Hvilken smartphone?

  • Hej!


    Det er efterhånden sjældent jeg ligger min vej forbi tweak.dk, men når jeg endelig gør det, får jeg altid fantastisk hjælp.


    Jeg skal købe en smartphone, men jeg må indrømme, at jeg ikke ved en flyvende fis om hvilken jeg skal vælge.


    Jeg skal på vandretur og leder egentlig bare efter en mobil, der giver mig mulighed for at opdatere min blog (blogspot) undervejs. Vi skal være af sted i 5-6 måneder og har mange venner og bekendte der interesseret følger med i projektet.
    Det skal altså være en mobil med et godt tastatur eller en god touchscreen og så skal den have Wi-Fi. Den må gerne have en god batterilevetid og den skal helst ikke være alt for dyr (hvad end det så betyder).


    Jeg har prøvet min søsters iPod-touch og jeg synes virkelig det er et fantastisk smart system med måden internettet virker på. Jeg synes dog, at tasterne på skærmen er en anelse for små i det, hvis man skal skrive noget langt.


    Vigtigste prioriteter opsummeret:
    - Let at skrive på
    - Wi-Fi
    - God batteritid
    - Ikke for dyr


    Den behøver ikke være alt for fancy, bare den har de efterspurgte funktioner.


    På forhånd tak,
    Anders.



    Til slut en kort reklame for vores blog ;)
    http://pctrail.blogspot.com/

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • hej mester. det vil være lidt lettere hvis du sagde et nøjagtigt beløb som du vil købe for.


    det med tastaturet på iphone ved jeg ved egen erfaring at det vender man sig til. man ved jo kke med dig. så kunne du jo tage en iphone 4?


    du kunne jo tage en htc men ved ikke noget om htc overhovedet.


    held og lykke med den nye mobil når du kommer så langt.


  • Tak for hjælpen!


    Iphone er bestemt stadig en mulighed og overhovedet ikke udelukket. Det var som sådan nogenlunde at skrive på, jeg havde bare håbet på noget lidt mere "tastatur"-agtigt.


    Jeg er meget åben mht. budgettet, men jeg forestillede mig noget i omegnen af højst 3000 kr.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • En HTC Desire Z kan klart anbefales når du nu gerne vil have et "tastatur" at skrive på - der er et fysisk fold-ud QWERTY tastatur...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • HTC desire er også en lækker telefon, men dog uden fysusk tastatur (ligesom iPhone).


    Skal det klares billegere kender jeg flere der er tilfredse med deres HTC wildfire.


    Men alt i alt: Tag en iPhone eller en HTC - der er ikke rigtigt andre der kan være med.
    Jeg har selv begge dele og de har hver deres fordele og udlemper, men når alt kommer til alt er jeg nok selv mest til HTC desire.


    /ask

  • Jeg hopper på Googles nye når den kommer her om en måned eller 2...
    ~Eller hvad de nu får snøvlet sig frem til.


    EDIT: Er selv glad for min Desire, men batteri-levetiden er ikke at prale med.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • nokia E71 eller endnu bedre E72 :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    nokia E71 eller endnu bedre E72 :9xo


    Som IMHO har det absolut væste styresystem jeg nogensinde har arbejdet med - Det er så sindsygt langsomt og fuld af fejl.


    Jeg skal ikk kunne sige hvordan den er i hverdagen, men jeg ved bare at mail, internet og MMS kan være pisse træls.


    Desuden, kan man så katagorisere dem som en smart phone ?

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Ja, de fleste mobiler i dag er vel det man kalder en smart-phone.
    Kender sgu ikke mange som ikke har en mobil i den kategori.


    Og hos Nokia, kan jeg da anbefale små-brødrene til N8. De er også ganske okay.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • der er sågar en der hedder mobiltelefoner og gadgets :D det vidste jeg ikke!


    udover det, så syntes jeg nokias versioner med gratis gps uden touch screen er fede. Har svært ved at se the win i en touch screen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    der er sågar en der hedder mobiltelefoner og gadgets :D det vidste jeg ikke!


    Skulle lige til at skrive det ;) men du var sgu for hurtig :))

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Ville også sige iphone. Har selv en 3gs og ja, du vender dig hurtigt til at skrive på den! Mht. Batterilevetid, holder den faktisk okay strøm, hvis du ikke kører lysstyrken på 100% og ikke spiller angry birds i tide og utide:) Mener at iphone 4 holder bedre strøm end 3gs. Kan ikke anbefale en htc, da jeg kun har haft en i hånden i telebutikken men den virkede også meget lækker.
    Jeg ville nok se om jeg kunne finde en brugt iphone 4, så kan du næsten holde dig inden for dit budget.

  • Mange tak for hjælpen alle sammen!


    :rules:




    Jeg tror godt det kunne ende med sådan en HTC Desire Z. Den ser virkelig fed ud. Og det ligner også noget man kan skrive forholdsvis hurtigt på.


    Alternativt bliver det en iPhone.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Men hvordan er batteritiden på en HTC Desire Z i forhold til en iPhone 4? Jeg kan kun finde hvad der er angivet på producentens hjemmeside, og det er vel ikke altid til at stole på?


    HTC Desire Z: 430 standbytimer


    iPhone 4: 300 standbytimer

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det er jo igen hvordan du bruger den, min iPhone 3gs har en udemærket batterilevetid, kan sagtens holde 2 dage, og surfer dagligt, tjekker facebook, hører en smule musik, læser tegneserier, og hva jeg ved så er batteriet større på 4'eren, så burde vel være bedre :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Men hvordan er batteritiden på en HTC Desire Z i forhold til en iPhone 4? Jeg kan kun finde hvad der er angivet på producentens hjemmeside, og det er vel ikke altid til at stole på?


    HTC Desire Z: 430 standbytimer


    iPhone 4: 300 standbytimer


    på en vanilla Desire holder batteriet i cirka 2-3 døgn hvis man laver absolut intet med den, på en desire z er det cirka det samme, hvis ikke lidt mere pga. den lidt mindre krævende hardware.


    Desire z's tastatur er dog ikke at foretrække hvis du har tykke fingre og tasterne kan godt være lidt halvsvære at føle sig frem til, men efter lidt tilvænning og teknik kan man skrive med fire fingre, altså, ret så forbandet hurtigt for en telefon.


    da jeg var på jagt efter min egen desire fandt jeg ud af nogle projekter der kunne give mulighed for at hooke bluetooth tastaturer på mobilen, så det kunne være værd at tjekke efter om de er blevet til noget.


    btw. desire z'ens tastatur er rimelig optimalt til emulatorer og portede quake og doom engines, så hvis du er intra i spil, så duer den også godt til det formål.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • HTC Desire Z er hermed bestilt.


    Spontant? Ja, for helvede!


    Tak for hjælpen.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)