Indlæg af McViking

    Jeg har et lidt underligt problem med min computer. Mens jeg sidder og bruger computeren, kommer der lyde fra Windows(10), som om jeg frakobler hardware som f.eks. min mus, til trods for at jeg hverken fra- eller tilkobler noget.
    Er her en ekspert der ved lidt om hvad det kan være?


    Bare mens jeg har skrevet dette indlæg, har lyden været der 2 gange igen :(

    Vil det sige at jeg på en måde ikke er blevet snydt? Er det noget alle (selv de meget respekterede producenter) gør? Hvis det bare er sådan det er er der jo ikke noget at gøre ved det, men 6,4 GB ud af 64 er altså virkelig meget synes jeg. Kan det være rigtigt? Er ikke inde i det med at omregne fra binær til decimal og omvendt.

    Hej.
    Jeg står og skal bruge en ny bærbar computer til lige efter sommerferien, men gerne før. Men med tanke på de nye Haswell processorer fra Intel melder spørgsmålet sig om jeg heller bør vente en måneds tid med købet? Vil det kunne betale sig at vente?


    Jeg skal primært bruge den til studiet og den skal kunne drive spil som fx sim city 5 i en god (helst høj) opløsning og mit budget lyder på 7000 kr. Men igen, bør jeg vente en måneds tid pga de nye 4. generations Haswell processorer?

    Hej.
    Jeg står og skal bruge en ny bærbar computer til lige efter sommerferien, men gerne før. Men med tanke på de nye Haswell processorer fra Intel melder spørgsmålet sig om jeg heller bør vente en måneds tid med købet? Vil det kunne betale sig at vente?


    Jeg skal primært bruge den til studiet og den skal kunne drive spil som fx sim city 5 i en god (helst høj) opløsning og mit budget lyder på 7000 kr. Men igen, bør jeg vente en måneds tid pga de nye 4. generations Haswell processorer? ?(

    Hej
    (Jeg var lidt i tvivl om denne tråd skulle postes i hardware eller softwaresektionen)
    Jeg har googlet diverse internetsider for at finde et svar på mit problem, men har intet fundet. Så nu håber jeg at en af de kloge her inde kan hjælpe.
    Problemet er som følger:
    Jeg har en trådløs USB-mus som jeg bruger på min bærbare. Når jeg sætter USB-modtageren i maskinen, fremkommer der en installationsboks med 3 valgmuligheder:


    1. Find og installer driversoftware (anbefales)
    2. Spørg mig senere
    3. Vis ikke denne meddelelse igen for denne enhed


    Jeg kom til at klikke på den 3. mulighed, og nu virker min mus pludselig ikke længere, hvilket er sært, da den virkede før, hvor jeg blot klikkede på krydset for at få boksen væk. Siden har jeg prøvet at installere driversoftware (som jeg ikke kunne finde på producentens hjemmeside), men intet hjælper. Kan jeg Undo dette valg, eller må jeg bare ud og evt. købe en ny trådløs mus?
    Jeg prøvede bl.a. at slette USB Receiveren inde i enhedshåndtering, men det hjalp heller ikke. HJÆLP ?( ?(

    Jeg får selv en MM-Vision S3768 i morgen eller lørdag, så hvis der er noget du vil vide om den (tænker nok mest visuelt, da alt andet er beskrevet fint), så spørg endelig.

    Jeg har kigget i langt tid rundt på nettet efter hvad var bedst til pengene, og jeg kom frem til at MM-Vision havde det bedste bud. :) Du får bare mest ved køb af en af de to bærbare derfra. + De har tre års fuld forsikring som tilvalg, hvilket jeg synes er en super ide at investere i også.

    Jeg så på computeren fra MM-Vision og blev lidt bekymret for hvor stor den er. Her tænker jeg på højden bagtil. Da jeg kommer til at transportere den en del rundt, så må den nemlig ikke være for stor. Men på den anden side vil jeg heller ikke gå for meget på kompromis med ydelsen. Jeg har ikke nogen erfaring med MM-Vision. Hvordan er deres service hvis der skulle ske noget med maskinen?
    En anden ting er at da jeg kommer til at arbejde en hel del ved den, så skal den heller ikke være for larmende.
    Jeg håber helst at komme frem til et valg her henover weekenden, eller i starten af den kommende uge.

    Hej
    Jeg står og skal investere i en ny bærbar maskine til mit bygningsingeniørstudie. Den skal være ret kraftig da vi skal bruge programmer som revit 2013 der er et program til tegning af 4D modeller af konstruktioner og bygninger m.m. Jeg er blevet anbefalet følgende minimumsspecifikationer:


    Quad Core, gerne en i7 3'rd generation
    Minimum 8 Gb ram
    Et hurtigt og kraftigt grafikkort da der skal trækkes tunge grafikkrævende programmer
    Helst en SSD hardisk, men en kombineret SSD/HDD kan godt gå an.
    (Budget ca. +/- 8000 kr)


    Jeg har selv haft kig på denne model som tror vil kunne dække mine behov, og så er den heller ikke så dyr i forhold til hvad man får for pengene:


    http://configure.euro.dell.com…c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1


    Synes i ikke den lyder fornuftig, eller har i andre bud på en maskine hvor man får lige så meget, eller måske endnu mere for pengene?
    Den må også gerne være støjsvag hvis det kan lade sig gøre. Hvis den er kraftig nok til at trække lidt spil i ny og næ, så gør det heller ikke noget :thumbsup:


    På forhånd mange tak til dem der gider vejlede mig lidt her.

    Hej
    Mit grafikkort med HDMI-udgang er stået af, med masser af røde streger på tværs af skærmen til følge, så jeg ville bruge mit onboard med vga i stedet for. Eller rettere - jeg troede det var vga, så jeg drønede ned i elektronikforretningen og købte et vga kabel. Da jeg kom hjem opdagede jeg at der så kun var to rækker med pinde i mit udgangsstik, i stedet for tre rækker, som der var på vga-kablet ?( . Mit spørgsmål er så: Hvilken udgang er det så jeg har (den med to rækker pinde (han) der ligner et vga-stik), for der er et lille skærmlogo ved siden af?

    Hej


    Pludselig viser der sig i "Denne Computer" at jeg har et diskettedrev. Så går jeg ind i enhedshåndtering og fjerner enheden fra mit system, men den dukker op igen når jeg genstarter computeren. Jeg tænker her på om det eventuelt kunne være et rootkit eller virus der jo desværre kan skjule sig som enheder også. Nogen eksperter på området der kan hjælpe mig?


    Mvh McViking

    Hej. Er denne computer et fornuftigt køb til pengene?


    Pris 5555 kr. i elgiganten.


    Acer:


    Intel Core i5-2300 Quad Core
    8192 MB DDR3 RAM 1333 MHZ
    1000 GB Sata Harddisk
    1024/4608 MB GeForce GTX550TI
    DVD-RW Brænder
    Windows 7 Home Premium 64-Bit
    USB, Netkort, HDMI osv. osv.


    (De kalder den selv en gamer pc.)


    Jeg spiller lidt first person shooters bl.a. battlefield 2 og3 når det kommer og Cities XL 2011 og andre strategispil.
    Er det også et godt grafikkort man får med i maskinen?


    Altså er prisen 5555kr. og er det et godt køb til den pris?


    Mvh McViking :)

    Hej
    Jeg er i gang med at se mig om efter en anden stationær computer. Jeg ser stadig mange stationære computere (også hos topdata.dk) med kun 4 GB RAM. Bør man ikke i dag have minimum 8 GB RAM i en spillemaskine?
    Hvor meget betyder RAM i et grafikkort? Bør man ikke også her have minimum 2 GB RAM?
    Min nuværende maskine kører med windows vista. Har hørt det er meget ressoursekrævende og måske er det derfor at den ikke kan trække grafiktunge spil ordentligt længere. Den har ellers indtil for ganske nylig kørt tunge spil yderst upåklageligt.
    Er der ikke også vigtigt med så mange kerner som muligt i en computer?


    Mit budget er stadig 5000 og det skal være inkl. windows 7.
    Håber her er en venlig sjæl der kan hjælpe mig frem til et fornuftigt valg.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    du kan godt få en pc i middel klassen for 5000 kr. se evt. på den har http://topdata.dk/product.asp?product=7586 og vælg den strømforsyning der koster 200 kr. mere :) grafikkortet er en meget bedre end det 440 og 2500'eren er også en del bedre end 1035t'eren :D


    Er 2500'eren bedre selvom 1035'eren altså har 6 kerner? Mængden af hukommelse på et grafikkort har vel også noget at sige, hvis man spiller spil der kræver godt med kræfter?