Micro ATX gaming rig

  • På en i5 skulle der ikke være den store forskel, men hvis man kører med AMD 8xxx, så er de ret sultne hvad angår hukommelsen.


    Du kan evt. se på min signatur, da det er et system ret lig det du søger og jeg må sige at være godt tilfreds :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • På en i5 skulle der ikke være den store forskel, men hvis man kører med AMD 8xxx, så er de ret sultne hvad angår hukommelsen.


    Du kan evt. se på min signatur, da det er et system ret lig det du søger og jeg må sige at være godt tilfreds :)

    Okay så det er ikke det værd at betale ekstra for 1866 hz, når jeg har planer om at kører med en i5?


    Jeg kan ikke se nogen signatur?

  • Okay så det er ikke det værd at betale ekstra for 1866 hz, når jeg har planer om at kører med en i5?


    Jeg kan ikke se nogen signatur?


    370 kroner til 510 kroner... nja, nok ikke det værd umiddelbart.



    Rediger profil -> Indstillinger -> Visningsindstillinger -> kryds af i "vis andre medlemmers signaturer".

  • Kopieret fra min signatur (du har nok disablet at kunne se dem i dine profilindstillinger) :D


    To af mine ramblokke er Ripjaws med en lidt høj ramprofil (ca. 0,5-1cm højere end rammene selv) og de kan sagtens skiftes ud uden at jeg skal skille maskinen ad.
    Regner med at der kommer et HD7950 mere i maskinen i løbet af de kommende uger, så det skulle der også være plads til i kabinettet :P


    AsRock Z77 Extreme4-M - i5-2500K @ 4,2GHz - 24gb DDR3 1600mhz - HD7950 TwinFrozr - Samsung 830 256GB, WD Black 2TB, Seagate Green 2TB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Tak for svarene, men det primære spørgsmål er om man det vil gøre en forskel om det er 1600 eller 1866 hz og om det er de ekstra kroner værd ?


    Når du putter et grafikkort i, så er det ligemeget, om det er 1866, eller 1600mhz, og om det er CL7/CL8/CL9 - Med mindre du vil overclocke, men det er altid rart at ha' noget ok RAM, så man har muligheden:)

  • Kopieret fra min signatur (du har nok disablet at kunne se dem i dine profilindstillinger) :D


    To af mine ramblokke er Ripjaws med en lidt høj ramprofil (ca. 0,5-1cm højere end rammene selv) og de kan sagtens skiftes ud uden at jeg skal skille maskinen ad.
    Regner med at der kommer et HD7950 mere i maskinen i løbet af de kommende uger, så det skulle der også være plads til i kabinettet :P


    AsRock Z77 Extreme4-M - i5-2500K @ 4,2GHz - 24gb DDR3 1600mhz - HD7950 TwinFrozr - Samsung 830 256GB, WD Black 2TB, Seagate Green 2TB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated


    Dog lidt uheldigt at de så kommer til at sidde klods op ad hinanden på bundkortet. Der ville ATX have været en fordel.


  • Dog lidt uheldigt at de så kommer til at sidde klods op ad hinanden på bundkortet. Der ville ATX have været en fordel.


    Det gør de da ikke, der er da en pci-e x1 imellem øverste og næste port ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja, de kommer til at sidde klods op ad hinanden, men der sidder en 180MM blæser i fronten som suger kold luft ind og gerne skulle få skubbet en del af vamrnen ud bagtil, for det gør TwinFrozr køleren ikke selv.


    Men det skal prøves, og er der ikke tilstrækkeligt med luftstrøm, så skal jeg ud og lege med vandkøling for første gang. man går ikke tilbage til full atx efter at have prøvet sådan en maskine med mATX. Det kabinet jeg har nu er det absolut største jeg vil have stående. Så hellere prøve lidt h20 :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg var til noget lan i bfbc2 her i weekenden og der gik snakken også om computer, der var en der sagde han var gået fra stationær til gaming bærbar. Men det var bare ik det samme, så jeg har bestilt delene og venter nu bare på det hele kommer.

  • Tak for svarene, men det primære spørgsmål er om man det vil gøre en forskel om det er 1600 eller 1866 hz og om det er de ekstra kroner værd ?


    I spil? Ikke en bjælde. Du kan for den sags skyld heller ikke se nævneværdig forskel på den "gamle" 1333 standard og 1600. Det er vigtigere med lavere timings (og evt. lavere volt - f.eks. 1.5v eller den nye 1.35? som visse er begyndt på)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Timings er ikke vigtigere end clockfrekvensen, det er snarere omvendt. Fra 1333 til 1600 er der en vis forskel (når man ikke er GPU bottlenecked), fra 1600 til 1866 er der en lille forskel, og derefter bliver det virkelig småting.


    Men det er selvfølgelig målt i gennemsnitlig FPS.

  • Hej Drenge


    Ham der skulle have købt min pc om bestemte sig så det blev aflyst og jeg afbestilte de dele jeg havde bestilt. Nu har jeg så fået solgt til en anden køber og skal til at bestille på nu, men er kommet i tvivl igen så vil gerne have i tager et kig på de 2 forskellige setup jeg har fundet. Pengene er ikke et problem, men derfor jeg vil ikke bruge penge på noget som lige så godt som noget der er billigere, hvis I forstår.


    Setup 1:
    Thermaltake a30

    Asus maximus v gene


    i5 3570K


    Scythe Big Shuriken 2 Rev.


    Ram


    SSD 840 pro 256gb


    PSU


    660 TI

    Pris: 9.574 kr.



    Setup 2:
    Thermaltake a30
    Asus maximus v gene
    i7 3770K
    Scythe Big Shuriken 2 Rev.
    Ram
    SSD 840 pro 256gb
    PSU
    gtx 670
    Pris: 10.841 kr.



    Difference på de 2 setup er ca. 1.300 kr. Men er setup 2 1.300 kr. mere værd. Jeg regner med at system skal holde i mindst de næste 3 år, uden at der skal investeres yderligere ud over måske en ekstra hdd (har en 1TB hdd, som også ryger i). Så kom gerne med fordele og ulemper ved begge setup's.



    Mvh


    Psych0



    PS. Der er linket til de forskellige dele ved første forekomst.

  • det eneste jeg måske lige ville spørge om er, hvorfor det kabinet ?


    Lian Li har lavet nogle virkelig fede mATX kabinetter og der ville jeg jo nok mene at kvaliteten er lidt højere en ThermalTake, kan godt være det bare er mig ? :)

  • Jeg vil mene en XFX 750W Semi-Modular er bedre til prisen end OCZ Fatality 750W. Med mindre den lille størrelsesforskel kommer i vejen.


    Ellers... til gaming er en Core i7-3770K ikke særligt meget bedre end en Core i5-3570K. Til gengæld er et GTX 670 en god opgradering i forhold til et GTX 660 Ti. Hvad med at kombinere 3570K og GTX 670?

  • Ellers... til gaming er en Core i7-3770K ikke særligt meget bedre end en Core i5-3570K. Til gengæld er et GTX 670 en god opgradering i forhold til et GTX 660 Ti. Hvad med at kombinere 3570K og GTX 670?

    Det er også en mulighed, men tænke at jeg ville sætte de 2 setup så det var de dyreste dele i setup 2 og de mindre dyre dele i setup 1. Men man kan selvfølgelig godt tage i5 og 670.

  • Jeg har valgt det kabinet fordi jeg syntes designet er fedt, det er 100% personlig holdning og smag.


    Jeg har fået cpu køleren hjem, og med mit fantastiske kinesisk/ japansk, kan jeg se på billedet at luften bliver trukket ned, så den blæser den varme luft ned på MB. Vil det ikke være bedre hvis den blæste den varme luft op og ud af den 200 mm fan der sidder i toppen ?