Nogen der vil hjælpe med valg af bærbar?

  • Hej
    Jeg står og skal investere i en ny bærbar maskine til mit bygningsingeniørstudie. Den skal være ret kraftig da vi skal bruge programmer som revit 2013 der er et program til tegning af 4D modeller af konstruktioner og bygninger m.m. Jeg er blevet anbefalet følgende minimumsspecifikationer:


    Quad Core, gerne en i7 3'rd generation
    Minimum 8 Gb ram
    Et hurtigt og kraftigt grafikkort da der skal trækkes tunge grafikkrævende programmer
    Helst en SSD hardisk, men en kombineret SSD/HDD kan godt gå an.
    (Budget ca. +/- 8000 kr)


    Jeg har selv haft kig på denne model som tror vil kunne dække mine behov, og så er den heller ikke så dyr i forhold til hvad man får for pengene:


    http://configure.euro.dell.com…c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1


    Synes i ikke den lyder fornuftig, eller har i andre bud på en maskine hvor man får lige så meget, eller måske endnu mere for pengene?
    Den må også gerne være støjsvag hvis det kan lade sig gøre. Hvis den er kraftig nok til at trække lidt spil i ny og næ, så gør det heller ikke noget :thumbsup:


    På forhånd mange tak til dem der gider vejlede mig lidt her.

  • Her er et umiddelbart godt bud bare uden SSD:
    Acer http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761701
    Asus: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761542
    De har en i7 og et GT650, der tilsammen udgør en ganske habil sammensætning.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Senzer's bud vil jeg også mene er det bedste køb. Den opfylder alle dine krav rigtig godt. Du har mulighed for at gå fra 8 til 12gb for 400 kr.
    Derudover er der plads til en ekstra harddisk så du kan senere komme en lagerdisk i når du får brug for det.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg ville kikke på denne. http://www.mm-vision.dk/produk…020&gruppe=visionnotebook


    Tjumx prøv lige at læse hvad han skriver ca 8000kr en i7 og hurtigt grafikkort. dem du viser har stort set ingen af de ting.

    :9xo
    Eller den her, hvis du vil had en større skærm


    http://www.mm-vision.dk/produk…020&gruppe=visionnotebook

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg får selv en MM-Vision S3768 i morgen eller lørdag, så hvis der er noget du vil vide om den (tænker nok mest visuelt, da alt andet er beskrevet fint), så spørg endelig.


    Jeg har kigget i langt tid rundt på nettet efter hvad var bedst til pengene, og jeg kom frem til at MM-Vision havde det bedste bud. :) Du får bare mest ved køb af en af de to bærbare derfra. + De har tre års fuld forsikring som tilvalg, hvilket jeg synes er en super ide at investere i også.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Jeg får selv en MM-Vision S3768 i morgen eller lørdag, så hvis der er noget du vil vide om den (tænker nok mest visuelt, da alt andet er beskrevet fint), så spørg endelig.

    Jeg har kigget i langt tid rundt på nettet efter hvad var bedst til pengene, og jeg kom frem til at MM-Vision havde det bedste bud. :) Du får bare mest ved køb af en af de to bærbare derfra. + De har tre års fuld forsikring som tilvalg, hvilket jeg synes er en super ide at investere i også.

    Jeg så på computeren fra MM-Vision og blev lidt bekymret for hvor stor den er. Her tænker jeg på højden bagtil. Da jeg kommer til at transportere den en del rundt, så må den nemlig ikke være for stor. Men på den anden side vil jeg heller ikke gå for meget på kompromis med ydelsen. Jeg har ikke nogen erfaring med MM-Vision. Hvordan er deres service hvis der skulle ske noget med maskinen?
    En anden ting er at da jeg kommer til at arbejde en hel del ved den, så skal den heller ikke være for larmende.
    Jeg håber helst at komme frem til et valg her henover weekenden, eller i starten af den kommende uge.

  • 1: Der er to harddiskpladser i bærbaren. Jeg har nu en 250gb SSD og en 640gb data-harddisk i min 17". :) (Der er også to i 15"-modellen, så vidt jeg lige kan se.)


    2: Jeg er gladeligt overrasket, at den forbliver dejlig kølig under gaming. Blæseren tager lidt til i styrke, når man gamer, men når man bare surfer rundt og ser film osv, så er bærbaren lydløs. Du skal have øret helt op under blæseren, for at høre den.


    Håber også det var lidt svar til dig McViking. :) Jeg synes ikke min 17"-model er for stor overhovedet. Jeg kommer selv til at skulle bruge den til studiebrug, hvor jeg overhovedet ikke fortryder mit køb.
    Nu har jeg aldrig benyttet deres service/kundesupport før, men efter hvad Trustpilot siger, så ser det da meget lovende ud.


    Hvis du vil læse mere om bærbaren, så søg efter Clevo W370ET. Det er samme kabinet og bundkort, som sidder i S3768. Tror 15"-modellen hedder W350ET. Google det. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Har en kammerat der også ejer en bærbar fra MM-vision, og ud fra hans erfaring går man ikke galt i byen ved at handle med dem! Han er fuld ud tilfreds med hans køb, og har brugt den adskillige gange som erstatning til hans stationære når vi har været til LAN.


    Den fylder heller ikke særlig meget, i forhold til hvad maskinen indeholder.

    Mobo: ASUS Z87-A, Socket-1150 CPU: Intel Core i5-4670K 3.4GHz
    RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 GFX: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
    OS SSD: Samsung 840 EVO 250GB SSD 2: Samsung 850 EVO 500GB
    Lager: 3 TB WD Black
    PSU: Corsair HX750W