Indlæg af Masoz

    Køb 390, bare for at støtte AMD i deres hårde tid! :P


    Men spøg til side, så tror jeg du vil finde dit svar via nogle reviews :) Og ellers vil du jo kunne nyde bedre af de 8gb Vram, hvis du kører i 4k opløsning :)

    Tusind tak for svarene! Kan godt se jeg nok ikke behøver at gå op i 850 PRO - det er nok bare at kaste pengene efter noget jeg ikke får brug for i længden?


    Men jeg vil da overveje den fra Crucial inden jeg laver min bestilling! :)

    Hej


    Jeg begynder at blive presset på at have plads til spil på min SSD harddisk, så er derfor på udkig efter en ny og større SSD.
    Jeg har i forvejen to SSD'er fra Samsung, som jeg er vældig tilfreds med. Synes de har gjort et godt stykke arbejde, så jeg er naturligvis straks inde og kigge på SSD fra Samsung igen.
    Jeg vil så lige høre jeres mening, om jeg skal tage at vælge 850 EVO eller 850 PRO modellen? Det er ren og skær til spil, som den skal bruges til. Det er 500GB moddellen der er tale om :)


    Hvis der er en anden SSD I hellere synes jeg skal vælge, så er i selvfølgelig også velkommen til at gøre mig opmærksom på det.


    På forhånd tak for hjælpen!


    Masoz

    Synes den ser fornuftig ud :) Det eneste man lige skal være opmærksom på, er at harddisken kun er på 250GB, men hvis man har en ekstern hdd ved siden af er det som sådan ikke et problem :)
    Men ellers kan det godt lige betale sig at gå fra de 250gb til en 500gb ssd :)


    Hvis du har behov for det ekstra plads

    Hvor højt op i pris vil du gå?


    Evt. tag et kig inde på MM-Vision.dk på deres X-serie - jeg hører godt om dem fra mine kammerater, og har da også selv overvejet at skulle have en bærbar derinde fra, når pengene en gang er til det. Kan også se at du umiddelbart får nyere hardware ved MM-Vision bærbare, end dem du lige linker til. Til samme pris.


    Correct me if I'm wrong :)

    Jeg tror ikke du går galt i byen ved at købe en AOC skærm. Fra tidligere reviews af flere skærm mærker, har AOC udmærket sig rimelig godt i forhold til BenQ, Samsung og andre større mærker.


    Angående skærm størrelse, skal du vælge den størrelse du helst vil have :)

    Nu har jeg ikke selv leget med OC af mit Sapphire 290, men ellers er jeg enig med testen.


    Jeg er fuldt ud tilfreds med dette GFX, og synes det performer utrolig godt i forhold til prisen!
    Det kan klart anbefales at anskaffe sig sådan et! :)

    Ja, det kan jeg da godt se :S Det kommer godt nok bag på mig...jeg havde ellers næsten sværget til Asus :P Så tak for den oplysning! :)


    Hvis jeg nu skulle opgradere lidt mere af mit system, vil dette så være et okay valg?
    Grunden til jeg vælger k-version er at, jeg tænker i den nærmeste fremtid at lege lidt med OC.


    Mobo: ASUS Z87-A
    CPU: i5 4670k
    Ram: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz

    Tak for jeres svar!


    Så R9 290 er et super grafikkort, som sagens kan trække BF4 uden problemer, om din CPU så kan følge med, det ved jeg ikke.

    Min fremtidige plan er også at CPU skal skiftes ud næstefter GFX :) Lige tillægsspørgsmål til det så:
    En i5 er vel længe fint når PC'en bare skal bruges til spil? :)

    Ved 1920x1080 er det lige før et 290 er overkill. Men hvis det skal være helt i top er det et fint valg.


    Asus laver normalt rigtig gode grafikkort, men til deres 290 og 290X har de genbrugt deres køler fra GTX 780 og 780 Ti, og den fungerer ikke så godt til 290 og 290X. Så der er MSI bedre. Men det bedste til prisen er nok Sapphires R9 290 Tri-X.


    Det gør ikke nogen forskel at dit bundkort er PCIe 2.0. Det er fuldt kompatibelt med 3.0, og ingen grafikkort på markedet har brug for den ekstra båndbredde, i hvert fald når det gælder et x16-slot.

    Gør mig ikke så meget at det er overkill. Det skulle helst gerne holde i en del år før det skal skiftes :)
    Okay. Synes bare det ser ud til at MSI og Asus ligger tæt på hinanden hvad angår temperatur og kølerens støjniveau?
    Phew, god melding! Så kan jeg vente lidt endnu med opgradering af mobo og CPU ;)

    Hej tweakers!


    Har været så heldig at få penge tilbage i skat i år, og har derfor besluttet mig for at jeg vil investere i et nyt grafikkort :) Jeg står så og mangler lidt hjælp til at vælge!


    Jeg har haft meget kig på et 290 fra AMD, men vil inden jeg bestemmer mig for at handle høre om I også synes det er det rette valg?


    Det jeg håber på at opnå med dette kort er at kunne køre BF4, samt andre nye og kommende spil, med forholdsvis pæn grafik, i 1920x1080 opløsning uden at bøvle med de vilde lagging oplevelser.
    PT har jeg et 6970, som I kan se i min signatur, og kan godt mærke den begynder at kæmpe for at skulle følge med. Den har dog gjort et godt stykke arbejde de sidste 3-4 år :)


    Mit prisloft på et gfx er på de 3k, derfor det er endt på et 290.


    Og så lige tillægsspørgsmål:
    Skal man tage gfx fra Asus eller MSI?
    Vil jeg få problemer med mit gamle bundkort og dette nye gfx? Tænker på at mit bundkort jo kun kører PCI-E 2.0


    På forhånd tak for hjælpen!

    Jeg fik:
    Lego Star Wars X-Wing Fighter (Mega fed gave :D)
    Penge
    Call of duty ghosts
    Splinter Cell Blacklist
    Red 1
    End of Watch
    Ncis Sæson 9
    En sweatshirt
    Vinterløbe sæt, med refleks.


    Jeg er ihvertfald godt tilfreds med årets udbytte!