Er det kun mig sådan noget altid sker for ?

  • Jeg købte mig en lille dyt for en måneds tid siden.


    [Blocked Image: http://tjein.homepage.dk/peugeot.jpg]


    Nå men jeg fik den så leveret nysynet og alt var bare fantastisk.
    Efter 14 dage, synes jeg den begyndte at lyde underligt, så jeg kørte den en tur til forhandleren. Han sagde så at den trængte til motorolie og fyldte derfor noget på.
    (hmm underligt når lampen omkring motorolie slet ikke har givet signal om dette)
    Nå men jeg har så kørt nogle dage yderligere og det er ikke blevet bedre.
    Nu smed jeg den så til forhandleren i går og har fået dommen i dag.
    Motoren er smadret og der skal helt ny motor i :evil:


    og så kommer tudesvinet op i mig, når forhandleren stolt fortælle mig : "Dette er ikke noget vi betaler".


    Ergo skal jeg selv betale en ny motor til den bil jeg lige har købt ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    sådan kan det gå en gang imellem.


    se det på den lyse side: intet andet på bilen var i stykker!


    Øh den lyse side ?? Det må da hellere være alt andet end motoren der går i stykker - det her kommer til at koster over 20K at få fixet :evil:

  • Det lyder sq utroligt, hvilen garanti har du fået på bilen eller rettere motoren og gearkasse. Vil mene at det er meget svinsk af en forhandler at sige du selv skal stå for omkostningerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Øh den lyse side ?? Det må da hellere være alt andet end motoren der går i stykker - det her kommer til at koster over 20K at få fixet :evil:


    hehe, ja det gør det helt sikkert!


    prøvede bare at gøre dit humør bedre. ;)

  • hvis du har købt bilen ved den selvsamme forhandler, så skal han betale. der er 14 dages fortrydelsesret, og når han oz har synet den så burde han have opdaget fejlen og rettet den, og så var der ikek sket noget. så du har alle ods med dig, du skal bare kæmpe lidt for sagen!


    go for it biatch! GO KICK HIS ASS!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    hvis du har købt bilen ved den selvsamme forhandler, så skal han betale. der er 14 dages fortrydelsesret, og når han oz har synet den så burde han have opdaget fejlen og rettet den, og så var der ikek sket noget. så du har alle ods med dig, du skal bare kæmpe lidt for sagen!


    go for it biatch! GO KICK HIS ASS!


    tror jeg sq ik rigtig den holder mere.. hvis han har købt den brugt kan den ikke ha samme garanti som hvis han købte den ny.. Selv om han har 14 dages returret, så hjælper det ik en skid da han har købt den for over en måned siden ;)


    Det er fandme noget pis aerial :( men mens du nu ska ha ny motor i, så smæk da en eller anden heftig gti motor i ;)

  • Super garanti der er på der. :]
    Den ville den forhandler ikke slippe afsted med uden videre, hvis det var mig, der stod i samme situation.
    Prøv lige at læse garantibestemmelserne i salgskontrakten grundigt igennem og se, om du kan finde noget at fælde ham på.
    Jeg synes det er uhørt dårligt, at sælge en bil, hvor der ikke er olie nok på. Det hører efter min mening med til de omkring 2500 de plejer at bonge en for, med det de kalder klargøring/levering.


    En lille opfordring til alle som køber en bil, uanset om den er ny eller brugt. Efterse alt hvad der kan efterses. At der mangler motorolie, er ikke ensbetydende med at olielampen lyser. Den lampe reagerer oftest på for lavt olietryk.


    Her er lidt at tænke over:
    Er der bremsevæske nok på din bil ?
    Tja, det burde du vide om der er. ;)


    20 K for en anden motor er rigeligt højt sat. Jeg fik da en 2,0 i motor sat i min Toyota Camry for 7 K inkl. motoren, som godt nok var fra en hugger og havde kørt 100 K km. Du behøver jo ikke sætte en splinterny motor i.


    På med rustningen og frem med sværdet. Den forhandler skal have nogle hug. :evil:
    Der er vel ikke det store bøvl i at undersøge sagen nærmere, ved f.eks. forbrugerklagenævnet eller FDM. ;)


  • Hvis fejlen var der da du købte blien, så er det forhandleren der hæfter for den .... Er det ikke i 6-12 måneder efter eller noget i den retning hvis det kan bevises ? Som det jo nemt kan ... Men undersøg det lige for det er helt sikkert at du ikke kommer til at hæfte for det når det er et nyt indkøb... og det spiller ingen rolle at det er en brugt bil...

  • Hej igen


    Er først lige kommet til nettet igen.


    Jo - der er jo den garanti der hedder at de første 3 måneder er der 100 %'s garanti.


    Jeg snakkede så med ham her til aften igen.


    Han sagde at han havde fyldt olie på og skiftet filter da han synede den. Dette virker mig lidt underligt da jeg intet har set til at den skulle have tabt olie.


    Han sagde så at han havde skaffet en anden motor til den som han ville få en pris på i morgen, så vi kunne snakke videre der. Jeg fortalte så at jeg ikke mente at jeg på nogen måde skulle hoste op med nogle penge der, men det var han ikke helt enig i. (ergo skal jeg diskutere videre med ham i morgen :evil: )


    Han sagde så at hvis han kunne få motoren billigt skulle vi selvfølgelig ikke skændes over det (altså han betaler) men ellers mente han at jeg også skulle lægge lidt i.


    Synes bare det lugter af at han prøver at tage røven på mig - og sådan noget er jeg ved at være træt af efterhånden :(


    Skal man virkelig til at køre politi-sager eller true med tæsk før at folk kan være reelle i dagens danmark ?


    Sorry hvis jeg lyder lidt sur - men synes bare altid de her ting rammer mig istedet for "sidemanden"



    Btw - > Forbrugerstyrelsen siger at sådanne sager kan tage omkring et år at komme igennem ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Sorry hvis jeg lyder lidt sur - men synes bare altid de her ting rammer mig istedet for "sidemanden"


    Forstår godt du er lidt sur over situationen, er sq da træls, og især når bilen ikke er særlig gammel :(


    Gruden til at sådanne sager tit trækker i langdrag er vel at modparten prøver på at få en til at give op fordi man ikke kan se en ende på det, så "hang in there" ;)

  • Aerial, gør dig selv den tjenste at få din nykøbte bil set efter hos en anden forhandler! Eller et andet værksted!


    Jeg har hørt om forhandlere, som påstår at bilen fejler noget, men hvor den ikke fejler noget. Så tjener de penge på sådan noget (at slæge brugte biler giver jo ikke meget overskud).


    Det ville være syndt for dig, hvis du bliver snydt ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Forstår godt du er lidt sur over situationen, er sq da træls, og især når bilen ikke er særlig gammel :(


    Gruden til at sådanne sager tit trækker i langdrag er vel at modparten prøver på at få en til at give op fordi man ikke kan se en ende på det, så "hang in there" ;)


    Ja den gamle Bemf-sag gik jo i orden fordi jeg blev ved, så det kan være samme taktik skal bruges her.


    Bare lidt surt, hvis jeg skal undvære en bil i så lang tid, når jeg lige har købt den :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Aerial, gør dig selv den tjenste at få din nykøbte bil set efter hos en anden forhandler! Eller et andet værksted!


    Jeg har hørt om forhandlere, som påstår at bilen fejler noget, men hvor den ikke fejler noget. Så tjener de penge på sådan noget (at slæge brugte biler giver jo ikke meget overskud).


    Det ville være syndt for dig, hvis du bliver snydt ...


    Det har jeg faktisk allerede gjort.


    Jeg skulle lave anlæg i den her i weekenden og der kom en Peugeot-forhandler og skulle hjælpe.
    Da han hørte den i tomgang, bad han mig om at køre på værksted med den med det samme. og ihvertfald ikke fyre til den, før der var kigget nærmere på den.
    Så jeg er helt sikker på at der er noget grueligt galt, desværre :(

  • :( hvordan lød den... var det ka donk ka donk? eller mere en pive lyd?


    men eller en rar bil du har der :D jeg kikkede selv på en magen til da jeg skulle have bil, men det blev så en reanut 19 istedet da den var betydeligt billigere...


    jeg synes også forhandleren skal betale din motor, hvis du ikke selv er skyld i at den brændte af... det kommer jo også an på hvordan man køre. Og der er mange bilforhandlere der mener man selv er skyld i af at den brænder sammen!!! de går ud fra alle "unge " mennesker køre med 5000-6000 omdreninger konstant...


    men held og lykke da :D


  • he he svært at beskrive lyden, men vil beskrive det lidt som en traktor. Altså at når du gasser op kan du høre den hakker så'n i omdrejningerne. Pinligt at køre med i en ellers fed bil i centrum af københavn he he.


    Har da selvfølgelig fyret til den ind imellem i de 14 dage, men overhoved ikke noget den ikke burde kunne tåle.