Har du været værnepligtig??

  • Min krop er på ingen måder normal - så lægen kylede mig ud af rummet allerede da han så mig.
    Det var så min drøm om at komme i søværnet. Så købte jeg en båd i stedet for.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Min krop er på ingen måder normal - så lægen kylede mig ud af rummet allerede da han så mig.
    Det var så min drøm om at komme i søværnet. Så købte jeg en båd i stedet for.


    Husk et stort horn, og nogle kinesere når du sejler forbi konvojerne. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Så går du over på kuffen og køber noget ordentligt støvlecreme og ikke det skidt, som står på pudsestuen, det skal være Verner's, den er nemlig rigtig vandtæt, så køb sådan en dåse.


    Når du så er der, så køb noget andet camo creme, end den som du får udleveret, holder bedre og er meget nemmere at få af.


    Få fat i et stykke skumgummi til at efterpudse dine støvler med, så får du ikke røv for at det ikke er gjort godt nok.


    en ordentlig pose ørepinde, osse godt til at gå efter sit gevær inden inspektion, så heller ingen røv der.


    Invester i en kop-folde osse, den er go at have, når man skal have lidt kakao ude i naturen og fylder intet.


    4 ting der vil gøre din start lidt nemmere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Husk gøben har kun 1 indstilling: FISSSSSSEEEEEE :-)
    9 måneder hos artilleriet/forsyningen i skive for 16 år siden og 4 år i det der engang hed DIB'en.
    Jeg har aldrig fortrudt min tur inde, ja det var lort osv men mange flere fede/sjove minder og så lærer man en del om sigselv og at ens grænser kun er til for at blive rykket.
    Nu er jeg i hjemmeværnet og elsker skydebanen hehe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Waskus
    Husk gøben har kun 1 indstilling: FISSSSSSEEEEEE :-)
    9 måneder hos artilleriet/forsyningen i skive for 16 år siden og 4 år i det der engang hed DIB'en.
    Jeg har aldrig fortrudt min tur inde, ja det var lort osv men mange flere fede/sjove minder og så lærer man en del om sigselv og at ens grænser kun er til for at blive rykket.
    Nu er jeg i hjemmeværnet og elsker skydebanen hehe.


    det er vist kun i starten at det er sjovt at skyde på frås


    man skal jo gøre skidtet rent bag efter

  • Du får bare noget andet at rengører. Jeg har gjort utallige TMGs og LMGs rene mens andre fedtede med deres gear. 1 skud eller 200 den bliver beskidt og det er sjovt:) og man finder ud af at de m95/m96ere som vi har i forsvaret er fantastiske på fullauto, mindre rekyl end i de skyde spil man leger med:D

  • 1: Tag ikke til koncert dagen inden du skal møde første gang


    2: Tag ikke på druk den første uge


    3: Sørg for at det skide sigte sidder på geværet, så du ikke skal ud og finde det efter en øvelse (svært når vi taler om iron-sight)


    4: Stræk ud efter march og løb og sørg for at dine sokker ikke lukker eller blokerer delvist for blodtilførsel - så kan du undgå meget senehindebetændelse.


    Var 4 måneder i Slagelse så var ikke lang tid, men nok for min smag :P


    Jep, når man har affyret et skud, så kan man ligesågodt have det sjovt, for et skud løst krudt sviner ligeså meget som 100. Det er både sjovere og nemmere at gøre rent, når man skyder med skarpt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Avartar
    Hva kan jeg sige...... 36601 !


    /Avartar


    Ps: ikke spor ked af det nummer. Tror hverken hæren eller jeg ville have gavn af hinanden.



    Jeg trak nærmest nummer 1, så jeg meldte mig selv for at kunne bestemme hvor jeg kom hen.

  • Var i Aalborg for for et år siden. Good times.


    Slap dog ikke for de elskede befalingsmænd, da jeg var færdig, da jeg stadig er under sergent Axels strenge kommando her på tweak :boxing:



    Men jeg mener at værnepligten ville være rigtig godt for alle unge mænd her i DK. Det er jo trods alt kun 4 mdr, og man lære rigtig mange nyttige ting!


    /Czepluch

  • Da jeg fik min indkaldelse mente de ikke at jeg var egnet, og jeg havde alligevel andre planer på det tidspunkt, så jeg fik aldrig selv oplevelsen - tror dog gerne at det er en god oplevelse for alle :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • ha ha


    men nu er 4 måneder i dag jo ingen ting


    da jeg var inde og springe var det i 10 måneder

  • Nej, 4 mdr er bestemt ingenting. Ville personligt gerne have haft længere tid. Hvis ikke jeg havde haft andre planer for hvad jeg skulle, da jeg var færdig, inden jeg startede, så var jeg også taget på sergentskolen :)