byg selv vs topdata etc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sklent
    Virker som nogen ok tilbud de har for tiden, er der overhovdet det store at spare mere, ved at samle selv, hvis man alligevel ikke vil rode med overclocking etc ?


    Nej der er ikke det store at spare, det gode ved at samle selv er at du selv vælger hvad du putter i den og derfor kender kvaliteten.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg har selv lige benyttet mig af topdata´s tilbud ( idag )
    Det er da meget tydeligt hvad der er i maskinen, det er da tydeligt udspecificeret og desuden er han meget flink og hjælpsom når man ringer/skriver.


    Edit: 2 års GARANTI!!!!!

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().

  • Johnny - du har altid 2 års garanti i Danmark. Det står tydeligt i købeloven. ;)


    Topdata er fine - har selv gelejdet folk derhen hvis jeg ikke lige har tid til at samle for dem - dog med forbeholdet at de vælger en Corsair PSU. :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at handle der, hvis jeg var for doven til selv at samle en pc.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Johnny - du har altid 2 års garanti i Danmark. Det står tydeligt i købeloven. ;)


    Topdata er fine - har selv gelejdet folk derhen hvis jeg ikke lige har tid til at samle for dem - dog med forbeholdet at de vælger en Corsair PSU. :P


    Ikke sandt, du har 2 års reklamationsret, det er ikke det samme som garanti! En garanti er en ekstra service som forhandleren tilbyder, som ikke må stille forbrugeren ringere end købeloven.


    Kilde: http://taenk.dk/gode-råd/kend-din-købelov

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Det var egentlig også det jeg mente - og hvad jeg gik ud fra at han selv nævnte som en bonus. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • TOPDATA's maskiner er i grunden fine, dog skal man lige have især 2 ting i mente.


    1. anden PSU


    2. anden køleløsning til CPU( især vigtigt ved OC)


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg valgte at samle selv af den grund, at jeg ville have fuld kontrol med, hvilke mærker der blev sat i. Fx er jeg lidt Asus fanboy mht. bundkort og så havde jeg nogle bestemte dele jeg havde kigget på, som de ikke havde ved Topdata og andre sælgere.

  • En anden ting, som jeg finder irriterende ved at købe færdigsamlede PC'er, er at hele skidtet skal sendes retur, selv hvis kun et komponent har fejl.
    Det er selvfølgelig en fordel, hvis man heller ikke selv kan fejlsøge :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Jeg har selv lige benyttet mig af topdata´s tilbud ( idag )
    Det er da meget tydeligt hvad der er i maskinen, det er da tydeligt udspecificeret og desuden er han meget flink og hjælpsom når man ringer/skriver.


    Edit: 2 års GARANTI!!!!!


    Jeg synes nu ikke altid det er så tydeligt hvad der er i maskinen. Det er dog blevet bedre kan jeg se i forhold til tidligere, hvor der f.eks. kunne stå "500 GB harddisk". Nu står der "500GB SATA3 WESTERN DIGITAL HARDDISK,7200RPM" ved denne som jeg valgte tilfældigt derinde. Med edbpriser kan jeg finde 7 forskellige harddiske, der opfylder de krav.
    Ved samme maskine står der "7.1 SURROUND LYDKORT" som et punkt for sig. Måden det står på virker på mig som der er et dedikeret lydkort, men om det er tilfældet eller det er lydkort på bundkortet er ikke specificeret.
    "750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT HIGH-END" fortæller heller ikke særlig meget om hvilken strømforsyning det er.


    Men derudover ville jeg egentlig heller ikke være så betænkelig med at vælge en maskine fra Topdata.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Jeg havde nær sagt, skide være med lyden, det kan du finde ud af ved at kigge på specs for bundkortet hos producenten.


    Hvad værre er, at de ikke oplyser producent af PSU, det er da motoren i maskinen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • ja ka ik være mere enig og til små 350kr ca. smide topdata en 700watt Cougar psu i som er en dejlig og støjsvag psu jeg ka ik gøre den Cougar CM700 jeg har i min maskine ^^

  • ja det er der topdata adskiller sig fra de store....psuen er netop ikke en billig chill, og man kan snakke med ham hvis der er specielle ønsker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg prøvede lige at tilpasse en af modellerne for sjov. Og kunne se at man kan opgradere 500gb. Harddisken til 1000gb. Sata2 for 150kr. eller 1000gb sata3 for 200kr. Hvad er forskellen egentlig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Von-Schlausen
    Jeg prøvede lige at tilpasse en af modellerne for sjov. Og kunne se at man kan opgradere 500gb. Harddisken til 1000gb. Sata2 for 150kr. eller 1000gb sata3 for 200kr. Hvad er forskellen egentlig?


    SATA2 = 3GB/s


    SATA3 = 6GB/s



    el. det er sådan det skulle være ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Jeg har selv lige benyttet mig af topdata´s tilbud ( idag )
    Det er da meget tydeligt hvad der er i maskinen, det er da tydeligt udspecificeret og desuden er han meget flink og hjælpsom når man ringer/skriver.


    Edit: 2 års GARANTI!!!!!


    meget tydeligt vil jeg ikke kalde det. "gaming PSU" & "kvalitets bundkort" osv.. synes virkelig de prøver at manipulere med en. jeg vil fx gerne vide, hvilken PSU de propper i, men den er jo bare "gamer". efter at ha læst lidt her på tweak, har jeg fundet ud af, at den skulle være meget dårlig..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    meget tydeligt vil jeg ikke kalde det. "gaming PSU" & "kvalitets bundkort" osv.. synes virkelig de prøver at manipulere med en. jeg vil fx gerne vide, hvilken PSU de propper i, men den er jo bare "gamer". efter at ha læst lidt her på tweak, har jeg fundet ud af, at den skulle være meget dårlig..

    Den her har jeg lige bestilt:


    **** BEMÆRK BUNDKORTET ER P67 (IKKE DET BILLIGERE H67 ELLER PH67) ******


    * INTEL i5 2500K (SOCKET 1155), 4x 3.3ghz (HURTIGERE END DE FLESTE I KLASSEN)
    * 1536MB DDR5 GTX580, NVIDIA GEFORCE, 2xDVI, 1xHDMI
    * GIGABYTE P67A-UD3-B3 (M. USB3 OG SATA3) KVALITETS BUNDKORT
    * 4GB DDR3 1600MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* HYPER-X
    * 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
    * 750W 80+ CERTIFIED + SLI OG CROSSFIRE, COOLERMASTER STRØMF. 750GX
    * 500GB WESTERN DIGITAL HARDDISK,7200RPM
    * 7.1 SURROUND LYDKORT
    * 10x USB PORTE (2STK USB 3.0) (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID
    - KABINET (ECCO-XTREME ELLER COOLERMASTER ELITE430) + ANDRE KAN VÆLGES



    Det eneste jeg var i tvivl om var om hdd var sata 3 og det svarede han at det var samme dag.
    så kan kun anbefale topdata
    nu er jeg gamer og den er ikke købt med oc som hovedformål og derfor er der rigeligt med oplysninger her ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Med det gfx skal der da OC på CPU ville jeg mene :D


    Men det ser ud til at være et rigtig lækkert system :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Med det gfx skal der da OC på CPU ville jeg mene :D


    Men det ser ud til at være et rigtig lækkert system :D

    HEHE
    Det må komme når jeg syntes den yder for lidt ;)
    Fik den ind ad døren igår og installeret ved 22-tiden.
    Den kan helt klart anbefales, mums cod black ops spiller max :cheers:
    oplevelsen bliver så ikke dårligere af min LG W2363D 120 hz skærm


    Mht kvalitet, kan jeg ikke forstå at folk disser topdata´s pc
    Coolermaster kabinet
    corsair 700w psu
    gigabyte mobo
    kingston ram
    nvidia gfx
    WD hdd


    Alle produkter jeg lige så godt selv kunne have valgt, thumbs up til Topdata herfra

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR