved det, har du prøvet med en BIOS update af bundkortet, og har du prøvet at skifte RAM? Evt. kan det også være din strømforsyning. At overclocke din CPU er ikke nødvendigt, den er hurtig nok, men du har en del i dit system, som er tæt på at lave fejl, eller som allerede laver fejl, og personligt vilel jeg finde ud af hvad det er, da det også kan påvirke ydelsen... Den CPU SKAL kunne overclocke til ca. 4,2ghz uden du piller ved volt, og der er ingen tegn på det er din CPU som det er galt med.

Hvis du skulle opgradere på dit system, så ville jeg sælge de 2stk HD7970, og købe et R9 290 med en god køler, for du vil sikkert kunne sælge de 2stk. HD7970 til en pris, så du næsten får et R9 290 'gratis', og det tror jeg du vil blive glad for - I nogle spil vil det være hurtigere, og i andre langsommere - Men! Så er din strømforsyning ikke så belastet, og det spare også lidt CPU kraft, selvom du har rigeligt CPU kraft.

Jeg ville prøve at låne nogle bedre ram og sætte i, for at se om det er dem der gør du ikke kan overclocke - Og hvis det er 1600mhz RAM du har, så ville jeg skifte dem uanset hvad... Du har bruge for mindst 1866mhz, max. CL9 RAM, hvis du skal ha' mest muligt ud af dit system.

Hvis dit overclocknings problem ikke skyldes rammen, så kan det næsten kun være bundkortet, eller strømforsyningen, men det er nemt at tjekken - Pil et grafikkort ud og se om det hjælper.

Hvis det ikke hjælper at pille et grafikkort ud, og din bios på bundkortet er opdateret, så er det sandsynligvis dit bundkort.