V: Iphone 4G fra USA

  • Hej Tweak. Jeg skal til Los Angeles om 17 dage og jeg overvejer at koebe den nye Iphone naar jeg kommer derover.


    Men er det nu ogsaa en go handel?
    Jeg kan se paa pcmac.com at apple buttikkerne saelger den (32GB) uden abonnement til 699$ hvilket i mine ojne virker rimeligt dyrt..
    Og jeg har ikke kunne opklare om telefonen er sim-laast til US eller ej..


    link: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2364765,00.asp


    Hvad syntes I? (helst ingen meningenger om hvorvidt iphone/apple er et godt produkt eller ej)



    vh jeno

  • Altså hvis du vil have en iPhone 4G før andre får den, så er det da en udmærket handel synes jeg. 4200 kroner er vel ikke overdrevet for en helt ny telefon uden abonnement. Den vil nok også koste 4-6k i Danmark når den kommer.


    Hvis du tænker at det burde være meget billigere i USA end Danmark, så kan du godt tro om. :) Jeg var selv i USA for et par år siden og gad ikke engang risikoen for at blive nappet i tolden, da der kun var måske 10-15% at spare i forhold til DK priser på IT. Nu da dollaren er steget til omkring 6 i stedet for 5, så vil jeg tro at næsten al økonomisk fidus er gået af at handle derovre.


    Det som folk tog med hjem fra USA dengang var dog også bl.a. iPhone, da den ikke kunne fåes i Danmark. Men tøj er noget billigere derovre, så hvis du mangler nyt kluns så vil der væsentlig flere penge at spare der - det var der i hvert fald mange der benyttede sig af på vores studietur. :)




    Simlås burde der ikke være på en mobil uden abonnement - hvordan skal man så bruge den? :))

  • De ER simlåst.


    og når du køber en iPhone i udlandet skal den Jailbreakes. Det gør desuden at garantien forsvinder.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    De ER simlåst.


    og når du køber en iPhone i udlandet skal den Jailbreakes. Det gør desuden at garantien forsvinder.


    Jeg har selv fået repareret en gammel iPhone 3G to gange selvom den er jailbroken.
    Så din garanti forsvinder absolut ikke selv om den jailbreakes.
    Der ændres ikke noget fysisk når du jailbreaker, og den kan til hver en tid sættes tilbage
    til en ikke-jailbroken version.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Jeg har selv fået repareret en gammel iPhone 3G to gange selvom den er jailbroken.
    Så din garanti forsvinder absolut ikke selv om den jailbreakes.
    Der ændres ikke noget fysisk når du jailbreaker, og den kan til hver en tid sættes tilbage
    til en ikke-jailbroken version.


    I second that. :D


    Synes ikke det kan betale sig at købe den tlf. uden abonnement, da man kan få nogle gode aftaler med et teleselskab, som i sidste ende er mere favorabel for din pengepung.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg tror bestemt ikke der er noget at spare ved at købe en oplåst version. Om de er oplåste eller ej ved jeg faktisk ikke, jeg skulle nu nok mene de burde være det, teknisk er det ihvertfald muligt, hvorimod der sikkert går en rum tid før en simlås kan brydes, selvom de kan jailbreakes. Under alle omstændigheder har du jo, hvis du køber herhjemme, muligheden for at snakke nogle af pengene væk. Jeg tænker ihvertfald noget i retning af at telefonen måske koster 2000 i køb og så 600 om måneden i 6 måneder. Det er måske 400 mere end jeg bruger på min telefon nu. Og det er worst case.
    Så udgiften for mig til sådan en ville altså være 2000+2400, worst case. Og det ville samtidig gøre at jeg ville have det sjovt med at bruge telefonen fuldstændig som jeg lyster fordi mit abonnement alligevel ville dække meget over mit egentlige behov. Læg dertil at der ikke skal spekuleres i told (hvis tolderne ved noget som helst om iPhones ved de jo nok at den ikke er fra dk) og oplåsninger osv.
    Jeg ville ikke umiddelbart mene det er det værd.

  • jeg må holde med de andre.. Jeg købte min 3Gs ved telenor for 2100 med mit nuværende abonnement til 300 kr i måneden. Når så 4'eren udkommer resetter jeg mit abonnement og køber den til nogenlunde samme pris :)


    Så tror bestemt ikke det kan svare sig at købe den uden abonnement og oplåst, det gælder bare om at finde et man gider have og ikke koster meget :)