Galaxy S 2 eller vente på Iphone 5

  • Min plan var egentlig at vente på en Iphone 5 som erstatning for min 3gs, men overvejer nu, om man skulle hoppe på Android, da jeg er ret vild med Samsungs mobiler.
    Synes snart alle har Iphones og at man skal jailbreake dem for at få de features man vil, er blot endnu et irritationsmoment. Derudover vil jeg gerne af med Itunes, som jeg virkelig ikke bryder mig om.


    Er der nogen herinde, der ville mene at et skift til Android er lige hvad jeg mangler, eller er der noget, jeg hsr overset? Det er MEGET begrænset hvad jeg har prøvet af Android, så ved kun det jeg har læst mig til.


    Kan Samsungs Galaxy følge med hvad angår grafisk interface, eller går jeg et skridt tilbage ved at skifte til Googles OS?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tjaaa.
    iPhone 5 kommer nok ikke før juni 2012.


    iPhone 4S er rygtet til at komme her til september.


    Men du svarer jo nærmet selv. Hvis du synes det er irriterende at skulle jailbreake,
    så er en iPhone nok ikke noget for dig.


    I hver fald ikke hvis du vil have flere features.


    Jeg synes personligt det er spændende at rode rundt i filstrukturen på min iPhone,
    og lave og afprøve alle mulige addons.


    Du kan sagtens have en iPhone uden at bruge iTunes.
    iTunes skal kun bruges første gang, og så hvis du skal opdatere den.
    Ellers er der alle mulige andre programmer man kan bruge til musik osv.

  • Har godt prøvet de andre alternativer til Itunes, men jeg synes ikke det fungerer så elegant.. Ville jo gerne have den drag-drop funktion, der er i Android :D


    Ved godt at de andre Iphones først kommer senere, men er også bundet til mit nuværende abonnement en mpned eller to endnu. Så det bliver ikke før der alligevel :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Android er noget helt andet. Og det er meget forskelligt fra person til person hva man er til. Det er ikke nogen hemmelighed jeg er android mand. Jeg har dog også en iPhone4, men jeg synes ikke den når op på niveau med mine high-end android's. Selv med Jail-break har den mange begrænsninger. iPhone er dog en dejlig brugervenlig telefon, og apple er verdens mestre i at få deres telefoner til at køre "flydende".


    Men Jeg kan rigtig godt li den måde jeg kan customize android. For mig er mine smartphones legetøj, jeg synes personligt der er mange flere muligheder for at lege med android!


    Den nye Galaxy S2 er i en liga for selv, med sin dual-core 1.2ghz processer og 1gb ram, og samsung's skærm teknologi (Super AMOLED plus) er uden sammenligning den bedste på market!

  • Well som der skrives køre en iPhone "smooth" men omvendt, ja så det en iPhone og det har jo visse begrænsninger :)


    Jeg har forudbestilt SGSII, og glæder mig som et lille barn til at 3 kan fatte at levere den. Alle anmeldere har rost den til skyerne, så jeg er bestemt ikke i tvivl! :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er jo ingen tvivl om at de telefoner der kommer ud nu er hurtigere end iPhone 4.
    Og det skulle de satme da også gerne være.


    iPhone 4 kom jo altså ud sidste sommer.
    Så det er jo ved at være en gammel telefon.


    Men det er sjovt at det er sådan med alle Apple produkter,
    om det så er en iPhone 3G'er, en 3GS'er, 4'eren eller sågar iPad'en.


    Et halvt til et helt år efter bliver "konkurrenternes" nye produkter sammenlignet med
    et halvgammelt Apple produkt.


    Fx. med iPad1.
    I januar 2011 sammenlignede Motorolla deres Xoom med iPad1,
    som kom ud i april 2010.


    I den teknologiske tidsskala er der satme sket meget fra april til januar.


    Men jeg synes da bare det er flot at Apple kan lave et produkt der kan holde
    standarden et halvt til et helt år efter at produktet kom ud.


    Men for at runde af, så ja.
    De nye telefoner der kommer på markedet nu, er sikkert hurtigere end iPhone 4.
    Og ja, de har sikkert også flere features end en iPhone 4.


    Så var det vist også nok æble-snak fra mig.
    Nu spiser jeg sgu lige en pære og en banan. :T

  • De forskellige producenter's om det er low-end mid-end eller high-end telefoner vil altid blive sammenlignede. Og nu er apples bedste skud på stammen altså iPhone 4.


    Da 4'eren kom på market, blev den også sammenlignet med en masse ældre telefoner.


    Vi kan også tage den gamle Galaxy S (Som hardware mæssigt ligger lige ved siden af) den er også hurtigere end iPhone 4, på næsten alle områder. :)

  • Altså jeg har ingen ønsker om at købe ne Iphone 4.. Den er som sagt et stykke gammel teknologi og kan i stedet ligeså godt beholde min nuværende 3gs, som jeg ellers er udemærket tilfreds med :D


    Men årsagen til at Apples produkter altid bliver sammenlignet med, er jo fordi de sælger så vildt godt og de fleste ved hvordan de kører/fungerer. vi kan kalde det en form for fælles standard som de fleste af os kan relatere til. Så når der bliver sagt, at den kører sådan og sådan sammenlignet med en Iphone/Ipad, så har vi en egentlig ide om hvad de taler om :D


    Men det er lidt et svært valg, for jeg synes virkelig at IOS har et lækkert interface (på trods af begrænsningerne), så det er mest på det plan, at jeg ikke kan vælge.
    For om den har single eller quad-core er jeg lidt ligeglad med og om det er 16 eller 100gb er mig også fuldstændigt ligegyldigt.


    Et flydende intuitivt interface og et godt panel med så godt billede som muligt (optimeret til internet-surfing) er nok mine hovedfokuspunkter.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kommer helt an på hvordan du har lyst til at bruge din mobil..


    Skal det bare virke?
    Har du ikke noget imod at blive tvunget til at bruge iTunes..
    Synes du at iOS ser fedt ud og du ikke vil ændre noget?


    Så vælg en iPhone (Har dog ingen ide om hvornår der kommer en ny)
    Kan godt se det fede i iPhone for den normale bruger..
    Altså hvis det barex skal virke og de låser dig fast på ting, som du er sikker på virker 100%


    Men kan du lige at rode lidt med din mobil?
    - Ændre "skrivebordet"/homescreen
    - Smide et lidt anderledes eller nyere operativsystem (ROM) på
    - Slipper for iTunes :)
    - Generelt have mere frihed med dig telefon..


    Så vælg Android.. WP7 er lidt midt imellem, men personligt vil jeg give det et halvt år endnu før jeg kaster mig ud i det..


    Jeg har selv en rooted Desire med en custon ROM på (Oxygen 2.1.2) om synes det er møg lækkert.
    Første halve år kørte jeg med standard Sense, men blev lidt træt af det..
    Så skiftede jeg til Oxygen ROM.. Det var som at få en ny telefon..
    Senere smed jeg også Launcher Pro på.. Igen en helt ny telefon..


    Hvis jeg bliver lidt træt af hvordan min telefon fungere, så skifter jeg bare ROM, Launcher eller widgets..
    For mig fornyer det altså telefonen også kan den næste smartphone vente lidt :)


    Personligt har jeg selv tænkt mig at købe en HTC Sensation her efter sommeren.
    Om det er HTC Sensation eller SGS2 er smag og behag mener jeg..


    De største forskelle er (Efter min mening):


    HTC Sensation
    Aluminum Body
    Høj opløsning (960x540)
    Super LCD skærm (Udemærket, men er ikke Super AMOLED Plus)
    HTC Sense (Interface)


    SGS2
    Plasktik krop (Smag og behag)
    Samme opløsning som "altid" (800x480)
    Super AMOLED plus skærm
    Touchwiz (Interface)


    Sensation har også lidt bedre batteri tid og der er en del flere features i Sense end i Touchwiz


    Design er smag og behag.. Samsung telefoner har aldrig lige været mig..


    Men jeg ville gå efter en Android telefon :)
    (Skal dog siges at jeg ikke er helt objektiv.. Kan ikke fordrage apple.. Deres forretningsmetoder og måden de kan hype "nye" ting op der ikke er så nye endda.. Apple er god til at tilpasse ting, kontrollere dig og marketing.. Innovative... Knap så meget..)


    (Hov.. Det blev en hel anmeldelse.. sorry :) )


  • Hmmmm, det er synes jeg da lyder...hmmmm interessant. For det første fordi Sensation ikke er ude endnu, og de previews der er ude er beta versioner af softwaren? Og fordi htc "kun" bruger et 1520mah hvor galaxy bruger 1600? Og fordi S-LCD bruger mer juice end O-LED?


    Min galaxy kører ca 2dage ved normalt brug.

  • Jeg har lige i dag købt en Samsung Galaxy S2 (havde en iPhone 3Gs før) og nøøøj hvor er jeg glad for den! Den er virkelig lækker, og du har bare så meget mere frihed til at gøre alt muligt du har lyst til. Jailbreak er fint, men stadig for restriktivt synes jeg. Og så er jeg sluppet for iTunes, hvilket virkelig er en plage (jaja, jeg ved godt man kan undvære iTunes hvis man har jailbreaket). Men jeg kan HELT klart anbefale S2'eren, selvom jeg var rimelig dedikeret til iPhones.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Jeg har lige i dag købt en Samsung Galaxy S2 (havde en iPhone 3Gs før) og nøøøj hvor er jeg glad for den! Den er virkelig lækker, og du har bare så meget mere frihed til at gøre alt muligt du har lyst til. Jailbreak er fint, men stadig for restriktivt synes jeg. Og så er jeg sluppet for iTunes, hvilket virkelig er en plage (jaja, jeg ved godt man kan undvære iTunes hvis man har jailbreaket). Men jeg kan HELT klart anbefale S2'eren, selvom jeg var rimelig dedikeret til iPhones.


    Hva tænkte du om skærmen første gang du tændte den? :)

  • Jeg er sku glad for min LG Optimus x2 !

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Jeg har lige i dag købt en Samsung Galaxy S2 (havde en iPhone 3Gs før) og nøøøj hvor er jeg glad for den! Den er virkelig lækker, og du har bare så meget mere frihed til at gøre alt muligt du har lyst til. Jailbreak er fint, men stadig for restriktivt synes jeg. Og så er jeg sluppet for iTunes, hvilket virkelig er en plage (jaja, jeg ved godt man kan undvære iTunes hvis man har jailbreaket). Men jeg kan HELT klart anbefale S2'eren, selvom jeg var rimelig dedikeret til iPhones.


    Hvordan var overgangen og flytning af data som kalender og kontakter?


    Der er ikke mere end 14 dage til min bindingsperiode er ovre og har allerede halvt bestilt en S2 hos en kammi i en 3 butik. Der har de masser på lager åbenbart :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Hvordan var overgangen og flytning af data som kalender og kontakter?


    Der er ikke mere end 14 dage til min bindingsperiode er ovre og har allerede halvt bestilt en S2 hos en kammi i en 3 butik. Der har de masser på lager åbenbart :D


    Når man logger ind på sin google account, gå der ganske få sekunder så har den synkroniseret :)

  • Da vel ikke hvis det skal flyttes fra en iphone 3gs til en galaxy s2!?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shak


    Hva tænkte du om skærmen første gang du tændte den? :)


    Jeg græd vist en lille tåre. Hold nu kæft den skærm er fantastisk! Noget af det første jeg gjorde var at sammenligne med 3Gs skærmen, og den er jo helt tabt bag en vogn ift.
    Jeg synes endda den er pænere end iPhone 4G's skærm, som jeg også er rimelig fortrolig med.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Hvordan var overgangen og flytning af data som kalender og kontakter?


    Jeg har faktisk ikke flyttet det over. Eller jo, kalender har jeg, men jeg har altid brugt Google Calendar, også på min iPhone, så det var no problem. Mht. kontakt har jeg dem stadig på min iPhone, da jeg er ved at få flyttet nummeret over, og mens det er igang gider jeg ikke, for bruger stadig iPhone til at ringe og skrive fra, så længe det gamle nummer fungerer. :9xo