Indlæg af XP24

    Hvad med Rise of Nations+udvidelse, ved godt det måske er lidt for gammelt.
    Ellers er der det lidt nyere Rise of Legends, men det er nok for fantasifuldt:)

    Så fik jeg sendt den ind til SHG.


    De mener ikke den fejler noget, så nu vil de gerne sende den retur (men jeg skal betale portoen? Må de de det?)

    hmmm okay lyder til at jeg skal sende den ind.
    Men er det en RMA eller er går det under 14-dages retur retten?(købt d.30-03-11)
    og hvad hvis de bare tester den med WD's program, som ikke mener den fejler noget??

    Hejsa Tweakere


    Har lidt problemer med min nye harddisk


    Besluttede mig for at opgradere til Windows7 efter min XP fuckede op for 17 gang.
    Så købte en ny harddisk, en WD Black 750GB Sata3, satte den til og startede computeren, 8o nøj sikke en larm!
    Den klikkede og skrattede helt enormt, men den lod til at virke okay, så instalerede windows på den og det virkede fint de første par timer....
    Jeg genstartede efter en opdatering og alt var ok i cirka 20 min hvorefter skærmen går i sort og harddisken køre for fuld hammer.
    Det bliver den så ved med en 5 gange indtil den nægter at boote og nu kan jeg heller ikke se den i BIOS :rolleyes:


    Jeg kan godt se den i Denne Computer og enhedshåndtering, kan også godt formatere den og ligge filer på den fra en anden harddisk.
    Har testet den med WD's eget program + seagates men de siger der intet er galt :rolleyes:


    Hvad kan der være galt? Har den fået for mange stød under transporten?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Nice..... var hunrede på at det var varme problemer... :crazyeyes:


    Jeg har selv været ude for problemer med crapy SATA kabler fra bundkortproducenterne. Siden da har jeg købt ordenlige SATA kabler.


    Okay, det havde jeg slet ikke tænkt på. men nu da du nævner det så virkede PATA-kablet heller ikke ret længe :)
    Man skulle da tro at de kabler der følger med budkortet kunne bruges mere en én gang :crazyeyes:


    Men det er da værd at prøve at skifte dem ud.
    Hvad skal man se efter mht. gode SATA-kabler? skal de ha' metal ender, flade eller runde kabler, med eller uden lås? det er jo en hel kabelsalat derude ;)

    Tjekkede grafikkortet for støv en extra gang, men det hjalp ikke :(


    Prøvede dog, efter lidt roden rundt , at kigge i logfilerne. Og der stod fejl efter fejl med cdrom/atapi.
    så lukkede ned, hev deres sata-stik ud, og tændte igen.
    Og tadaa den virker som der aldrig har været noget galt :D


    nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor den ikke virker ordenligt med dem sat til :crazyeyes:


    Men tak for hjælpen :rules:

    Tvivler på at det er et varme problem, CPU'en er 29* i surf og højst 45* i spil, som den har været de sidste 2 år ;)
    grafikken er dog nået varmere; 75* i surf og omkring de 85* i spil, men også den har haft de temprature de sidste par år!
    Støv er der ikke meget af, kun lidt grålige vingespidser på blæserne.


    Men hvad kan det elles være?

    Davs Tweakere.


    Hvad kan der være galt med min computer?
    Den er begyndt at hakke i alt og ind i mellem fryser den helt og begynder at bippe fra bundkortet :rolleyes:
    og begynder jeg at spille hvilket som helst lettere krævende spil (C&C:generals. NWN2. Sims2. o.lign.) fryser den helt og man bliver nød til resete.


    Har prøvet at virus-skanne, tjekket om det er harddisken med Seatools, nulstillet BIOS, intet hjalp :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    prøv og sammenligne dem på edbpriser. der kan du nok få lidt info om hvad for en der muligvis er bedst..


    Det er bare det at de næsten er ens Samsung er hurtigere til CDer mens Plextor og LiteOn er hurtigere til DVDer.

    hehe :D prøvede lige at putte mit 8år gamle Lite-On DVD-rom drev i, og den virker! men kun til dvd spil der er installeret :crazyeyes:
    men det holder ikke i længden, da jo ikke kan brænde noget som helst :boxed:


    Så jeg må vel hellere få et nyt :D
    Har kigget lidt på den her: LiteOn iHAS524 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=701904


    og den her: Samsung SH-S223B http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=524260


    Og den her som dog er en smule dyre : Plextor PX-880SA http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=670672


    Hvilken skal jeg købe?

    Dav Tweakere.


    Jeg har fået et iriterene problem med mit DVD-drev:
    Det nægter at at læse dvd-skiver, uanset om det er købte eller brændte spil eller film :(
    Musik CD'er og CD-rom spil virker fint


    Hvad kan der være galt/sket? den virkede fint i sidste uge :rolleyes:.


    Det er en ASUS DRW-2013L1T



    Håber i kan hjælpe



    P.s. Hvorfor kan man ikke se alle indlæg i Opera?