Er det kun mig sådan noget altid sker for ?

  • hehe en tarktor ;D du har ikke tabt potten ;), men nej der sker ikke noget ved at fyre den af en gang imellem bare man holder lidt igen til den er gemmemvarm :D ja jeg taler af afaring :)

    A64 3500+
    A8V deluxe
    200 Gb sata
    6800 gfx
    1gb giel

    Rettet en gang, sidst af CrazY ().

  • Det med at du også "bør lægge lidt i.." - det er der ikke noget der hedder!! Enten betaler han eller også betaler du! det lugter lidt af urent mel i posen, at han fyrer sådan en gang crap af X(


    Og så vil jeg give Ulrik ret i at du bør få den undersøgt et andet sted, og jeg mener RIGTIGT undersøgt, du skal vide HVAD der er galt, og ikke om der er noget galt, for det har du jo allerede fået konstateret ;)


    Men ellers, held og lykke med sagen :cheers:
    - "Man skal kende til skidt, før man kan kende til godt" - that's how it works...;) :D


  • Til det der med at aldrig ramme "sidemanden" - "Du er ikke alene" :rolleyes: Som skrevet for nogle uger siden, så fik jeg en tur ud over styret. :( Cyklen totalt ubrugelig = ny cykel (3800 kr.) + stadig armen bundet ind med skinne. Skal i morgen have sprøjtet radioaktivt stof ind i blodet ->knoglerne. Desuden stod min grammofon af, for ca. en uge siden :( Mit fjernsyn klarer den vist heller ikke ret lang tid mere - billedet starter sådan her )--( hver gang. :( Cd-afspilleren "hopper" rundt i numrene :( og så var der også lige en tandlæge regning på 4500 kr. + 500 kr. til tandlægevagten. :( Suurrrt show. Føler med dig.

  • Sådan en gang pis. Hvor lang tid har du haft bilen, alt i alt?


    Hvis den er købt af en forhandler, har han bare at dække den - medmindre du selvfølgelig specifikt har købt den HELT uden garanti. Men det gælder somregel de skrotklare vrag, der står til afhentning i den blå avis - og ikke en fin bil som den der.


    Der er slet ikke noget at diskutere, den motor skal skiftes på HANS regning - alt andet, og han har taget røven på dig.


    Hvis han ikke vil dække, så skal du true ham med bål og brand. Gå til hans autounion, hvis han er medlem af én af dem (KAD, Automester osv) eller forbrugerklagenævnet. Kør evt. bilen gennem en FDM-test - så har du muligvis også noget mere på ham.


  • Ja jeg har jo samlet haft den næsten 1 måned nu :(


    og der er jo garanti på, så alt burde være i orden.


    Problemet er bare at selvom f.eks forbrugerstyrelsen giver mig ret, kan han stadig bare lade være med at lave den. De er jo ikke politiet, så de kan desværre rent faktisk ikke gøre særlig meget :(


    Vi så jo eksempler i kontant med internethandel, hvor firmaer på trods af forbrugerstyrelsen stadig bare sked forbrugeren en lang march :evil:


    Håber han overgiver sig frivilligt i morgen :rolleyes:

  • hmm man kører sq da heller ikk efter olielampen, det er jo derfor der sidder en oliepind så det kan checkes
    når olielampen lyser er den allerede GAL og har været det et stk tid.
    men ehm hvis han siger at han havde skiftet olie og filter må der jo ha været et eller andet fuldstændigt galt siden den kan bruge så meget olie på 14dage.


    med hensyn til og fyre til bilen, det er der sku ikk noen biler der tager skade af,medmindre motoren er kold ell. man svinpiner den i det røde felt, men det får man sq ikk noet ud af da den højst sansynligt yder sit maximale noet under det røde felt

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350



  • Du er sgu ikke særlig heldig MEN :


    1. Du HAR "garanti" på en bil købt hos en autoforhandler - uanset HVAD der står i de papirer du har fået. (ifølge rimelig ny lovgivning hæfter firmaet for en sådan fejl - da bilens pris er sat ud fra at motor intet fejlede - og at du ikke ville have haft en jordisk chance for at opdage den selv).


    2. Hvis du oven i købet har papirer på 3 mdr.s 100% garanti - så skal du INTET betale for den reperation (du har loven på dine side).


    3. Når spaden så til sidst dummer sig og indrømmer at han har skiftet olie/filter - og lampen IKKE lyste da du var nede ved ham forleden - Ja så kan han heller ikke bruge den undskyldning at du har ignoreret olie lampen.


    4. Gætter på du har kasko på din bil - og muligvis via den har retshjælp - Puds forsikringen på ham (eller tru med det + forbrugerstyrelsen + kontant + U name it.) hvis han ikke makker ret.


    5. Hold den pæne tone - eller vær hård, vred osv. men lad vær med at true med øretæver. Den sådan lidt hårde linie - hvor han kan høre du ikke finder dig i noget + at du sgu ved lidt om dine rettigheder - den kan muligvis skræmme ham lidt.


    6. Giv ikke op bare fordi han er fræk - Du skal ikke slippe en krone for den rep...... :boxing:

  • Det gør mig ondt at høre, føler med dig.
    De røvhuller, lærlingen har da glemt at fylde olie på.
    Hvis den holder tæt efter at han har fyldt på så er det jo ikke det og 14 dage kan den ikke bruge så meget olie på, bare giv ham med grovfilen om at de må have glemt at fylde olie på og at de skulle have set en utæthed hvis der er nogen!!!

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR


  • Hm, mente nok der var noget med garanti.... Skriver det med de 3 mdr bag øret... ;) .... Troede det var 6.. 8o men ok...


    Men så fortæl ham at imens din sag ligger hos forbrugerstyrelsen til afgørelse at du vil få en af dine venner (som angiveligt er journalist hos Extra Bladet) til at skrive en artikel om hvordan mekanikere snyder systemet ... Et eller andet i den dur ... :T


    Høflige trusler kan nogle gange være en effektiv ting, men kræver jo så at man er lidt overbevisende og en god bluffer ... Medmindre man rent faktisk er så "heldig" at man kender nogle der skriver skandale-artikler for extra bladet .... :T


    Så skal han nok få benene på nakken og gøre noget i sagen hvis han ved at det er ham der står med sorteper... og det lyder jo som om at sagen er ligetil...

  • Nå men så ser det ud til at han pludselig var til at snakke med.


    Den gamle motor havde løbet ca 130.000
    Han har fundet en ny motor der kun har kørt 50.000 og kan skaffe en for 8.000,-


    Dertil synes han så at vi skal betale halvdelen hver.


    Dette må man så sige er ganske fair, da jeg får en motor der har løbet en del mindre :D


  • Jeps,det lyder fair,men få lige en garanti på at den kun har kørt 50000 km :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    Jeg vil da helt klart mene at han skal betale for den nye motor, når den ikke er ældre


    jo.men problemet er bare Aerial nemt kan risikere at komme til at vente i lang tid,da hver part mener at have ret.Og hvem vil vente på det?
    Jeg ville betale de 4000 og så ski** forhandleren en lang march derefter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sam


    jo.men problemet er bare Aerial nemt kan risikere at komme til at vente i lang tid,da hver part mener at have ret.Og hvem vil vente på det?
    Jeg ville betale de 4000 og så ski** forhandleren en lang march derefter.


    Ditto her.
    Går ud fra at udtagning og isætning af motor er på forhandlerens kappe ? Det går der snildt en ½ dag med.


    Og Aerial, når du får den "nye" motor i så husk at kigge efter oliestand jævnligt og altid, inden du skal ud på en længere tur. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Ditto her.
    Går ud fra at udtagning og isætning af motor er på forhandlerens kappe ? Det går der snildt en ½ dag med.


    Og Aerial, når du får den "nye" motor i så husk at kigge efter oliestand jævnligt og altid, inden du skal ud på en længere tur. ;)


    he he - tro mig, den brøler sker ikke igen ;)

  • Aerial

    det er råde bank som det heder på fag sprog og det er selv råde legjrne der er slit ud
    så motoren har nok gået en del længer ind der stå på den og det er han fuld erstatnings pligtig over for vis han har givet dig nogen form for garenti på bilen


    vis du vil vide noget mere om det er du velkommen til og ringe og jeg vil forklare dig det så du har lidt og gå ud med der


    for det skal de erstatte fuldt ud


    mvh
    uffe