Fona's X-tra forsikring

  • Hej


    Ville hører om der er nogle som har noget erfaringer med fona's X-tra forsikring. Dette er fordi min Hp bærbar er blevet skadet, så hvis nu den bliver totalt skadet, får man så det den kostede i sin tid altså 8000kr? eller får man det en lignende model vil koste idag?


    Mvh
    Michael

  • Jeg arbejder selv i Fona så det burde jeg kunne svare på :)


    Du får ikke det beløb du har købt produktet for i sin tid, forsikringsselskabet går ind og kigger på tilsvarende modeller af bærbare idag, og giver et beløb tilsvarende sådan en maskine som du så kan bruge i Fona til at købe en ny.


    Og nej en evt. erstatningssum kan ikke trækkes ud kontant, det skal bruges i Fona. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er som udgangspunkt lige gyldigt, hvis du f.eks. får et beløb på 5000kr kan sælgeren hjælpe med at finde noget i butikkens sortiment til den pris eller under/over hvis du evt. selv vil give lidt oven i. :)


    Men hvis du rigtig gerne vil have en HP og butikken ikke lige har nogen i den pris klasse kan det være sælgeren er så venlig at finde ud af hvilke modeller han så evt. kan bestille hjem til dig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • hehe Juice du taler godt for Fona ;) skal man også når man arbejder der.


    men i bund og grund har du ikk en skid at bruge en ekstra forsikring til, det bare en god måde for dem at trække ekstra penge ud af folk på :) det er bare min mening hehe, derfor jeg kun køber film i fona ;)



    ved godt det er OT, men ekstra forsikringer er spil af penge...


  • Jeg taler ikke specielt godt for Fona, svarer blot på spørgsmålet der bliver stillet :)
    Fona tilbyder forsikringer ligesom så mange andre butikker, og jeg vil da sige at i nogle tilfælde er det sku ikke en hel dum ide (til f.eks. konfirmanden der måske er lidt uansvarlig med den bærbar han lige har smidt 10k efter) eller til det store tv i hjemmet med små børn. Jeg vil ikke til at "sælge" forsikringer her på siden, men at sige at man ikke har en skid at bruge det til er nu ikke korrekt - Det afhænger 100 % af hvem man er, hvad man køber og hvad produktet skal bruges til.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    ...jeg vil da sige at i nogle tilfælde er det sku ikke en hel dum ide (til f.eks. konfirmanden der måske er lidt uansvarlig med den bærbar han lige har smidt 10k efter) eller til det store tv i hjemmet med små børn. Jeg vil ikke til at "sælge" forsikringer her på siden, men at sige at man ikke har en skid at bruge det til er nu ikke korrekt


    Men i de tilfælde vil det måske være en god ide at tjekke den indbo-forsikring man allerede har. Hvis ungerne kommer til at smadre TV'et så vil den i de fleste tilfælde dække (og så er du ikke tvunget til at bruge pengene i én bestemt butik/kæde).


    Der er sikkert nogle tilfælde hvor det er smart, man skal bare lige tænke sig om!


    /ask


  • Lige præcis :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • rolig Juice jeg joker dig jo bare :)



    arbejdede selv en overgang i Irma så alt hos dem var jo bare "kvali" hvilket er noget vrøvl :D



    men disse såkaldte ekstra forsikringer ser jeg ingen grund til at nogen køber for mig er det bare ekstra penge op af lommen uden grund...



    kan godt lide dit eksempel med konfirmanden, hvis vedkommende fik en til 10k og han ødelagde den, så ville jeg som forældre bare sige "det var synd, så må du jo spare sammen til en ny" da jeg ikk i min vildeste fantasi ville bruge penge på ekstra forsikring...men det jo bare mig...



    mit eneste modsvar til de forsikringer er "pas på dine ting så holder de længere" og er det en fejl man ikk er skyld i og det er inde for reklamations- eller garanti-perioden så er forsikringen jo uden grund :) så det ren købelov :)


  • Ja jeg er nu glad for at jeg havde en xtra forsikring på min mac da den futtede af - fik en macbookpro som erstatning.


    Fordelen ved en xtra forsikring er at der INGEN afskrivning er på den, hvilket der er på alle indbo forsikringer..