Indlæg af jeno

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Carpe^Diem
    Hej Jeno,


    Hvor mange brugere er der af Exchange? Hvor meget ram bruger jeres maskiner nu, og hvad er jeres gennemsnitsload på database serveren(du kan evt lave et dump af perfmon over en dag, og se gennemsnits cpu load og gns. i/o)


    Vi skal nok ud i noget dual cpu (X55xx) med 6-8 diske og 32gb ram. Det er en vurdering ud fra hvad du skriver, men det vil kunne tilpasses meget bedre hvis du laver en perfmon på serverne, specielt db serveren.


    45 exchange brugere hvoraf 15 af dem ogsaa benytter mobile clienter til at laese mails.
    jeg kan se at perfmon har mange muligheder. jeg lod den staa paa processer.


    tak for hjalpen

    hej tweak


    Jeg har brug for en rack server som skal kunne klare folgene opgaver:


    VMware EXi
    4-6 Virtuelle Windows Server 2008 (DC1, DC2, Exc10, fil, print, voip serv, TS, www)
    MS Exchange 2010
    Nortel BCM50
    SQL Server 25-50 brugere
    MS Dynamics Nav AM 2009
    Symantec Backup (72GB tape)


    online 24/7 med en kundedatabase paa minimum 2000 kontoer.



    Vi skifter fra 2 Xeron towers, 2003server+Exc, ProspectSoft + OperaII hvor filstorrelsen paa vores database er omkring 300GB


    jeg tror at data storrelsen vil formindskes ved at skifte til SQL database. men det er egentligt underordnet.



    Jeg haaber der sidder en nQrd iblandt som har lidt erfarringer at dele af ;o)



    Paa forhaand tak.


    Mvh
    Jesper

    har du provet at oprette et traadloest hjemmenetvark paa din laptop? (husk at krydse af i "del internetforbindelse)


    giv forbindelsen et netvaerks id (SSID) som du kan genkende samt et password.


    connect derefter din laptop til den forbindelse og goer det samme fra din PS3.



    jeg har aldrig provet det, men det burde virke.


    held og lykke


    ...
    ved naermere eftertanke kan du nok faa problemer med samtidig at vaere connected til dit gprs modem (sim kort) men det kan jo ikke skade at prove.

    mon der er en herinde der ved hvor jeg kan koebe saadan et lokalt?
    jeg har provet at google det, men fant kun en anden model type og i USA.


    GDM710000041
    108B Ni-MH


    eller hvis der sidder en elektronik geek iblandt jer som kan fortaelle mig et tilsvarende batteti som jeg kan bruge saa er jeg meget taknemmelig.


    mvh Jesper

    Har selv spillet det en del, og alle de stunts bliver altså meeeeget kedelige i længden..


    Når jeg har spillet i 1 time, har jeg mere eller mindre prøvet alt hvad jeg kan i spillet :D Men det er da altid hyggeligt at hive frem når jeg keder mig lidt

    ogsaa et spil som har fanget min interesse. (uden at have proevet det) youtube ftw.
    Tom Clancy's originale splinter cell var utroligt fedt syntes jeg.
    her var den rigtige vej at snige sig igennem banerne og skabe saa lidt paastyr som muligt.


    Det er lidt det samme i denne titel bortset fra at de har byttet hovedpersonen ud med Jack Bauer, saa nu kan du ogsaa faa lov til at skyde dig igennem banerne hvis det er det du vil.
    historierne bliver fortalt paa en ret fed maade hvor billeder fra ens hukommelse bliver reflekteret paa bygninger og vaege. sejt.


    jeg har ikke kunne finde en demo, sa vil gerne hoere om en af jer har provet spillet.

    weeee det er fedt :D


    hvis I som jeg er lidt traette af titler som COD black Ops, MOH, BF Play4Free hvor der i bund og grund ikke er ret meget nyt under solen.


    Saa ta lige et kig Just Cause 2.
    jeg syntes det minder lidt om en blaning af GTA og Far Cry og saa har de mixed en hel masse koeretoejer, vaaben og stunts ind. Ret underholdende :) og demoen kan hentes gratis via Steam.

    Race, Race07 og RaceON er hvad du leder efter.


    grafikmaessigt ikke det vilde, men gameplay er meget realistisk.


    efter min mening ;o)




    note: jeg fjoller selv rundt i Liveforspeed.net spillet, men konsentrationen er altsaa lige 20% hojere naar jeg spiller Race07


    jeg har faaet det til at virke :) addicted !!! :D tak for tippet

    hej ramus.


    hvad betyder BCC 2?


    Ved du at din computer stadig er online fordi at lyden i dine hojtalere fortsaetter?
    og har du provet at joine/lave et offline spil med de samme grafik instillinger?


    grunden til sort skaerm kunne vaere fordi at din skaerm ikke understoetter dine grafik instillinger.


    men det kunne ligesaavel vaere fordi at din computers antivirus/firewall blokerer for signalet ud til spil serveren.



    Hvis jeg var dig ville jeg starte med at finde ud af om det er et grafikproblem eller et netvaerksproblem.


    tjek om spillet virker i singleplay eller om der er en windows firewall applikation der brokker sig i baggrunden af spillet.


    se om du kan "tabbe" ud til skriveborder. (tryk alt + tabualtor)



    Held og lykke :o)