2. iPhone 4 på vej til værksted. Bør man overveje andre græsgange?

  • Hej folkens


    Ja spørgsmålet er simpelt, da min iPhone 4 nr. 2 skal indsendes til RMA i næste uge og da denne mobil har vist sig at være mere eller mindre upålidelig overvejer jeg at søge andre græsgange.


    Jeg har haft samtlige iPhones; 2G, 3G (2 modeller), 3GS (som også blev ombyttet) og er nu som nævnt på min 2. iPhone 4.


    2 gange har jeg forsøgt noget andet; en HTC Touch Diamond som jo bare gik i stykker (det er jo en HTC) og så en S/E Xperia, begge gange købte jeg mig efterfølgende en iPhone.


    Det jeg primært bruger min mobil til er beskeder, musik og surfing samt eksperimenterende mobil netbank.



    Så er der nogen der kan anbefale mig en lækker mobil, der ikke er en HTC, der er lækker både hvad angår brugerflade og fysisk?
    Der ikke har store pukler, kæmpe optiker der stikker ud, knolde eller lignende som både HTC og LG insisterer på at lave.



    Hvad har folk gode erfaringer med?

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w00tage
    Jeg har købt mig en Garmin-Asus A50, billig telefon, med et par nice features, men ellers prøv en LG Optimus X2 (?den med dualcore?)


    Den vil jeg da studere lidt på, den Garmin-Asus. :)


    LG har jeg ingen interesse i, så billige som de føles at have i hånden og med den enorme og udstikkende optik der sidder på ryggen af den.
    Men tak for dit input! :)

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Måske kunne Samsung Galaxy S2 være interessant?
    Det bliver i hvert fald min næste mobil hvis ikke anmelderne sviner den :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du skal virkelig ikke tro at pga. Htc diamond at htc er et dårligt og billigt mærke. Htc Desire var den mest solgte tlf i 2010 :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Måske kunne Samsung Galaxy S2 være interessant?
    Det bliver i hvert fald min næste mobil hvis ikke anmelderne sviner den :crazyeyes:


    Ja Samsung Galaxy S II eller LG Optimus 2x

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Måske kunne Samsung Galaxy S2 være interessant?
    Det bliver i hvert fald min næste mobil hvis ikke anmelderne sviner den :crazyeyes:


    Kiggede lidt på den gamle (dog kun billeder), og fin ser den jo ud og massere af funktioner.
    Må kigge lidt på den nye! :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperBang
    Du skal virkelig ikke tro at pga. Htc diamond at htc er et dårligt og billigt mærke. Htc Desire var den mest solgte tlf i 2010 :)


    Til gengæld er der flere HTC'er på værksted og flere gange, end mange andre mærker.
    Desuden kan HTC ikke finde ud af at danne en overskuelig salgsopstilling.
    Og hvilken Desire mener du, ud af de 3-4-5 stykker der er? Kan du se hvad jeg mener? ;)
    Jeg kan simpelthen ikke tage dem seriøst, og så synes jeg i øvrigt at de virker billige når man bruger dem. :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    HTC Touch Diamond var også noget skrammel, de nye er noget bedre :)


    Det siger folk jo, men alle dem jeg kender der har eller har haft en HTC måtte på værksted med dem en eller flere gange. :(
    Har en kollega, apropos Desire, som har skiftet skærm 4 gange. Og de vil ikke give pengene tilbage (selvom begge parter godt ved at han har ret til det, men det er stof til en anden tråd). :/

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Hold da helt kæft i øvrigt;


    [Blocked Image: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-i9100-galaxy-s-ii/gal/1/gsmarena_015.jpg]


    Det er sgu noget af et plankeværk, den Galaxy S 2 8o 4,3".. Knækker de der kæmpe mobiler ikke i folks lommer??


    Er der nogen der ved hvordan Android er i forhold til iPhone, mht. afspilning af musik?
    Holder selv rigtig meget af iPod funktionen i iPhone og synes også iTunes fungerer fint, men nogen der ved nærmere?

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

    Rettet en gang, sidst af Mr. White ().

  • Android + musik Kan jeg klart anbefale "Cube" som osse hedder ^3 Det er et super fedt musikprogram :D og gør osse sådan at man kan skifte sang ved at holde lyd op/ned i bund.


    Og det der med HTC går i stykker... Man skal bare tænke sig om før man kaster med dem ? min har aldrig fået nogle seriøse skrammer. Og jeg har aldrig brugt "skins" eller noget. og det er ikke fordi min bliver passet særlig meget på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White


    Knækker de der kæmpe mobiler ikke i folks lommer??


    Man bør da slet ikke gå med en smartphone i en bukselomme.
    Så forstår jeg da bedre hvorfor dine mobiler går så meget i stykker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houly
    Android + musik Kan jeg klart anbefale "Cube" som osse hedder ^3 Det er et super fedt musikprogram :D og gør osse sådan at man kan skifte sang ved at holde lyd op/ned i bund.


    Og det der med HTC går i stykker... Man skal bare tænke sig om før man kaster med dem ? min har aldrig fået nogle seriøse skrammer. Og jeg har aldrig brugt "skins" eller noget. og det er ikke fordi min bliver passet særlig meget på.


    Javel, så man skal simpelthen have et program ved siden af, til at styre sin musik på en fornuftig måde? :/


    Tja nu tror jeg ikke man kaster med sin mobil fordi man er utilfreds. Men det er vidst forståeligt når skærmen går i stykker af sig selv 4 gange, ikke sandt? :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Man bør da slet ikke gå med en smartphone i en bukselomme.
    Så forstår jeg da bedre hvorfor dine mobiler går så meget i stykker.


    Nu er det jo ikke fordi at garantien dækker misvedligeholdte enheder, så det er nok ikke derfor.


    Desuden, hvis man ikke skal have en mobil telefon i sine lommer, hvor skal man så have den?
    Om halsen i en snor så de kan ramle ind i ting?
    Eller i en taske, så man misser alle opkald og ikke kan høre beskeder men samtidig kræver ekstra lang ledning til sit headset? ;) Den holder ikke, det kan du nok se..



    Desuden søgte jeg erfaringer og forslag, ikke dum-smarte kommentare. :)

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Man bør da slet ikke gå med en smartphone i en bukselomme.
    Så forstår jeg da bedre hvorfor dine mobiler går så meget i stykker.


    Omg? Fortælm mig så lige hvor jeg skal gøre af min VELFUNGERENDE smartphone? Det er jo meningsløst at lave en vibratorfunktion hvis ikke den er beregnet til at proppe i lommen.. Prøv lige at genovervej om det er en regl, eller din egen forskruede holdning..


    Evt lav en afstemning på mobildebat, og opdag om en smartphone kan transporteres i lommen eller ej ;)

  • Har selv både iPhone4 og en SGS. Bruger helt sikkert min Galaxy S klart mest, dejlig device, den blæser også iPhone4 af banen i stortset alle tests :). Nu venter jeg til Galaxy SII kommer her til maj, med de specs den har, kan den ikke andet end sparke så meget røv :). Det eneste negative jeg har at sige om samsung, er at de er så vanvittige langsomme i optrækket med hensyn til software opdateringer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Salty


    Omg? Fortælm mig så lige hvor jeg skal gøre af min VELFUNGERENDE smartphone? Det er jo meningsløst at lave en vibratorfunktion hvis ikke den er beregnet til at proppe i lommen.. Prøv lige at genovervej om det er en regl, eller din egen forskruede holdning..


    Evt lav en afstemning på mobildebat, og opdag om en smartphone kan transporteres i lommen eller ej ;)


    Du kan satens have den i en lomme, det sagde jeg ikke.
    Men ikke i en bukselomme.
    I hvert fald ikke i stramme bukser så som cowboybukser eller arbejdsbukser.


    Jeg har enten min i en jakkelomme/trøjelomme.
    Kunne i hvert fald ikke selv finde på at putte den i en bukselomme,
    da der så er risiko for at skade den når man sætter sig ned.


    Og jeg kan sagtens mærke vibratoren i en trøje/jakke.


    Er sådan set lidt ligeglad med hvad alle andre gør.
    Jeg ved bare, at jeg ikke har skadet nogle af mine iPhones
    siden 3G'en.


    Har man et par løse shorts eller anden form for løse bukser
    kan det self. sagtens lade sig gøre.
    Men vil da stærkt fraråde det i et par stramme bukser.


    Om det er en forskruet holdningen lader jeg dig bestemme.
    Jeg gør det, og det har jeg vel ret til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Man bør da slet ikke gå med en smartphone i en bukselomme.
    Så forstår jeg da bedre hvorfor dine mobiler går så meget i stykker.


    aaah... Har ALTID gået med mine mobiler i højre bukselomme og har aldrig ødelagt en.. Tabte dog en iphone da jeg ville proppe den i en brystlomme..

  • Må også erkende mig uenig med Bubbis advarsel omkring at have fonen i lommen. Min iPod touch har ihvertfald aldrig taget skade af det (og det med et earphone kabel op igennem jakken som går og hiver lidt frem og tilbage i lortet) ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Nu er vi jo nogle der bestemt ikke kunne drømme om at have "stramme" bukser på nogensinde :)


    De fejl Mr. White oplever med sin telefon, som jeg også er begyndt at opleve med min, har heller intet med fysiske ting og sager at gøre, så om den er i en bukselomme eller pakket i vat og bobbelplast gør ingen forskel. Det er simpelthen hardware :)