GTA5 til PC

  • Jeg kan simpelthen ikke finde noget endegyldigt svar nogle steder, om GTA5 til pc overhovedet bliver til noget.


    Til at starte med kan jeg huske det kom frem, at det egentlig oprindeligt var kodet til pc, eller noget i den dur. Pludselig kunne man også forudbestille spillet til pc mange steder på nettet, hvilket jo var et klart tegn på, at spillet var på vej til pc.
    Men nu har jeg så bemærket, at flere af de forhandlere hos hvem man før kunne forudbestille spillet, har fjernet det fra varesortimentet.


    Ved I om Rockstar har droppet pc-versionen eller? Jeg kan nemlig som sagt ikke lokalisere noget svar anywhere.

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Derfor stillede jeg ham et spørgsmål.
    Jeg aner intet om spillet, oficielle websites m.v.. Det var et simpelt spørgsmål


    Ej hold nu - Dit svar kan næsten kun fortolkes som "Har du overhovedet ledt? Hér er svaret..." - Hvilket absolut ikke er brugbart, da den side mest af alt lugter af spam og malware. ^^


    Anyway - Igen. Der er INGEN planer om at få GTAV til PC'en fra Rockstar's side. Personligt skulle det undre mig om det sker før at konsolsalget er ved at dø ud - og så bliver det en dårlig port som GTVIV var.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Anyway - Igen. Der er INGEN planer om at få GTAV til PC'en fra Rockstar's side. Personligt skulle det undre mig om det sker før at konsolsalget er ved at dø ud - og så bliver det en dårlig port som GTVIV var.


    Fordi det ikke er meldt ud, så betyder det skam ikke, at de ikke har nogen planer om det eller rent faktisk arbejder på en sådan version. Dog må man formode, at Rockstars primære fokus er på de nye konsoller, men da de heldigvis er x86-baserede, så kan det ikke være voldsomt svært at porte dem videre til PC, når først de er blevet, ja, portet, lol.

  • Fordi det ikke er meldt ud, så betyder det skam ikke, at de ikke har nogen planer om det eller rent faktisk arbejder på en sådan version.


    Tre ord - Red Dead Redemption.


    Det kan gå begge veje - Men uanset hvad så er der ikke meldt noget ud, så der er ingen grund til at spekulere.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Sidst jeg snakkede med en nordisk indkøber af spil om GTAv til PC - var svaret, "du skal ikke holde vejret, for der er intet meldt ud hos nogen leverandører"


    Det var midt april ~ ..

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Tre ord - Red Dead Redemption.




    Det kan gå begge veje - Men uanset hvad så er der ikke meldt noget ud, så der er ingen grund til at spekulere.


    RDR er ikke GTA og mig bekendt har der, bortset fra Liberty Stories, altid været en PC-version af GTA. Kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig?


    Og jeg er ret sikker på, at der er et par millioner PC-brugere, der er uenige med dig i din afsluttende kommentar.

  • Jeg har googled og læst nogle forskellige steder, som jeg mente så pålidelige ud.. Ikke noget officielt kunne jeg finde..
    Men meget af det jeg læste var fra det sidste halvår af 2013, så ikke noget nyt..


    Personligt ville jeg også synes det var mærkeligt, hvis ikke denne titel skulle udkomme i en pc-version. Har spillet GTA siden jeg var barn, samtlige titler på pc, og synes umiddelbart at spillet også egner sig bedst til pc. Men det er jo en smagssag.
    Talte med én fra Coolshop der kunne fortælle mig, at de havde fjernet muligheden for forudbestilling af spillet, fordi de ingenting hørte fra spiludviklerne.

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • RDR er ikke GTA og mig bekendt har der, bortset fra Liberty Stories, altid været en PC-version af GTA. Kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig?


    Din pointe er? RDR er stadigvæk Rockstar - en titel som solgte utroligt godt på alle platforme det udkom til. Hvorfor skulle der ikke komme en PC udgave? Måske fordi at GTAIV floppede fælt? Måske fordi at de har aftaler med Microsoft og Sony om ikke at lave en PC port før spillet stort set er drænet for kunder? (Spekulation fra min side - men det er set før)


    Og jeg er ret sikker på, at der er et par millioner PC-brugere, der er uenige med dig i din afsluttende kommentar.


    De par millioner af mennesker skal da være velkomne til at sidde i kalkunstalden og pludre løs frem og tilbage - men det ændrer ikke på at Rockstar intet har meldt ud. Så intet de kan pludre om har nogen relevans for hvorvidt en port kommer eller ej...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • GTA V er lige blevet bekræftet til PC, PS4, og XBOX One. :clap:

    FUCK jeg blev glad da jeg så traileren under sony konference (undskyld sproget) Men GTA 5 har jeg vente på i et stykke tid nu. Nu får det egentlig den "next gen" overhall som spillet fortjener :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvor er det stærkt :)
    Endelig...

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Så er spørgsmålet om min PC kan køre det..


    Tror I, at GTX 770 2gb er nok?!


    Off-topic: Tror I, at der kommer nogle "sommersalg"(juli) af PC dele, som er værd at vente på for en god rabat? Vil bare gerne lige høre hurtigt om det :)