Myste... - Lenovo Recovery Media

  • Jeg håber I er klar ... Til aftenens mysterium *horror music playing*


    Tidligere i dag købte jeg hos Føniks Computer (fcomputer.dk) i deres Århus Butik, hvad jeg troede var en LENOVO_ThinkPad_T410_i5-430M_WIN7_Pro64
    En demomodel - som hvis stadigt kan findes på deres side, da jeg købte lige før lukketid. Den eneste forskel fra ny, var at posen den lå i var i stykker.
    Men efter at have installeret Windows, opdager jeg at det imidlertid ikke er en Windows7-64bit men kun en 32bit!!!! *HORRIFYING SCREAM!!!*
    Jeg har smidt 7900 efter skidtet og bliver en smule skuffet, men indser at jeg blot må tage kampen mandag morgen, indtil at jeg efter lidt tid opdager at der i stedet for de forventede 2 gb ram er 4...? Ret meget mening at give flere ram, hvis windowsversionen pludseligt ikke understøtter (eller den skriver 2,99gb kan bruges - hvad betyder det? <-SPØRGSMÅL 1)
    Nu begynder jeg jo så at overveje hvad jeg skal gøre... Er rammene den forringede version af windows værd eller?... Jeg kommer dog ikke ret langt videre før en afgørende ting opdages - denne pc kører med 1440x900 opløsning i stedet for 1280x800 :ohmy:
    Det er ligefør at jeg spørger her hvad det mon er for noget der er sket med computeren, da jeg selv finder svaret. Stående ved siden af mens jeg er ved at poste... [URL=http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/LENOVO_ThinkPad_T410i_i5-430M_14,1]NT7FNMD[/URL] - det var vist ikke helt det jeg havde betalt for. Men efter kort tids søgen må jeg sande at jeg måske alligevel ikke er blevet snydt, i det jeg ser normalprisen for denne model. Den jeg har betalt for's pris på fcomputer 8900... Den jeg har fået's pris 10600... Okay - hvad gør jeg?
    Til at starte med er jeg lettere glædeligt overrasket, skuffet over at den ikke har 64bit OS... Men tjaeh. 1700kroner den modsatte vej er ikke til at spøge med. Tilgengæld er jeg ikke helt sikkert på om jeg skal tage den... Den ser ikke ud til at have "Hyper-Threading teknologi, Intel Turbo Boost Technology".... Men den har tilgengæld 4gb ram og et NVIDIA Quadro NVS 3100m videokort mod et Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0........ Såeh, jeg ved sq ikke helt hvor jeg står... Har indtil mandag til at træffe en beslutning - indtil da, står den bare og summer - jeg installerer ikke noget på den før end jeg er sikker - det er trodsalt dem som har lavet fejlen. DE har givet mig noget andet end hvad jeg har købt. Men er det jeg har fået bedre...? <-SPØRGSMÅL 2 :rules:


    En forvirret studerende med tømmermænd ovenpå en nok så hæftig eftermiddag/aften so far :ph34r:


    //RASMUS


    Tak fordi du har læst min post og på forhånd tak for alle aktive inputs

  • Jeg ved ikke hvordan det er med garanti på en demo model? Men det kunne godt være du kunne komme i problemer hvis der sker noget med den og du så har papirer på en maskine og afleverer en anden? :))

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg er udemærket klar over problemstillingen, men såfremt at folk siger jeg bør beholde denne computer, så tager jeg da blot pcen med ind til dem og beder dem ændre kvitteringen, de vil jo kunne se at computeren er i fuld brug - ergo - brugt, så jeg regner ikke med at de vil ønske at tage den tilbage, ville være lige så stort et tab, som de allerede har udsat sig selv for - windows up and running og alle mine personlige programmer og indstillinger. Men tak fordi at du bemærkede det ;) . Er da en ret vigtig detalje, men lige nu er jeg bare interesseret i hvilken computer der er bedst :D


    EDIT: Og der er fuld garanti på en demo-model

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Jeg er udemærket klar over problemstillingen, men såfremt at folk siger jeg bør beholde denne computer, så tager jeg da blot pcen med ind til dem og beder dem ændre kvitteringen, de vil jo kunne se at computeren er i fuld brug - ergo - brugt, så jeg regner ikke med at de vil ønske at tage den tilbage, ville være lige så stort et tab, som de allerede har udsat sig selv for - windows up and running og alle mine personlige programmer og indstillinger. Men tak fordi at du bemærkede det ;) . Er da en ret vigtig detalje, men lige nu er jeg bare interesseret i hvilken computer der er bedst :D


    EDIT: Og der er fuld garanti på en demo-model



    Så er der vel ingen tvivl om at du skal beholde den du har, den lyder da til at være noget bedre :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Tjek med microsoft om din licens måske er en som kan bruges til både 32 og 64 bit.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Men hvis den anden maskine kun har to gb, så har du jo flere til rådighed, på det du har fået, end den du skulle have haft. Jeg havde nok beholdt den :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Regner jeg også med at gøre :) bare en lille smule irriterende at jeg så ikke kan opgradere med flere ram i fremtiden, men så må jeg jo bare købe 64bit, hvis det bliver nødvendigt, selvom jeg tror 3 gb er nok til en "studie"-bærbar ;)

  • Har lige set at man hos Lenovo Support kan bestille Lenovo Recovery Media til Win7 64bit - også for computere som originalt er købt med 32bit licens, prisen varierer dog på diverse fora alt imellem kun fragt og handling fee til 70 USD, som jo er over 400 kroner, og nok lige i overkanten bare for den upgrade. Er der nogle der har benyttet sig af denne feature, som kan fortælle mig hvor meget det koster?


    Er der derudover nogen der ved om man kan benytte sig af den feature senere - altså registrere sin licens, for så senere - om et år eller to at bestille en 64bit og anvende denne i stedet? in theory


    //Rasmus

  • du har helt sikkert fået dig en bedre pc, end du har betalt for i første omgang i hvert fald. der er bare lige et men. Hvis de opdager, at du har fået en forkert maskine kan de kræve, at du returnere computeren. Og dog må det naturligvis ikke kræve, at du skal bruge nogen form for penge på det. Jeg ville anbefale dig, at ringe dertil og forklare situationen, hvis du altså vil være oprigtig.


    minusser
    32bit


    plusser
    nvidia quadro
    1440x900
    4gb ram


    dette er en meget god deal for dig, hvilket må siges, at du ikke handler i god tro, hvis ikke du henvender dig omkring dette:) hvis der står det rigtige modelnummer på kvitteringen, som maskinen nu engang er på pakken, har du dog handlet i god tro.


    der er INTET problem med garantien, da maskinen er en t-serie, som som standard er med 3 års pickup and return, hvor kvitteringen ingen betydning har. du kan bruge lenovo warranty lookup. http://www-307.ibm.com/pc/supp…nt.do?lndocid=look-warnty

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Den ser ikke ud til at have "Hyper-Threading teknologi, Intel Turbo Boost Technology



    Tak fordi du har læst min post og på forhånd tak for alle aktive inputs


    Det skulle den meget gerne have. Jeg har lige fået en Lenovo Thinkpad T510 hjem med en i7 620M processor, og den har begge dele.. og her er et link til din mht. Turbo og Hyper-Threading http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43537


    Så vidt jeg ved (og kan se) så er den du har fået fat i, med Switchable graphics.. Dvs. at når du er på skrivebord, så kører den på Intels intergrerede grafikkort og når der så kommer en smule belastning på, så skifter den over til Quadro NVS 3100M.. (enten automatisk, eller os skal du selv gøre det). Alt sammen for at spare strøm..


    Men jeg ville nok lige snakke med sælgeren omkring kvitteringen osv.. Evt kan du ringe ind til Lenovo og forhøre dig omkring dit "stelnummer"... For så kan du se hvor meget garanti du har tilbage, da det jo ikke er sikkert den du har fået fat i, har ligeså meget som den anden havde.. (her snakker jeg om Lenovo's garanti og ikke sælgerens garanti/reklamationstid..)


    og det var da så lidt :razz: :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Var inde og få en ny kvittering hos fcomputer i dag ;) Han blev da også lidt rød i hovedet da han så hvad det var for et byt de havde lavet, well ... Jeg må undvære 64bit for nu - hvis det nogensinde bliver nødvendigt, kan det jo bestilles hos Lenovo, og det burde kun koste fragten, var samme info jeg fik hos føniks. Og tak for infoen omkring grafikkortet - jeg var selv lidt bekymret for om det tog for meget strøm. :) Så lige nu er jeg bare glad for at have sparet over 2000 på en ny computer.

  • Ja det er sq et okay køb du har lavet der! :9xo


    Og du bliver glad for den.. Det er bare kvalitet.. Har selv en T510.. For satan den er lækker.. og det virker bare..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650