Min Desire dør ud i løbet af natten...

  • Har lagt mærke til at min Desire er gået død når jeg står op, her de seneste par dage - hvilket er virkeligt irriterende.


    Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Applicationer der ikke er aktive (f.eks. et spil) burde da ikke sidde og suge strøm? Det eneste jeg kan tænke mig er at den sidder og roamer efter nettet (den ligger i et rum hvor der er nada telefonnet), eller at det at den kan pushe emails til telefonen så snart at de dukker op gør det...men alligevel - hele battieret? :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • prøv at smide den i fly tilstand en nat hvis den er i live om morgenen har du fundet problemet.
    men det lyder lidt vildt hvis det skulle kunne nappe alt strøm...

  • Hvis den ikke kan finde noget net, bruger den næsten lige så meget strøm på at "lede" som hvis du talte i den!


    Så ja, sæt den i flytilstand og se hvad der sker.


    /ask

  • Du kan jo hente en app som Timeriffic, der gør det muligt at slukke for forskellige ting på bestemte tidspunkter, hvis nu at det er nettet og du ikke selv gider sætte den til flytilstand hver aften :)

  • Den overlevede lige knapt nok i nat uden at blive smidt i flytilstand - men det er jo som vi alle har været inde på, at telefonen desperat prøver at finde 3's net uden held, hvilket dræner den.


    Jeg tror bare jeg henlægger den i et andet rum og ser om den overlever bedre på dét. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af staqe
    prøv at gøre som de andre siger, men vil anbefale dig at hente den app der hedder juice defender, og en task killer :D


    Taskkillers skal IKKE bruges på Android.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Idéen er jo at programmerne fryses når de minimeres, og derved ikke sidder og suger strøm. Og det virker faktisk med mine spil. På trods af at jeg ikke lukker dem i HTC's task manager, så går strømforbruget ikke op i forhold til før spillet lå i hukommelsen. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Eller kan du fjerne "Enable always-on mobile data" under mobile settings


    Den gør at desire mere aktivt søger efter et 3G Net.... (bruger meget strøm når der er dårlig forbindelse)

  • Aha. Den prøver jeg da lige at sætte til - bruger alligevel næsten kun internettet derhjemme over Wifi. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Taskkillers skal IKKE bruges på Android.


    Den må du da godt uddybe lidt den der?


    Og derefter svare på hvorfor der som fra farbrikken af er en taskkiller/ram cleaner på Galaxy S'en


    Ved godt at Android 2.x er programeret sådan at det lukker app's ned efter behov, men det er langt fra tilfællet at den gør det.


    Jeg ville ikke opfordre folk, der ikke ved hva de gør, til at bruge en taskkiller, men hvis man bare har en smule forstand på hva der kører på ens telefon, kan det være ganske brugbart, og spare en for mange genstart af mobilen.

  • Fra Android 2.2 og op er Taskkillers unødvendige.
    Er du i tvivl så bare kig i stickies på XDA forummet, og du skal ikke komme og sige de ikke aner noget om hele opbygningen af Android :)
    Jeg har heller ikke kørt med Taskkiller på min Desire HD i 6 måneder nu, simpelthen ikke brug for det mere.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Må melde mig enig med Shak, at evnen til at lukke programmer ned ikke er dårlig - men ikke for at spare strøm altså (for det gør den selv med dvale funktionerne), men for at lukke ustabile programmer ned. Havde et tilfælde af at browseren gik amok i går ved en fest, så den måtte lige dræbes et par gange før den havde det fint igen. :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Må melde mig enig med Shak, at evnen til at lukke programmer ned ikke er dårlig - men ikke for at spare strøm altså (for det gør den selv med dvale funktionerne), men for at lukke ustabile programmer ned. Havde et tilfælde af at browseren gik amok i går ved en fest, så den måtte lige dræbes et par gange før den havde det fint igen. :ph34r:


    Så er det jo dit valg af browser der måske skal overvejes :)
    Men du kan jo stadig Kill programmer uden at bruge decideret Taskkillers, det der er problemet med Taskkillers er at de ofte er sat til at lukke for mange ting pr default.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Et program der lukker/kills en app/task er da en taskkiller. Og det ligger allerede på de fleste android telefoner når man køber den.


    Jeg bruger den selv en gang imellem, hvis jeg føler min telefon føles sløv. Hvor andre restarter den istedet.


    Og man kan fuldstændig selv bestemme hva den skal lukke ned for.

  • På Min Desire holder jeg bare tilbage knappen i bund i 2 sec.. så laver den "Force close" :D Det er jo selvfølgelig osse VillianROM jeg har som er et ROM Baseret på Cyanogen mod 7 :)


    Og BTW min Desire er Rooted og har Security-Off :D