Det nye forum-layout

  • det er en kende svært at lade ens øjne køre ned og siden og finde det man leder efter. Der er ikke meget kontrast over siden, så at lade ens øjne hoppe mellem emner er lidt mere besværligt nu, det samme gælder ved quotes. En quote i en quote forsvinder næsten helt. Så som et par andre har været inde på, lidt mere farve vil ikke skade.
    Også er der alt for mange forum emner på forsiden af forumet, kan se at nogle ting er flyttet ud på forsiden og nye er lavet. Det kunne måske være en ide at samle det lidt ind.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • det er en kende svært at lade ens øjne køre ned og siden og finde det man leder efter. Der er ikke meget kontrast over siden, så at lade ens øjne hoppe mellem emner er lidt mere besværligt nu, det samme gælder ved quotes. En quote i en quote forsvinder næsten helt. Så som et par andre har været inde på, lidt mere farve vil ikke skade.
    Også er der alt for mange forum emner på forsiden af forumet, kan se at nogle ting er flyttet ud på forsiden og nye er lavet. Det kunne måske være en ide at samle det lidt ind.

    Kigger på det med kontrasten ved posts og ved citater

  • Kan godt nok hellere ikke lig det nye layout, det er ikke nær så behageligt og kigge på (aaalt for hvidt).

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • mit største problem er ikke så meget det nye layout men mere at siden er meget længere om og loade end den var på det gamle forum men det er vel fordi den skal loade hele tweak hver gang man skal til en ny side...

  • Altså jeg håber da, at vi med tid kan få noget mere bredde på forumet.
    Når man vælger 1500 er det jo inkl. de to kolonner i siden.


    Jeg håber da vi får mulighed for at få forumet til at være 1500 pixels bredt,
    og måske også en forum side for sig selv.


    Men nu skal vi lade dem arbejde lidt med det inden vi skylder det helt i sænk. :)
    Er sikker på der bliver knoklet på højtryk for at tilfredsstille så mange som muligt. :clap:

  • Det er sgu en ommer! Tilbage til det gamle design! Det her er sgu noget som vil kunne få mig til at stoppe med checke tweak lige så jævnligt som jeg har gjort.
    Det er sindsygt uoverskueligt at man skal til at scrolle helt vildt for at se hele siden. Og det hele er klemt så meget sammen i "bredden".


    Håber godt nok i lige indrømmer fejlen, og skifter tilbage ASAP!

  • Det gamle forum kommer ikke igen, men der kan ændres i det nye layout.


    Det gamle forum var ikke opdateret i mere end 6 år og der kunne ikke udvikles mere på det.


    Jeg er ked af den kritik der er kommet, for det har virkelig kostet blod sved og tårer at komme bare så langt her



    kom med konstruktiv kritig i stedet for bare at skrive "det er loget lort". Det giver ikke mange muligheder for at ændre noget.

  • Af nyt er der kommet bruger gallerier hvor i hver i sær kan smide billeder op af hvad i nu vil, hvor i også kan skrive tekst til og folk kan kommenterer


    der er mulighed for youtube direkte i posts og meget mere

  • Yes.. vil forsøge så..


    • Gøre bredte margin til 100%, i stedet for fast størrelse.
    • Få det hele mere "farvet" op så det er nemmere at se forskel.
    • 1 skriftstørrelse mindre, det virker for stort.
    • En mørkere baggrund farvet baggrund.
    • Lave en synlig streg mellem kolonnerne for at man overbliks mæssig nemmere kan adskille tingene.

    Det er da i hvert fald nogle ting som jeg mener kunne hjælpe på det


  • Syntes det nye layout stinker for hårdt. Giv mig det gamle tilbage..


    Helt enig Brian, give me the old one back. Hvor er mine pm blevet af? De er væk. Hvor søger man i tråde eller brugere henne, det her stinker for dårligt helt ærligt. :thumbdown:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Må tilslutte mig andre og så sige at forummet er blevet meget mere uoverskueligt etc.


    Specielt forum bredden og de en smule ubrugelige kolonner i siden, samt fjernelsen af "nye posts" er det der irriterer mig mest ;)


    Desuden en ting som jeg ikke lige så nævnt tidligere, hvis man går til Forummets "Forside" virker det for mig som om at højden på diverse punkter ændrer sig alt efter hvor meget "Emne teksten" fylder fra nyeste topic i det underforum, det får nemlig forummets for side til at "hoppe"


  • Jeg er ked af den kritik der er kommet, for det har virkelig kostet blod sved og tårer at komme bare så langt her

    Det er helt forståeligt.
    Er også derfor jeg har prøvet, at lade være med at være alt for kritisk.
    Det nye forum har nogle fede features, som jeg er sikker på vi bliver rigtig glad for i længden.


    Jeg synes heller ikke folk kan være bekendt at brokke sig så meget.
    Jeg ser frem til i for finjusteret det hele, så vi igen kan kalde os for Danmarks bedste og absolut fedeste forum. ;)

  • Må tilslutte mig andre og så sige at forummet er blevet meget mere uoverskueligt etc.


    Specielt forum bredden og de en smule ubrugelige kolonner i siden, samt fjernelsen af "nye posts" er det der irriterer mig mest ;)


    Desuden en ting som jeg ikke lige så nævnt tidligere, hvis man går til Forummets "Forside" virker det for mig som om at højden på diverse punkter ændrer sig alt efter hvor meget "Emne teksten" fylder fra nyeste topic i det underforum, det får nemlig forummets for side til at "hoppe"

    Se info om nye posts siden sidst. Det virker men dette er dit første logon i det nye forum, derfor har det ikke registreret dig før, og derfor er der ingen nye posts siden sidst.

  • I stedet for at brokke jer over at tingene er blevet lidt anderledes, hvad så med at komme med forslag så det kan komme til at fungere godt igen.


    Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at links ikke sender en videre til en anden side, men åbner i en ny tab.


    Samt jeg syntes at mulighederne for at brugere kan ændre på tekst udseende (skifttype etc) skal fjernes, her er et eksempel på hvad der kan ske når folk roder lidt for meget med det: LINK (ikke slemt, men ser i mine øjne forkert ud, når man ser på svarene).


    Derudover, så er der en lille stavefejl på forum oversigts siden, hvor den skriver "velkommem tilbage, brugernavn!" i stedet for velkommen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Første gang jeg ser det på min egen PC, her er mine forslag:
    Boksen "mainContainer", kunne godt bruge en tynd grå/andet streg i stedet for at den hvide baggrund kører helt ud til kanten.
    På forsiden af forumet er alle sektionerne i forskellige højder, det ligner til at det er undersektioner og det sidste indlæg der bestemmer højden, men jeg synes godt nok at alle burde være lige høje.


    På min Desire lagde jeg også mærke til at når man skrev i en tråd kunne man ikke skrive noget under Redigerer men kun Kildekode, kan godt være at det kun er min telefon der gør det, men stadig irriterende.


    Og er det meningen at der skal stå "Redigerer"?
     [Blocked Image: http://i.imgur.com/NQqJN.png]

  • Kan se at der er flere oversættelser i forumet det skal oversættes.


    Det er ikke noget vi selv har skrevet, det er standard i det danske sprog add on til forumet.


    Der kommer et fiks der gør at links åbnes i et nyt vindue.