CPU 4960X Extreme (Intell Garanti)

  • HVIS det oprindelige køb var som privatperson, så har han teknisk set stadig reklamationsret i forhold til firmaet. Om den blev overdraget til dig ved salget er vist et tvivlsspørgsmål, men selv hvis den ikke gjorde er der stadig en god mulighed. Du kan kontakte ham du købte den af, og bede om en fuldmagt til at reklamere over varen på hans vegne. Det mister han ikke noget ved at give dig, så mon ikke han ville være til at overtale.


    Edit: Forbrugerstyrelsen mener dog at reklamationsretten følger varen, så længe der er kvittering med. Igen: Hvis han har købt som privatperson står du godt. Har han købt via virksomhed... Not so much.


    Quote

    Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den, hvis den oprindeligt er solgt af en erhvervsdrivende i Danmark til en forbruger. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen.

  • xt0m: Jeg må starte med at sige at jeg er uenig i dit syn på denne sag.

    Jamen det er du da velkommen til. Det er jo trods alt et forum. Men det ændrer altså bare ikke på, at jeg fra starten har spurgt ind til købers råderet over varen - hvordan købte han den. Som du selv er inde på giver DBA jo anledning til brugtvarer; handel mellem private. Og nu siger han så, for første gang siden tråden starter, at den er købt som ny.


    Hurra.

  • Edit: Forbrugerstyrelsen mener dog at reklamationsretten følger varen, så længe der er kvittering med. Igen: Hvis han har købt som privatperson står du godt. Har han købt via virksomhed... Not so much.

    Netop hvad jeg hele tiden har forsøgt at spore mig ind på. Tak.

  • Jamen det er du da velkommen til. Det er jo trods alt et forum. Men det ændrer altså bare ikke på, at jeg fra starten har spurgt ind til købers råderet over varen - hvordan købte han den. Som du selv er inde på giver DBA jo anledning til brugtvarer; handel mellem private. Og nu siger han så, for første gang siden tråden starter, at den er købt som ny.


    Hurra.

    Hvis du nu kigger i den 4 tropic, så står der jo netop, KØBT SOM NYT.


    HURARRR HURARR

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

    Rettet en gang, sidst af Lillehamer ().

  • Hvis du nu kigger i den 4 tropic, så står der jo netop, KØBT SOM NYT.

    Fair nok. Det har jeg ikke set før nu. Men det ændrer sådan set ikke på situationen - som du bliver ved med at beskrive forkert. Nå. Jeg har spildt nok tid på at prøve at hjælpe.


    Hygge.

  • Nej nu har jeg sku fået nok, jeg beskriver da ikke noget forkert, det er som det er, og der er der ikke skjult noget som helst, som du nu antyder, ved du hvad jeg er ikke 20 år vel, nej jeg er 45 og prøver at få lidt hjælp her, jeg spørger bare til om andre har prøvet det jeg har været udsat for, og hvad man kan gøre, jeg har så imellem tiden sendt en mail til ATEA, sendt en mail til Intell, som Intell har svaret på, så må vi se om der kommer noget ud af det her.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Ja det handler om reklamation.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Dette er en vare Atea har solgt til EDB butikken, da vi kun handler med BtB kunder.


    Hvis der er fejl i produktet, kan jeg anbefale dig at tage kontakte til den person du har købt den af, igennem den Blå Avis, alternativt Asus.


    Vi handler ikke med private kunder.


    Med venlig hilsen / Best regards



    Dorthe Rix Nielsson
    Salgsdirektør



    Og så er det bare ligemeget at hans navn står på kviteringen, der stå jo ikke noget og firma. Mystisk.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz


  • Okay, ja nu giver det mere mening.


    Men ham du så har købt den af, har gjort noget han ikke måtte, eller i hvert fald prøvet at skjule det over for dig.


    Han har købt den b2b (uden moms) af ATEA. For at han kan sælge den privat til dig, så skal han egentligt have solgt den fra sit eget firma, til sig selv. For her efter jo, at sælge den til dig. Det er hvis altså han har gjort det lovligt. Alternativt, har han købt den b2b (uden moms) og prøver nu at sælge varen til dig privat. Dette er ikke lovligt. Han må kun sælge den til dig, hvis han betaler moms af vare først. Og lige meget hvad, så skal HAN faktisk give garanti/reklmation, når nu han selv er et firma, der har solgt den til dig. Men eftersom han ikke har skrevet firmanavn, CVR og moms på kvitteringen, ja så lugter det altså lidt.


    Jeg er ikke 100% sikker i det jeg skriver, men det er den eneste forklaring jeg kan se.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay men der står jo kun hans navn på kviteringen, og selfølgelig adressen, der er betalt moms af beløbet, han har købt 2 bundkort/ 2 stk CPU,er, til omkring et beløb tæt på de 20000 kr, så hvordan står jeg så ikke dette tilfælde, og ja det ser meget ud til, at personen har gjort noget han ikke skulle, eller retter det har han gjort, så hvis jeg nu sender bundkort/CPU til ham, tror jeg bare ikke på at efter der er kommet retur fra RMA, at han vil sende det til mig, nej han vil vel prøve at sælge det til en anden igen, så er vi jo lige vidt, og jeg har misted bundkort/CPU.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Okay men der står jo kun hans navn på kviteringen, og selfølgelig adressen, der er betalt moms af beløbet, han har købt 2 bundkort/ 2 stk CPU,er, til omkring et beløb tæt på de 20000 kr, så hvordan står jeg så ikke dette tilfælde, og ja det ser meget ud til, at personen har gjort noget han ikke skulle, eller retter det har han gjort, så hvis jeg nu sender bundkort/CPU til ham, tror jeg bare ikke på at efter der er kommet retur fra RMA, at han vil sende det til mig, nej han vil vel prøve at sælge det til en anden igen, så er vi jo lige vidt, og jeg har misted bundkort/CPU.


    Okay, nu bliver jeg forvirret igen. Er det ikke muligt du kan scanne kvitteringen ind? For jeg fatter ikke rigtigt, hvordan det hele hænger sammen.


    Hvis der står andre ting på den kvittering, men intet firma, ja så giver det altså ingen mening.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • nu har jeg prøvet at følge med og ville gerne give et rigtig godt svar, men jeg fatter simpelthen hat og briller af hva det egentlig handler om dette her ?


    jeg er ked af at sige det, men det er sq svært at finde hoved og hale i det når du hele tiden hiver en ny kanin op af hatten :wacko:

  • Nej nej og nej igen, hør lige her, der er ikke nye informationer hverken fra starten af eller nu, det er de samme informtioner der er givet hele tiden, og det er det samme jeg har sagt hele tiden, ikke nye informationer, men prøver da lige igen, denne sælger jeg har købt det af, har jo kommet til min dør, som også er skrevet før, hvor han så har solgt 1 bundkort og 1 CPU, jeg har kvitering på det hele, på Fakturen står der IKKE noget firma navn, men der står hans navn og adresse, håber i kan følge så langt, det er jo det jeg har sagt hele tiden, der er ikke noget nyt her, det ser så ud til at han har betalt kontant og med moms, det er også skrevet før, men det ATEA siger er jo, at det ser ud til har har købt som firma, men der står jo ikke noget firma navn på Fakturen, så det er jo også her jeg ikke rigtigt fatter det, om det vil sige han har haft firma da han købte, og han ikke har det nu, ved jeg jo ikke noget om.


    Jeg kan godt scanne kviteringen ind her, men det ville vel ikke være fair for min ven, altså ham jeg købte af.


    Og som sagt, der er IKKE andre og NYE informationer, det hele er jo beskrevet før.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Ja gaming king, ja på kviteringen stå der 2 bundkort/ og 2 cpu er, det ene sæt altså bundkort og CPU er mit, det andet ved jeg ikke noget om, men har altså 4 ting på kviteringen, 2 Asus bundkort, 2 CPU er.
    M.V.H Lillehamer.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Jeg har brugt 40min på at læse alt gennem, og jeg er ikke blevet mindre forvirret. Om det er din sprog/mangel på samme, aner jeg ikke. Faktum er jeg er nødtil at hoppe af tråden.


    Det er simpelthen for rodet, og som tidligere skrevet kommer der konstant andre/nye informationer til.


    Held og lykke.

  • Okay. Men så er det du har fået ikke den rigtige "faktura/kvittering". Din kammerat, som du har købt de ting her af, må da for dælen have den originale kvittering. Der er jo altså visse regler der skal overholdes, og SKAT.dk siger dette:


    En faktura skal indeholde:


    Fakturanummer
    Udstedelsesdato (fakturadato)
    Sælgers momsnummer (CVR-/SE-nr.), navn og adresse
    Køberens navn og adresse
    Varens eller ydelsens art og mængde
    Varens eller ydelsens pris pr. enhed uden moms, evt. prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
    Gældende momssats
    Momsbeløbet, der skal betales

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har den orginale kvitering, det er der så heller ingen tvivl om, og det med at Intell giver NADADAAAA svar, og det får jeg så heller ikke noget ud af, sikke noget være vrøvl, jeg har så idag fået et svar fra Michael INTELL, de vil bare have en kopi af kviteringen, og så skulle jeg jo selvfølgelig sende CPU til dem, de vill så sende en ny uden beregning, sådan er det.


    Så det er jo hvad jeg vil gøre.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz