Indlæg af Carpe^Diem

    Du kan låse en maskine pænt af via group policies, det er næsten kun fantasien der sætter grænser. Men hvad går spørgsmålet egentligt på når du kender til gpedit.msc? Det er ikke meget det kræver at sætte sig ned og se hvad der er af muligheder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Reklame.... f*** af med dig.


    Undskyld mig, men hvor adskiller hans indlæg sig fra de fleste andre indlæg i denne tråd? Han nævner a-kasse, pris og hans erfaringer med den. Det er da lige efter bogen, så måske du skulle slappe lidt af?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xibit1987
    Tak fordi du kommer med din vurdering og ja der er server grade, men nu skal vi jo ogs huske at der sidder 2 stk Intel Xeon CPU'er som pr. stk idag koster 6500


    og de 2 CPU'er er jo arbejdsheste som bare pokker :)


    Ja, det er såment udemærkede cpuer. Prisen kan du dog ikke ligge så meget i, kig f.eks. på x5550 som er en noget hurtigere cpu, den koster omkring det samme på edbpriser.

    Hey,


    Det kommer an på om du kan finde en der vil sætte pris på maskinen som helhed.


    Du har (forhåbentligt) stabiliteten på din side, men prisen taler imod. Skal man ud og finde et produkt i mainstream segmentet der kan matche det her, så skal man kigge efter et mindre sandybridge setup med et gtx260, 8gb ram og en ssd. Det vil yde bedre end din workstation, dog er intet af det så "servergrade", men tilgengæld kan du så også købe et par systemer eller 3, før vi når din hbo.


    Så som sagt i starten. Finder du en der sætter pris på stabilitet, så kan du måske finde dine penge, ellers vil jeg tro at du skal ned i et hbo der nærmer sig det halve.


    //Carpe^Diem

    Køb en Desire HD. Ingen tvivl. Galaxy S lider lidt af de samme "børnesygdomme" som Desire. HD'en derimod spiller ud af boksen. Eneste minus er skærmen, men det er kun noget man ligger mærke til hvis der ligger f.eks. en iPhone4 ved siden af.

    Det ser umiddelbart okay ud. Den maskine hvorfra den øverste perfmon er fra ser noget stresset ud I/O mæssigt. Hvordan performer den i dine øjne til hverdag? Jeg skal også lige have specs på de nuværende servere.

    Hej Jeno,


    Hvor mange brugere er der af Exchange? Hvor meget ram bruger jeres maskiner nu, og hvad er jeres gennemsnitsload på database serveren(du kan evt lave et dump af perfmon over en dag, og se gennemsnits cpu load og gns. i/o)


    Vi skal nok ud i noget dual cpu (X55xx) med 6-8 diske og 32gb ram. Det er en vurdering ud fra hvad du skriver, men det vil kunne tilpasses meget bedre hvis du laver en perfmon på serverne, specielt db serveren.

    Hej Martin,


    Med hensyn til prisen på hardware, så er prisen den som sælger nu engang kan få for det. Om det så er 25, 50 eller 75% af nyprisen. En tommelfinger regel er omkring 60-70% når hardwaren er brugt, men det er kun en tommelfinger regel, da andre faktorer kan spille ind, så som tilgængelighed og målgruppe.


    Med hensyn til spørgsmål på hvad der sælges, så synes jeg køber er fornuftig hvis han spørger. Det er ikke længe siden at hipro5 beviste at nogle cpuer tager skade af at blive sat til en core samt overclocket i stor stil samtidigt. Nogle tog skade med det samme andre efter lidt tid, faktum er at alle hans cpu'er i bedste fald ikke kunne overclockes længere, i værste fald, slet ikke virkede. Hvad der ellers er af problemer derude, med kombinationen af hardware og oc, ved de færreste. Selvom du har oc'et i nok så mange år, så vil jeg (no offence) stadig kunne stille spørgsmål til dine kompetencer, når det kommer til din viden om f.eks. hvordan materialerne benyttet en given cpu reagere på f.eks. ekstrem-køling, kombineret med højere frekvens og spænding. Dertil skal man have læst en del fysik og elektro, som jeg tvivler på hverken du eller jeg har :)


    Med hensyn til dit eksempel med biler, så er der også mange der holder sig væk fra biler hvor original standen er ændret, med mindre man er 18 og gerne vil have en billig brian bil.


    BTW: det lyder flot med den 2,4ghz s478. Min kørte 3,6ghz(24/7 i nogle år) i sin tid, og så vidt jeg husker var det ene af de hurtigere i Danmark på det tidspunkt. Så 4ghz, det må siges at være meget flot! :)

    RedHot, ja, de har kørt i en server i hvad der svarer til 3år vil jeg skyde på. De har arbejdet ved optimale temperature og har ikke været flyttet rundt på, så skulle ikke mene de har lidt nogen overlast. Ud over det, så er der stadig garanti på dem hvis uheldet skulle være ude.


    Med hensyn til rabat, så synes jeg egentligt HBO er yderst rimeligt for køber. Jeg kan sætte en pris på 1300kr afhentet for dem alle sammen. Så slipper jeg for besværet ved flere købere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af joso
    Napper 2 stk 300,-pp
    Og det skal ikke trækes i langdrag så hurtig handel ellers er jeg væk igen



    Joso


    Der er et HBO af en grund, lad være med at spilde min tid.

    Hej gutter,


    Jeg har fået 8 diske i overskud, modelnummer: WD7500ACS-00ZJB0. De er på 750gb, fejler intet og har igennem de sidste 3-4 år tjent mig vel i min server. Garanti frem til den 4/11-2010 på dem alle.


    Jeg sælger hvis jeg får et tilfredsstillende bud, sælger helst alle 8 af gangen, men er der 2 aftagere af 4 diske hver, så kan det også gøres sådan. De befinder sig i Kongens Lyngby, og forestrækkes afhentet. Kan dog sendes på købers regning.


    HBO: 175kr/stk