Harddisk Problem

  • Hejsa Tweakere


    Har lidt problemer med min nye harddisk


    Besluttede mig for at opgradere til Windows7 efter min XP fuckede op for 17 gang.
    Så købte en ny harddisk, en WD Black 750GB Sata3, satte den til og startede computeren, 8o nøj sikke en larm!
    Den klikkede og skrattede helt enormt, men den lod til at virke okay, så instalerede windows på den og det virkede fint de første par timer....
    Jeg genstartede efter en opdatering og alt var ok i cirka 20 min hvorefter skærmen går i sort og harddisken køre for fuld hammer.
    Det bliver den så ved med en 5 gange indtil den nægter at boote og nu kan jeg heller ikke se den i BIOS :rolleyes:


    Jeg kan godt se den i Denne Computer og enhedshåndtering, kan også godt formatere den og ligge filer på den fra en anden harddisk.
    Har testet den med WD's eget program + seagates men de siger der intet er galt :rolleyes:


    Hvad kan der være galt? Har den fået for mange stød under transporten?

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • Har hørt flere der har haft samme problem som dig med de black harddiske.


    Få dine penge retur hvis du har mulighed for det.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • lyder som om der er gået et leje i selve hdd, og det vil netop give de problemer...det kan repareres, hvis det ikke har slået skiverne istykker, men det er noget dem du har købt dem af skal sørge for som sagt...hvis det er en fejl som der er en del WD diske der har, og det er da sandsynligt at den slags kan opstå hvis det virker i starten, så har WD nok også sørget for at få nogle mere holdbare lejer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Skynd dig, at få ombyttet den HD, når den larmer og støjer allerede ved første opstart, så er der noget rivende galt med den. Det vil kun blive værre og værre med tiden og så vil den stå af alligevel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hmmm okay lyder til at jeg skal sende den ind.
    Men er det en RMA eller er går det under 14-dages retur retten?(købt d.30-03-11)
    og hvad hvis de bare tester den med WD's program, som ikke mener den fejler noget??

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af XP24
    hmmm okay lyder til at jeg skal sende den ind.
    Men er det en RMA eller er går det under 14-dages retur retten?(købt d.30-03-11)
    og hvad hvis de bare tester den med WD's program, som ikke mener den fejler noget??


    Hvis du vil have den bytte til en ny skal du lave en RMA, vil du have pengene tilbage må du tage den på retur retten, sidstnævnte skal du nok regne med de vil have penge for da du har brugt disken.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af XP24
    hmmm okay lyder til at jeg skal sende den ind.
    Men er det en RMA eller er går det under 14-dages retur retten?(købt d.30-03-11)
    og hvad hvis de bare tester den med WD's program, som ikke mener den fejler noget??


    Det rigtige ville være at lave en ombytning via RMA på den hvor du beskriver hvad der går galt med disken, når du sætter den til. Bruger du der imod returretten, så får du selvfølgelig dine penge igen, minus noget for brug for disken, men mere vigtigt er at aben bliver sent videre til en anden køber, som vil modtage din defekte disk og sidde med samme problem så.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hey har selv en WD Black 2 TB sata2 og den larmer som bare ind i HELVEDE og den står og klikker hele tiden har den gjort helt fra ny. ringede til komplett en uge efter jeg købte den og de siger bare ærgeligt hvis ikke WD Diagnostic melder fejl vil de ikke gøre noget ved det hvad den så ikke gør.


    tror der er noget leje eller den der arm der sidder i den der er lettere defekt. har også købt min sidste hardware hos komplett. shg som jeg plejer at handle med ville have taget den tilbage igen uden vrøvl som de har gjort med mange andre ting.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Så fik jeg sendt den ind til SHG.


    De mener ikke den fejler noget, så nu vil de gerne sende den retur (men jeg skal betale portoen? Må de de det?)

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • hvis ikke varen fejler ngoet tror jeg godt de kan. men ellers kan de ikke. har selv haft en del rma sager ved shg dog hver gang me en defekt og har aldrig betalt porto nogen af vejene...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Havde også et problem med en Sata HDD, også helt ny, men havde ikke tid til at vente på en anden, så hovedet ind i maskinen, og fandt ud af, hvis man smider alle sine billige sata-kabler ud ud køber dem med lås i begge ender, så løser det problemet med tikkeriet. (I hvertfald i min pc). ;-)


    Evt. hvis problemet fortsætter efter du har fået Hdd-en tilbage, så film tikkeriet og send det til dem som bevis. Så må de jo handle ud fra det. Det har da aldrig skadet at ligge lidt press på.....


    Og ja, hvis ikke de kan påvise fejl hos dem skal du betale for forsendelse.

  • men prøv at se tiden an for på min hdd er det forsvundet af sig selv efte noget tid. den tikker ikke mere men den kan godt larme en del når den skal lave noget..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Som Dane skriver, så smid den i igen når du får den hjem og hav videokameraet/telefonen klar så du kan optage lyden og handlingen. Hvis du så kan bevise at den laver løjer, kan du sende den tilbage til SHG og sandsynligvis kræve penge tilbage for forsendelsen tidligere ved at appelere til deres mangelfulde diagnose tidligere.


    (De skal iøvrigt betale begge veje, når du kører RMA indenfor garantien, uanset hvad de siger. Spørg bare vores Jura ekspert Burger :boxing:)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |