;salg på siden

  • Hvorfor er der så mange der tror at de skal købe brugt/ ½år gammel hw ½ pris ?
    Så kommer der mest tosse ? har du haft tunet din cpu? det er godt mange år siden cpuer kunne tage skade af det.
    Ja ok hvis en der ikke ved hvad han laver,kan i værste tilfælde også gøre det i dag,men der skal godt nok meget til.


    Når folk køber en brugt bil,kan de ikke se hvordan den har være kørt,og her vil de godt gi mere en ½ pris.


    kan pisse mig så XXXx af.

  • Tja.... Vi er vel nærige mennesker af natur? hæhæ :))


    Ej, jeg kan sagtens følge dig. Med de garantiordninger vi har i landet, RMA håndtering og den generelt udmærkede kvalitet af varer så kan det godt virke lidt skudt at hardwarepriserne falder så meget herinde i løbet af X måneder - men er det ikke sådan generelt på andre sider såsom HWT? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Til det med prisen, så er der mange som prøver at presse citronen som meget som muligt og måske prøver at lave en bedre handel.
    er helt enig med det om oc, vil personligt hellere købe et stykke hardware som har bevist at det kan klare noget oc, f.eks. hvis man sælger på qxl så skal man aldrig nævne at ens hardware har været oc'et så er der næsten ingen som byder :)

  • Nu er det sådan at jeg til tider bygger for andre med præ oc på,den første Intel 2.4 478 jeg sendet ud af døren,køre stadig 4GHZ hos køber.


    Så hvis man ved at den der har haft det i hænderne,ved hvad han/hun laver,så skulle der ikke være nogle ko på isen.


    man kan jo ikke se på hw,om det har kørt med overclock,selv når det bliver sendt til rma,ville de ikke kunne finde spor af det.

  • Oftest når jeg køber noget herinde er det ret impulsivt.. Jeg ser noget og tænker at det kunne jeg da godt brugt, jeg leder ikke specifikt.. Derfor skyder jeg gerne meget lavt, fordi jeg ikke står og mangler varen.. Så et afslag er ikke så kritisk


    Det er noget andet på dba og sådan nogle sider, der går man ind og leder efter noget særligt, som man gerne vil have fingrene i..


    Men priserne sætter jeg jo helt naturligt.. tror ikke der er særligt meget man kan gøre ved det.. Udbud og efterspørgsel, hvis man kan få varen et andet sted, men ikke ønsker det brændende, så falder prisen

  • Hej Martin,


    Med hensyn til prisen på hardware, så er prisen den som sælger nu engang kan få for det. Om det så er 25, 50 eller 75% af nyprisen. En tommelfinger regel er omkring 60-70% når hardwaren er brugt, men det er kun en tommelfinger regel, da andre faktorer kan spille ind, så som tilgængelighed og målgruppe.


    Med hensyn til spørgsmål på hvad der sælges, så synes jeg køber er fornuftig hvis han spørger. Det er ikke længe siden at hipro5 beviste at nogle cpuer tager skade af at blive sat til en core samt overclocket i stor stil samtidigt. Nogle tog skade med det samme andre efter lidt tid, faktum er at alle hans cpu'er i bedste fald ikke kunne overclockes længere, i værste fald, slet ikke virkede. Hvad der ellers er af problemer derude, med kombinationen af hardware og oc, ved de færreste. Selvom du har oc'et i nok så mange år, så vil jeg (no offence) stadig kunne stille spørgsmål til dine kompetencer, når det kommer til din viden om f.eks. hvordan materialerne benyttet en given cpu reagere på f.eks. ekstrem-køling, kombineret med højere frekvens og spænding. Dertil skal man have læst en del fysik og elektro, som jeg tvivler på hverken du eller jeg har :)


    Med hensyn til dit eksempel med biler, så er der også mange der holder sig væk fra biler hvor original standen er ændret, med mindre man er 18 og gerne vil have en billig brian bil.


    BTW: det lyder flot med den 2,4ghz s478. Min kørte 3,6ghz(24/7 i nogle år) i sin tid, og så vidt jeg husker var det ene af de hurtigere i Danmark på det tidspunkt. Så 4ghz, det må siges at være meget flot! :)

  • Nu vi er omkring salg på siden. Så syntes jeg generelt der er for mange der blander sig i andre folks salgstråde. Hvis man ikke er interesseret i at købe, og sælger har for høj en pris, så lad ham da brænde inde med lortet?!


    Alternativt kan man vælge at henvende sig via PM og tippe køber om at prisen muligvis er for høj.


    At der er en fast sats (60%?) man bare ganger med nu-prisen er også noget bullshit, det kommer an på utallige faktorer: kvittering, stand, alder, varetype, etc.


    Generelt er der bare for meget offtopic og bavl i den køb/salgs-sektion.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Tja. vil både give ret og være imod.


    For ja, prisen kommer langt ned (ofte for langt). Jeg er vant til at sælge vare jeg har anmeldt her på siden, og som std. sætter jeg en minimumspris på 50% af nyværdi. Det gør jeg for at lokke folk til.


    Men de vare jeg sælger, passer jeg utrolig godt på. Dem jeg sælger har 95% gangene stadig originalt indpakning, helt ind til det plastisk der skal beskytte på ridser som mange river af og smider ud. Men det er som om folk ikke forstår, at når jeg har sat en vare til salg - og den har været til anmeldelse her på siden - at så er den i VIRKELIG god stand. Ofte langt bedre end det andre sælger. Men folk vil lige pludseligt ikke købe det, fordi der ikke er garanti på produktet - det forstår jeg ikke. For jeg har nu lige netop testet produktet igennem og sikre derfor at produktet er utrolig godt hele vejen igennem. Og skulle det gå i stykker, så har man stadig kun betalt 50%. Dvs man kan gå ud og købe endnu en brugt ting og så går det stadig lige op - og chancen for at det skulle gå i stykker, er jo meget lille.
    Så sålænge jeg får 50% er jeg tilfreds - får jeg mere er det jo bare super.
    Men så er der så dem som STADIG byder under buddet på 50% af nypris, fordi de tror de kan presse prisen lidt mere ned. Men 50% af nypris er jo i forvejen VIRKELIG billigt, så dem har jeg ikke respekt for. :rolleyes:


    Men nu sagde jeg jo os at jeg var imod dette, og det er fordi, at det vi sælger jo er computer hardware. Og hardware er noget af det som der hurtigst kommer nye modeller af. Derfor skal prisen jo sjovt nok falde ret hurtigt.


    Men når det kommer til stykket, så er jeg egentligt meget godt tilfreds med situationen. For jeg sælger som sagt meget brugt her på siden. Men samtidigt køber jeg os UTROLIGT meget brugt. Det gør jeg fordi der er penge og spare, og 90%(eller mere) virker varen jo som en ny ville have gjort.
    Så jeg mister måske lidt penge ved at brugtværdien er så lav, men samtidigt spare jeg os en masse penge ved at brugtværdien er så lav. Så for mig går det mere eller mindre lige op.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • jeg prøver at få prisen ned for sådan er jeg bare ;) jeg prøver altid at presse den så meget som muligt, også selvom jeg står i Brugsen kan jeg sagtens finde på at prutte om prisen, det har jeg intet problem med :)



    også har jeg ikk så mange penge at rode rundt med, også derfor hvis jeg vil købe brugt jeg helst vil have kvit med, jeg vil meget gerne købe test ting, men ingen kvit og det er i stykker har jeg mistet ALT for mange penge og jeg må vente en måned til jeg atter kan købe nye ting...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM


    også har jeg ikk så mange penge at rode rundt med, også derfor hvis jeg vil købe brugt jeg helst vil have kvit med, jeg vil meget gerne købe test ting, men ingen kvit og det er i stykker har jeg mistet ALT for mange penge og jeg må vente en måned til jeg atter kan købe nye ting...


    Jamen hvor ofte har du oplevet du har skulle bruge din garanti?


    Jeg har købt (og testet) MANGE ting i løbet af de sidste 4 år. Jeg har kun 1 gang skulle bruge min garanti. ellers har alt det jeg har haft virket. min mobil har 3 gange været til RMA, men det er pga jeg selv ikke har behandlet den ordentligt..


    Ved ikke om alle andre bare er meget "uheldige"..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Har selv kun været nødt til at gøre brug af garanti én gang, på et bundkort med en dårlig memory controller. Men uheldet kan jo være ude ligemeget hvor sjældent det sker. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Har selv kun været nødt til at gøre brug af garanti én gang, på et bundkort med en dårlig memory controller. Men uheldet kan jo være ude ligemeget hvor sjældent det sker. :cheers:


    samme her, dog pga. en BIOS der valgte at flække fordi jeg flashede fra win VISTA...


    Nu er det ikke tit jeg decideret har købt ind af brugt hardware (3-4 gange i løbet af den tid jeg har haft en comp), hvoraf én af gangene har været en CPU (min gamle opty 180). Her spurgte jeg om den havde været OC'ed før (hvilket den havde), ikke fordi jeg er bange for at den har taget skade, men fordi jeg i så fald ved at det ikke er en mandagschip jeg sidder med.


    Hipro5 har skam ret i at nogle CPUer tager skade af OC over kort tid (mandagschip og forhøjet circuit degeneration aka. "slid"), men på langt de fleste chips kan en OC'et cpu sagtens holde i en 10-15 år, selv ved rimelig tung brug. Man skal dog stadig huske at man presser en CPU over sine standard specs og at pågældende CPU er blevet "binned" til at køre den hastighed... Hvis man fx. tester 100 CPUer, så er der rimelig god risiko for at minimum 1 er en mandagschip.


    Derudover vil man jo have så meget som muligt for pengene. Altså noget der virker, og gerne i lang tid selvom man sikkert kommer til at kassere systemet alligevel inden for en kort årrække.


    én ting der pisser mig af er dog Apple produkter... langt de fleste gange jeg ser dem på qxl, dba og gulgratis bliver de solgt til noget meget nær nypris selvom de er brugt, men det er self. fordi de alligevel bliver solgt fordi de er "trendy", men for os andre der ikke ligefrem kan tørre røv i 1000 kr. sedler er det nærmest umuligt at følge med... fx. gad jeg godt have en macbook bare for at lege med OSX ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Når man sælger på et nørd site, så kan man kun forvente små priser. Skulle jeg betale 80% for et halvår gammel produkt, så ville jeg helt sikkert smide de få kroner mere, og få et nyt med fuld garanti


    Hvis den kun er et halvår gammel.. så er der jo stadig 1½års reklamation på..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • jeg vil da lige tilføje når man blir tilbudt et bundkort og cpu for 3000kr uden garanti da der ikke findes faktura og jeg så finder ud af det hele kan købes til nypris af 3800kr med garanti og faktura så snupper jeg da hellere noget helt nyt så jeg har garanti... 800kr er ikke meget at spare på noget uden garanti... det handler vel osse som sælger at være realistisk men selvfølgelig kan man få nypris for sine varer er det jo fint bare ikke hos mig

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Man kan jo også se det hele fra et lidt regnskabs teknisk aspekt?!


    For det første, så gælder Moores lov, Moores Law. Fordobling af ydelse for hvert 2. år. Dvs. 100% ekstra på 2 år. Det er (i mit hoved) 25% pr. halvår. (Nu er der ingen der skal komme med renteres rente :boxed: )


    Til og med, så holder nyt hardware prisen nogenlunde, så max ydelse ved køb nu koster fx 2k, så koster max ydelse om 1 år stadig 2k. Hvilket så heller ikke passer helt, for vi har jo alle set hvordan hardware priserne er raslet ned de seneste par år.


    Men altså et halvt år gammelt hardware har tabt 25% ydelse kontra nyt hardware, og derfor med lidt god vilje og købmandsregning 25% af prisen i forhold til den ny pris man købte ved.


    Ydermere vil værdien for brugtkøberen jo også falde fordi det ikke længere er nyeste hardware, men "forældet" hardware. (Udbud og efterspørgsel)


    Ydermere så er der kun garanti på mange produkter i dag i 2 år. Dvs. for mit vedkommende så skal hardware være afskrevet over 2 år, så det på det tidspunkt ikke længere har nogen "værdi" for mig. Dette indebærer også at værdien af hardwaren er faldet med 25% på et halvt år.


    Så er der jo også de personlige aspekter:
    Det er bla. vigtigt for mig at det jeg får er nyt og godt stykke hardware, som jeg selv har fået lov til at pakke ud. OG ikke et stykke hardware hvor en person har nyst på, savlet over, smudset til med fedt fingre osv osv. :clap: ;)


    Som det sidste; Hvis der så heller ikke er kvittering på hardwaren, så har man jo ikke mulighed for at returnere produktet til leverandør eller forhandler. Eller ikke i samme omfang, som med en kvittering. Herved er produktet "intet" værd rent regnskabs mæssigt, pga afskrivning, da muligheden for fremskaffelse af nyt hardware er forsvundet med den manglende kvittering. Herved bliver den en ren personlig vurdering, hvormeget hardwaren så er værd, i mine øjne. Og for mig har et produkt uden kvittering en langt langt langt mindre værdi end ét med.


    (Hvad angår OC, så ved man jo aldrig hvor bollet det har været?! Ydermere, selvom at det kan være at hardwaren stadig vil holde længe, så er der alligevel sket en degradering, grundet at man har presset komponenterne hårdere end ved normalt brug.)

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Aka god historie som nogle burde tage ved lære af..... Helt ærlig martin jeg har osse snakket med msi i holland ingen kvittering ingen garanti og de vil ikke have produkter ned til dem da de ikke kan reparere eller gøre noget de skriver til mig det skal til den butik det er købt.... så de rådede mig til enten at finde noget med kvitto eller købe nyt så står jeg bedre dit har jo osse været bollet lidt kan man se på octeamdenmark og her på tweak så når du forlanger nypris er det vel klart jeg ikke vil købe.....

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xecuter26
    jeg vil da lige tilføje når man blir tilbudt et bundkort og cpu for 3000kr uden garanti da der ikke findes faktura og jeg så finder ud af det hele kan købes til nypris af 3800kr med garanti og faktura så snupper jeg da hellere noget helt nyt så jeg har garanti... 800kr er ikke meget at spare på noget uden garanti... det handler vel osse som sælger at være realistisk men selvfølgelig kan man få nypris for sine varer er det jo fint bare ikke hos mig


    Er helt enig!