Nybegynder - hjææælp!

  • Da jeg fyldte 18 i marts, blev jeg foræret et Canon EOS 1000D, og har jeg lært det lidt at kende.. Men eftersom jeg synes at det er lidt tørt at læse en masse manualer osv, så blev jeg anbefalet tweak.. Så nu tænkte jeg at jeg ville smide to billeder ind.. jeg er ikke så rutineretendnu, så jeg håber i vil hjælpe mig, i form af nogle gode råd :-)


    [Blocked Image: http://i519.photobucket.com/albums/u360/dangerouslydelicious/tweak/IMG_4779.jpg]
    [Blocked Image: http://i519.photobucket.com/albums/u360/dangerouslydelicious/tweak/IMG_4804.jpg]

  • Hej og velkommen til :)


    En god start er måske at sige hvad du gerne vil? du har ikke sagt hvad du gerne vil med dine billeder? :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Hej Julie :roller:


    hvis jeg var dig ville jeg gå ind på miteos.dk og tilmelde mig (gratis)
    der er en masse gode online video kurser som er et besøg værd... sæt dig med dit kamera og prøv tingende af løbende... der et rigtig meget info at hente på det


    Mvh Merling :9xo

  • Selvom du ikke gider, så kan jeg godt anbefale dig at læse manualen, det hjælper med at lære dit kamera ordentligt at kende.. Hjalp mig meget da jeg først begyndte :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Selvom du ikke gider, så kan jeg godt anbefale dig at læse manualen, det hjælper med at lære dit kamera ordentligt at kende.. Hjalp mig meget da jeg først begyndte :)


    Helt sikkert, altid læs manualen hvis du ikke er van til det mærke du skal tage billeder med.
    Sæt dig ind i alle funktioner også læs nogle bøger om digitalfotografering. Hvis du ikke sætter dig ind i det, kan du lige så godt lægge dit 1000D på hylden, også køber et kompaktkamera istedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Neco


    Helt sikkert, altid læs manualen hvis du ikke er van til det mærke du skal tage billeder med.
    Sæt dig ind i alle funktioner også læs nogle bøger om digitalfotografering. Hvis du ikke sætter dig ind i det, kan du lige så godt lægge dit 1000D på hylden, også køber et kompaktkamera istedet.


    OK, overdrivelse fremmer forståelsen. Meeen, mit EOS 50D tager da, out of the box, langt bedre billeder end det Sony Cypershot 180W jeg også har

  • At kunne håndtere et redigeringsprogram er et must i den hobby.


    Der findes mange tutorials på nettet, der kan hjælpe dig med at komme igang, og kan give dig forståelse og ideer til kameraets muligheder.


    Tjek evt. deviantart.com ud.

  • jeg har et 350D eller noget i den retning.


    jeg lærte af en fotograf at sætte focusen til et punkt i midten frem for AI focus.


    Derefter lærte jeg at RAW var at foretrække, og omkonverteringen skulle foregå på pcen frem for at bruge jpeg på kameraet.


    Ret simple råd.


    Ja og lad lige vær med at puste støv væk med munden i dit kamera, så spytter du bare en masse "savl" med og det kan gøre det hele langt værre, køb noget komprimeret luft på dåse.


    Til redigering bruger jeg fireworks cs4. Det er en lettere og billigere udgave af photoshop som er nærmest ukendt, den er bundlet med dreamweaver, og yderst let at lære at bruge.


    Det kan alt som photoshop og adobe står også bag, men er udvikles knap så mange plug ins til det.


    Sindsygt godt til webgrafik


  • Brug endelig ikke komprimeret luft fra dåse da der er olie i det hvilket og er meget skidt at få i kameraet!


    Fireworks kan på ingen måde alt hvad photoshop kan det er to meget forskellige programmer med to forskellige formål.


    Hvis Photoshop er for dyrt så køb photoshop elements det for du en del mere ud af og det er billigt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy