Brilleklude?!?

  • Ak ja..


    Alderen trygger, og jeg er begyndt at bruge briller.
    -0.25 på højre og -0.50 på venstre.
    Ikke det helt vilde, men alligevel nok til at jeg ser
    MEGET mere klart på lang afstand.


    Der fulgte selvfølgelig sådan en lille silkeklud med sammen med etuiet,
    men hvad med sådan nogle microfiber-klude?
    Synes den silkeklud bliver ret hurtigt beskidt, og så plører den bare skidtet rundt på brillen.


    Men.. Hvad bruger i andre der går med briller til at pudse med?
    Og er det noget man skal holde sig fra, så som køkkenrulle eller andre ting.
    Er jo noget der ridser mere end de gavner.


    Ville egentlig gerne købe en hel stak på nettet, så jeg har rigeligt.

  • Mine briller er glas og ikke plastik - som optikeren nævnte, ridser glas ikke så nemt - men går nemmere i stykker end plastik. :roller:


    Men jeg bruger sgu bare lidt koldt vand under hanen og så et viskestykke - ikke en eneste ridse på mine briller efter 3år. Papir er noget yuks, da det opløses lidt og sætter sig som grums på brillerne. Så heller en T-shirt eller lign. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg skyller også mine briller undervandhanen og bruger så en microfiberklud eller en ren tshirt til at tørre dem af.


    Min brillemand/dame har lært mig at det er vigtigt at skylle snavs og skidt af inden man begynder a pusse ellers ridser man bare.


    Mvh

  • Vandhanen og viskestykket var god når man lige havde det ved hånden. Ellers brugte jeg godt nok bare lige kanten af en tshirt dengang jeg brugte briller. Det gav ingen ridser af hvad jeg lige kan huske :)

  • Sidder lige her med min makker. Han siger han bruger spritservietter eller bare kanten af t-shirt'en også. :)
    - "Det kan varmt anbefales."

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Jeg bruger enten brille rens(sprit servietter), eller vand og et viske stykke. Ved at min optiker selv bruger den sidste løsning.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • spritservietterne er gode nok, men de er for dyre til hverdagsbrug... de er glimrende til lige at tage det meste en gang om ugen eller noget...


    nu er der nok ikke mange her der er lige så blinde som mig (7.5 og 8 nærsynet... og det er kontaktlinserne... brillerne er noget mere), men jeg bliver nødt til at have brillerne på når jeg er i bad (kan ikke se hva hulan der er sæbe og shampoo hvis ikke jeg har dem på), og benytter det til at pudse brillerne, tørrer derefter med viskestykke... to fluer med et smæk, og titanium oxiderer ikke af alm. vand afaik...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg bruger spritservietter til mine briller og solbriller.


    Det hænder at Bilka og Føtex har 4 pakker á 50 klude pr. pakke på bud til en flad 50'er.


    Alles Klar eller Mr. Magic (Brille renseservietter)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så puds lige brillerne og tjek din PM medmindre jeg bare skal slette din signatur ;)


    Heh, ja jeg har også selv prøve at skrive at hans signatur er alt for højt i en af hans tråde,
    men det hjalp heller ikke. :)


    Jeg håber du har mere held end mig.