Indlæg af ralle222

    Hey tweakers


    Hvis der sidder nogle casual gamers derude og glæder sig til SWTOR, så kan jeg her friste med en sjov dansk guild, som primært er oprettet, til at sikre et socialt dansk fundament i SWTOR fra starten af. Så hvis du sidder og mangler et guild, skal du være noget så velkommen i Jar Jar's Helte
    Vi satser ikke på seriøsitet, men på sjov.
    Vi spiller Republic PVP, da der i øjeblikket kun er ca. 500 RepubPVP guild EU-wise, mens der er 800 Empire


    16+ thx.



    Hvis du sidder derude og allerede har lavet et dansk guild, skal du være meget velkommen til at skrive om det her. Omend ikke andet, så kan vi søge om ally/enemy status i Phase2 af guild-opstarts-fasen.


    Glæder mig til at se mange af jer, når SWTOR engang får release.



    //Rasmus

    Og der er nok intet bedre sted end i et offtopic forum...


    Jeg leder pt efter en tråd i et forum som er løbet løsk. Forestil jer at en beder en anden person gøre noget eller lade være med noget (en handling), men hvor der bliver givet svar på tiltale - og det udvikler sig til en større diskussion.
    Eller ligeledes på mailform...


    Der må være nogle super-angry-german-kids, der er gået amok i et forum engang.


    Det er empiri til et oplæg på Universitetet, så det gør ikke noget at det er en kort korrespondance. Så længe der er noget debat og diskussion omkring den givne handling.


    Så hvis du læser dette - og kender en lignende situation... Eller fra et BIF forum, hvor en AGF har lavet et indlæg... Så smid mig et link.


    //Den diskursanalytiske Rasmus

    Ja... Så sidder jeg her. 9 måneder efter at jeg satte WoW på pause - WOTLK blev bare for... ja - let? ensformigt?


    Pga. nye udfordringer i Cata overvejer jeg at vende tilbage til livet som gamer, såfremt jeg kan finde tid til det i mit studie.
    De fleste af alle mine gamle mates er også stoppet, så jeg står lidt og kan vælge realm fra frisk, da jeg helt sikkert starter fra lvl 1 igen - på trods af en god bunke 80 karakterer. Der er så meget ændret i Cata at det klart skal opleves.


    Mit egentlige spørgsmål går derfor på, om der er nogen der kan anbefale en balanceret server horde/alli, som ikke er overpopulated? Mindes 1½ times kø på Ravencrest ved WOTLK-release og tror ikke jeg magter det igen.


    Kender du et godt realm - så drop en besked - på forhånd tak
    //Rasmus

    Jeg sidder pt på en 410i med i5 processer - og vil efter én måneds brug - sige at du sagtens kan klare dig med i3 processer, jeg har i hvert fald rigeligt med regnekraft til mit brug. Så medmindre det er en datalogi computer, så kan du sagtens nøjes med mindre.
    Det var nu ikke det jeg vil sige...


    Jeg siger bare...



    KØB IKKE EN HP!
    Altså medmindre du kan nøjes med en computer, som maks holder 3 år (og på den tid mindst skal til reparation én gang og have skiftet strømforsyning 3 gange) - men det er jo også bare mine erfaringer, med at bruge en HP på farten... Hvis man bare bruger den som desktop-computer og ikke flytter på den, er den sikkert jette bra :))


    Go Thinkpad, hvis du vil have en PC i kvalitet
    Men hvis du vil have meget ydelse for pengene så tag en MMvision - kender flere som har købt der, og alle har gode erfaringer


    Håber det kan bruges
    //Rasmus

    Min printer en HP Officejet7500 har den seneste måned meddelt mangel på blæk. Alligevel er der på nuværende tidspunkt ingen problemer med kvaliteten af mine udskrifter. Jeg kan se at blækstanden i patronen fortsat falder og jeg er nu på under 10% resterende blæk. Tager jeg nogen risiko ved fortsat at printe på den nuværende patron - eller er det bare producenten der vil tjene penge? Er bare ved at være lidt bange efter som min printer konstant blinker "!" i vildskab. Blæk er bare så dyrt - og der er ingen problemer med udskrifterne overhovedet?


    //Rasmus
    :rules:

    her med lige en afslutning på posten, hvis der var nogle der skulle støde ind i et lignende problem nogensinde:


    Jeg valgte i stedet for at slå UAC helt fra, som jeg kunne have gjort - at installere tredje parts programmet TweakUAC - dette giver muligheden for at sætte UAC på Silent mode når man ønsker og herved promptes der ikke når administratoren kører programmer. Det viste sig at være løsningen for mig.


    Så her med - tråd lukket \\

    Hej Tweakers


    Jeg sidder her med et problem af lidt større karakter, et hvor man ikke bare lige kan google sig til svaret.


    Jeg skal til at programmere flash i Adobe's Flash Builder 4 på mit studie, og jeg har installeret både Flash Builder og Flash Player (standalone) korrekt. Men jeg har et problem med Windows 7... Et der nok lidt har fået mig til at fortryde at jeg købte en PC i stedet for en Mac, men sådan er det jo når man ikke er Mac-fanboy. Windows' brugerkontikontrol (UAC) som er den der irriterende / men ultimativt sikre funktion med alle de lækre prompts, blokerer Flash Builders opstart af Flash Player når jeg trykker debug, da jeg ikke bliver spurgt om jeg vil "tillade" Flash Player at ændre filer. Så i øjeblikket kan jeg ikke debugge, medmindre jeg slår UAC fra og dropper sikkerheden. Men det er jeg ikke så interesseret i... Det er ligeledes ikke ret hurtigt at gå fra "UAC til" go til "UAC fra" da det kræver et genstart undervejs.
    Jeg har hørt om smarte løsninger -
    Synmatecs UAC tool => men det virker KUN til Vista, og er ikke udviklet til Windows 7 endnu
    og
    At lave en taskmanager genvej => men da Flash Builder linker til en .exe fil, kan jeg ikke bruge genvejen, om end jeg giver den præcist samme navn


    Er der nogen, der har bare en eller anden smart løsning, der kan effektivere arbejdet, enten så jeg bare ikke skal genstarte konstant, eller så at jeg helt kan undgå at skulle skifte UAC indstilling?


    Det er da også idioti at de ikke lavede en "Exception List", som computeren kan huske. Kan på intet tidspunkt starte Flash Player standalone uden at blive prompted. -_- *sigh*


    Frygter allerede at skulle se den næste Mac-ejer i øjnene


    //Rasmus

    Var inde og få en ny kvittering hos fcomputer i dag ;) Han blev da også lidt rød i hovedet da han så hvad det var for et byt de havde lavet, well ... Jeg må undvære 64bit for nu - hvis det nogensinde bliver nødvendigt, kan det jo bestilles hos Lenovo, og det burde kun koste fragten, var samme info jeg fik hos føniks. Og tak for infoen omkring grafikkortet - jeg var selv lidt bekymret for om det tog for meget strøm. :) Så lige nu er jeg bare glad for at have sparet over 2000 på en ny computer.

    Hehe, ligemeget arrogancen, så har SSD alligevel ret :crazyeyes: prøv lige at fyr et kabel i hvis du kører wireless... Og tænk dig lige om en ekstra gang (har selv dummet mig et par gange)... Var det xxx.xxx.2.1? eller xxx.xxx.1.1? Eller ja, 10.0.0.1?


    Virker det stadigt ikke, så post lige igen, evt med et scrnshot ;)

    Jo hvis den er så ny, så er der ikke andet at gøre end at klage, så må proshop jo sende den videre til producenten. Godt nok lidt trist at måtte undvære Mafia2 på en søndag :) Heldigtvis er det godt vejr og ellers så kan du jo høre din søster om hun er frisk på et spil... skak? ;) Held og lykke med det

    Har lige set at man hos Lenovo Support kan bestille Lenovo Recovery Media til Win7 64bit - også for computere som originalt er købt med 32bit licens, prisen varierer dog på diverse fora alt imellem kun fragt og handling fee til 70 USD, som jo er over 400 kroner, og nok lige i overkanten bare for den upgrade. Er der nogle der har benyttet sig af denne feature, som kan fortælle mig hvor meget det koster?


    Er der derudover nogen der ved om man kan benytte sig af den feature senere - altså registrere sin licens, for så senere - om et år eller to at bestille en 64bit og anvende denne i stedet? in theory


    //Rasmus

    Regner jeg også med at gøre :) bare en lille smule irriterende at jeg så ikke kan opgradere med flere ram i fremtiden, men så må jeg jo bare købe 64bit, hvis det bliver nødvendigt, selvom jeg tror 3 gb er nok til en "studie"-bærbar ;)

    Tjaeh... Flashdrives/Usb-sticks... Det er jo heldigtvis ikke en formue, så kik dig om på nettet, se om folk har gode erfaringer med det stick du vælger - og så husk for alt i verden "Sikker fjernelse" :) Overvej hvor meget plads du skal bruge, hvis det var mig personligt, ville jeg tage 16gb, da jeg i øjeblikket kun render rundt med et 8gb's og det er ikke helt nok, når jeg bruger 5gb på backup :crazyeyes: er nu alligevel ret godt tilfreds med kvaliteten af mit nuværende stick - det er af mærket corsair og i en gummi-anti-shock-casing. Modsat er jeg ikke den store fan af kingston, deres stick er røget for mig nogle gange. Men tjaeh, find noget du synes er nice, overvej en ekstra gang hvor meget plads du egentligt skal bruge og så husk sikker fjernelse, it does the trick. Men der er self ingenting der holder evigt.


    //Rasmus :pokey:


    EDIT: Og i forhold til hastighed. Så tror jeg først og fremmest på holdbarhed, så må hastigheden komme i anden række. Men vi er vel forskellige. :)

    Jeg er udemærket klar over problemstillingen, men såfremt at folk siger jeg bør beholde denne computer, så tager jeg da blot pcen med ind til dem og beder dem ændre kvitteringen, de vil jo kunne se at computeren er i fuld brug - ergo - brugt, så jeg regner ikke med at de vil ønske at tage den tilbage, ville være lige så stort et tab, som de allerede har udsat sig selv for - windows up and running og alle mine personlige programmer og indstillinger. Men tak fordi at du bemærkede det ;) . Er da en ret vigtig detalje, men lige nu er jeg bare interesseret i hvilken computer der er bedst :D


    EDIT: Og der er fuld garanti på en demo-model

    Jeg håber I er klar ... Til aftenens mysterium *horror music playing*


    Tidligere i dag købte jeg hos Føniks Computer (fcomputer.dk) i deres Århus Butik, hvad jeg troede var en LENOVO_ThinkPad_T410_i5-430M_WIN7_Pro64
    En demomodel - som hvis stadigt kan findes på deres side, da jeg købte lige før lukketid. Den eneste forskel fra ny, var at posen den lå i var i stykker.
    Men efter at have installeret Windows, opdager jeg at det imidlertid ikke er en Windows7-64bit men kun en 32bit!!!! *HORRIFYING SCREAM!!!*
    Jeg har smidt 7900 efter skidtet og bliver en smule skuffet, men indser at jeg blot må tage kampen mandag morgen, indtil at jeg efter lidt tid opdager at der i stedet for de forventede 2 gb ram er 4...? Ret meget mening at give flere ram, hvis windowsversionen pludseligt ikke understøtter (eller den skriver 2,99gb kan bruges - hvad betyder det? <-SPØRGSMÅL 1)
    Nu begynder jeg jo så at overveje hvad jeg skal gøre... Er rammene den forringede version af windows værd eller?... Jeg kommer dog ikke ret langt videre før en afgørende ting opdages - denne pc kører med 1440x900 opløsning i stedet for 1280x800 :ohmy:
    Det er ligefør at jeg spørger her hvad det mon er for noget der er sket med computeren, da jeg selv finder svaret. Stående ved siden af mens jeg er ved at poste... [URL=http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/LENOVO_ThinkPad_T410i_i5-430M_14,1]NT7FNMD[/URL] - det var vist ikke helt det jeg havde betalt for. Men efter kort tids søgen må jeg sande at jeg måske alligevel ikke er blevet snydt, i det jeg ser normalprisen for denne model. Den jeg har betalt for's pris på fcomputer 8900... Den jeg har fået's pris 10600... Okay - hvad gør jeg?
    Til at starte med er jeg lettere glædeligt overrasket, skuffet over at den ikke har 64bit OS... Men tjaeh. 1700kroner den modsatte vej er ikke til at spøge med. Tilgengæld er jeg ikke helt sikkert på om jeg skal tage den... Den ser ikke ud til at have "Hyper-Threading teknologi, Intel Turbo Boost Technology".... Men den har tilgengæld 4gb ram og et NVIDIA Quadro NVS 3100m videokort mod et Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0........ Såeh, jeg ved sq ikke helt hvor jeg står... Har indtil mandag til at træffe en beslutning - indtil da, står den bare og summer - jeg installerer ikke noget på den før end jeg er sikker - det er trodsalt dem som har lavet fejlen. DE har givet mig noget andet end hvad jeg har købt. Men er det jeg har fået bedre...? <-SPØRGSMÅL 2 :rules:


    En forvirret studerende med tømmermænd ovenpå en nok så hæftig eftermiddag/aften so far :ph34r:


    //RASMUS


    Tak fordi du har læst min post og på forhånd tak for alle aktive inputs