Studenterrabat??

  • Hej.


    Jeg går på Gym, og har fået mit studenterkort.


    Ville bare vide om i kendte nogle steder i Odense, eller hjemmesider hvor man kan få studenterrabat på en bærbar.


    Håber i kan hjælpe.

  • Jeg har faktisk været ude for at hvis man tilkendegiver at man er studerende og spørger om butikken giver studierabat, at de faktisk, helt uofficielt, yder en rabat på 10-15% i visse tilfælde. Selvfølgelig ved fremvisning af studiekort.


    Jeg forstår dit problem, da det kunne være lækkert med en officiel liste over butikker og hjemmesider der giver rabat, men jeg har aldrig haft held til finde sådan en liste.


    Så du må bare ud og spørge om der gives studierabat det pågældende sted.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Ifølge http://stud-rabat.dk/ er det kun Humac der tilbyder nogen form for landsdækkende studierabat. Men kan da være at din lokale IT shop er villig til at smide f.eks. office med billigt hvis du køber en bærbar. Folk er utroligt forhandlingsvenlige op til jul. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ifølge http://stud-rabat.dk/ er det kun Humac der tilbyder nogen form for landsdækkende studierabat. Men kan da være at din lokale IT shop er villig til at smide f.eks. office med billigt hvis du køber en bærbar. Folk er utroligt forhandlingsvenlige op til jul. ;)


    Office til ca. 500kr hvis man er studerende: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det lyder til, at i ikke rigtig ved, hvor meget man tjener på at sælge en bærbar i dagens danmark. Maskinerne bliver allerede solgt med så lav en avance, at der sjældent kan gives nogle former for rabat. Hvis der kan gives rabat, betaler i så det i standardprisen istedet ;) gå ind og find den billigst på edbpriser, der er måske 30-50 kroners avance til forhandleren, så gæt hvor meget rabat der kan gives der. det samme er gældende for microsoft office ;)

  • @Helmer: Samme gælder konsoller og lign. Gamespot tjener faktisk ingen penge på dem ved normalpris, og mister direkte penge når de sætter dem på tilbud. Pengene ligger i spillene for dem. :ohmy:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Det lyder til, at i ikke rigtig ved, hvor meget man tjener på at sælge en bærbar i dagens danmark. Maskinerne bliver allerede solgt med så lav en avance, at der sjældent kan gives nogle former for rabat. Hvis der kan gives rabat, betaler i så det i standardprisen istedet ;) gå ind og find den billigst på edbpriser, der er måske 30-50 kroners avance til forhandleren, så gæt hvor meget rabat der kan gives der. det samme er gældende for microsoft office ;)


    Vil skyde på, at de dyre forhandler max tjener 12% på DYRE produkter, så studierabat på laptops skal du kigge i vejviseren efter :-)

  • Man skal bare have lidt tålmodighed og være frisk på at købe brugt. Så kan selv langtidsstuderende få råd til en god bærbar.


    Det er det bedste råd jeg kan komme med i hvert fald :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ellers skal du bare gå hen til rugårdsvej i odense der ligger noget der hedder proConsult der skal du ikke handle de er dyre :clap: men derimod ned at den sidevej (kan ikke huske hvad den hedder) hvor klingenberg data og tj data ligger der kan du få nogle gode rabatter...og efter hvad jeg har oplevet en rigtigt god service...nu handler jeg mest ved klingenberg, du skal bare gå ind og snakke med johnny som er butikschef der inde hand er villig til at lave end god handel og de har nogle fede computere til nogle gode priser (syns jeg) og i sommers købte jeg selv ny bærbar derinde sammen med min bror og min mor og vi fik nu en fornuftig rabat på de manskiner vi købte plus lidt tilbehør
    så prøv at tage derind...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zordiak_
    ellers skal du bare gå hen til rugårdsvej i odense der ligger noget der hedder proConsult der skal du ikke handle de er dyre :clap: men derimod ned at den sidevej (kan ikke huske hvad den hedder) hvor klingenberg data og tj data ligger der kan du få nogle gode rabatter...og efter hvad jeg har oplevet en rigtigt god service...nu handler jeg mest ved klingenberg, du skal bare gå ind og snakke med johnny som er butikschef der inde hand er villig til at lave end god handel og de har nogle fede computere til nogle gode priser (syns jeg) og i sommers købte jeg selv ny bærbar derinde sammen med min bror og min mor og vi fik nu en fornuftig rabat på de manskiner vi købte plus lidt tilbehør
    så prøv at tage derind...


    Mon ikke du skulle være ansat :)

  • Èn post? Jo mon nok ikke. Men hvis det er sandt kan det jo være ligemeget hvad angår OP's indlæg. Det er jo ikke uopfordret reklame om man vil. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det var da alligevel en positiv velkomst i giver nye her på forumet...men nej jeg er ikke ansat hos klingenberg, jeg er pædagogstuderende, som bare har fået god service de gange jeg har handlet derinde...derfor fortæller jeg lidt om det da trådstarter søger studie rabat i Odense området...det lader det til man ikke lige finder men de gange jeg har handlet i butikken har jeg fået en lille rabat på det jeg har købt så de er til at handle med...grunden til jeg ikke skriver noget om tj data er fordi jeg ikke har handlet der så kender ikke deres priser, jeg har dog været inde og forhøre mig om ting derinde og det virker da også til at være meget kompetente mennesker der står derinde hvorfor det så ikke lige blev der jeg købte kan jeg egentligt ikke svare på....og grunden til at jeg siger proconsult er dyrt er fordi jeg oopfatter det som dyrt og de få gange jeg har været der har jeg fået en meget ringe service men det kan da være de bare har haft en dårlig dag eller 2....



    nå men jeg er IKKE ansat i klingenberg ville bare fortælle om det jeg har oplevet hos dem...

  • Ja du må undskylde velkomsten, men vi har problemer med folk der just laver en bruger på forumet, laver et reklameindlæg og forsvinder igen. No hard feelings? :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det er helt okay kan godt se det er mega træls, men jeg har nu ikke tænkt mig at forsvinde igen sådan lige med det samme, skal måske snart i gang med at bygge en stationær og så er det jo godt med nogle gode råd fra nogle der ved en del mere end mig selv om harware (der skal ikke så meget til ) :clap:
    men nej no hard feelings....