Hybrid bærbar - Meget i tvivl

  • Hejsa tweak :)


    Jeg er i den situation at jeg har mulighed for at bruge en 7-8k på en bærbar, der gerne skulle vare resten af min gymnasie tid.


    Jeg leder efter en bærbar der ideelt er 12-13" tommer, men 11 eller 14 er også OK.
    Den skal helst have +5 timers batteri tid med integrated grafik kørende - så ja, jeg leder efter én med to grafik kort, dvs. én som også gerne skulle kunne køre MW2 og sådan.


    Jeg har kigget på alienwares nye M11x og også lidt på nogle af asus pc'erne: ul30jc-a1 og sådan (men lige den er vist ikke i Danmark endnu)


    Jeg har faldt endda over apples nyeste macbook da den også ser meget lovende ud.


    Ihvertfald: Jeg vil gerne høre jeres mening, det kan jo være at jeg fuldstændigt har overset et eller andet mærke/et eller andet anden.


    P.S. Hvis i ved at der snart kommer en ny bærbar som bare er for vild men som ikke helt er udkommet endnu, så speak up, kan godt vente en måned hvis det virkelig er nice :)


    På forhånd tak folkens :D

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af peacman ().


  • Hvor kommer "Hybrid" ind i billedet??


    "12-13" tommer, men 11 eller 14"
    Det er sgu noget du lige skal finde ud af. Du svinger mellem Netbook segmentet, subnote, og en alm laptop i skærmstørrelser, og det betyder en væsenlig del for dit valg samt budget.
    Du skriver også den skal "leve" dit studie ud. Hvad mener du med dette ?



    Start med at konkretisere, hvad det er du skal bruge den til, og hvad dine krav er. Så skal jeg hjælpe dig.


    Netbooks vil jeg fraråde dig, når/hvis du overvejer at spille på den. Det er 11 tommer for lille til, og det samme med andre størrelser under 14". Hertil skal du ikke forvente en spillemaskine i den prisklasse. Men start med at klarlægge, hvad dit mål er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    De eneste laptops jeg har set med to grafikkort er Apples og de koster en sjat mere.
    Dine krav hænger ikke helt sammen. 5 timers batteritid kan du nemt få, men det kommer til at knibe en smule, hvis der også skal være et godt grafikkort i...


    Der findes mange med shared og discret chips i :-)

  • @SSDFreak


    Med hybrid bærbar mener jeg en med både integrated grafik & et normalt grafikkort som man kun slår til når man skal bruge det, dermed sparer man strøm. Dvs. man får en bærbar der både kan game men også kan bruges i lang tid f.eks at skrive noter= En hybrid! :D


    Når jeg siger at den skal leve min studietid ud mener jeg at den ikke skal være fuldstændigt outdated mht. til hardware om en 2-års tid.


    Jeg kan godt se at det er forvirrende at jeg er ok med så mange bærbar størrelser, men det viser også bare hvor meget jeg er i tvivl! ... problemet er også at den type bærbar jeg leder efter kommer i alle disse størrelser.


    Disse to bærbare er dem jeg har kigget mest på, så mit egentlige spørgsmål er vel:
    Har i nogen erfaring med dem - og min største frygt: Er der et eller anden produkt i den her klasse som jeg fuldkommen har overset?
    http://www.laptopmag.com/review/laptops/alienware-m11x.aspx
    http://www.laptopmag.com/review/laptops/asus-ul30jc-1a.aspx

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

  • Der er stadig nogle ting vi mangler at få opklaret. Med hensyn til spil vil den formentlig være nogenlunde outdated om 2-3 år selv ved kraftige bærbare til 10-12.000 kr. Hvis det er i forbindelse med studiet den ikke skal være outdated så skal vi vide hvad den skal bruges til på dit studie, er det almindelig opgaveskrivning eller tungere opgaver. Det er også relevant at vide om dit studie varer 2 år eller 6 år.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Der er stadig nogle ting vi mangler at få opklaret. Med hensyn til spil vil den formentlig være nogenlunde outdated om 2-3 år selv ved kraftige bærbare til 10-12.000 kr. Hvis det er i forbindelse med studiet den ikke skal være outdated så skal vi vide hvad den skal bruges til på dit studie, er det almindelig opgaveskrivning eller tungere opgaver. Det er også relevant at vide om dit studie varer 2 år eller 6 år.


    Anders


    Studiet er færdigt om 2 år - mht. til skolearbejde er det værste den bliver udsat for nok et matematik program (måske noget photoshop, men det burde den vel kunne klare).


    Og ja, jeg må nok se i øjnene at den spilmæsigt kommer til at være outdated om et par år, men sådan er det.

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate


  • NU syntes jeg lige du strammer den lidt..
    Folk der kommer og spørger om hjælp ved for det meste ikke hvad de søger (og har måske heller ikke styr på det rent hardware mæssigt) så det hjælper ikke at du bare siger at han nærmest stort set selv skal finde ud af det. Inden han skrev her inde har han virker det somom han har undersøgt sagen lidt, så han stilte nogle krav og dem må i da respektere, brug tiden på at finde 3 forskellige bærbar i 3 forskellige størrelser i stedet for at bruge tiden på at sige det ikke går uden nærmere viden.
    For mig står det meget klart hvad han søger for en slags bærbar, endda også når han selv har givet 2 eksempler på hvad det er.
    Det kan da næsten ikke forklares bedre hvad slags grafikkort han leder efter uden "fag udtrykket", 2 grafikkort hvor det ene er integrated, come on, tænk lidt selv (og hvis det skulle gå helt galt så kig i overskriften -.-). mindst 5 timer batteritid, det kan da slet ikke misforstås.
    Han skriver ingen steder han søger den vilde gamer bærbar, men bare en der lige kan trække lidt spil til frikvateret eller på rejser osv. OG DET ER MULIGT TIL DEN PRIS. Bl.a. de 2 han linker til kan sagtens kører mw2, måske ikke på super-ultra-high men bare på medium grafik.


    Jeg kan give dig ret i at 11 tommer er for lille, men det er meget en smagssag, udover det så 12, 13 og 14 tommer er helt fint til at spille på!, okay, det er ikke en 24 tommers skærm som til sin computer der hjemme, men jeg har ALDRIG tænkt over at mine 13" var for lille. Der imod syntes jeg faktisk allerede ved 15 tommer at det bliver for stort for en bærbar, som vel er ment til at være handy. Men det er bare min mening


    Så vil fremover lige råde dig til at kigge hans indlæg igennem en til gang og lige tænker over det i stedet for bare at lukke alt muligt **** ud, og hvis du så stadig er i tvivl så skriv det på en venlig måder i stedet for den aggressive undertone dit indlæg har. Undskyld mig men hvis jeg havde fået det indlæg havde jeg bare tænkt "fuck et svin, det her forum skal jeg godt nok ikke tilbage på"



    Se på fx. hvad DNA har skrevet, det er noget konstruktivt man kan bruge til noget, med en flink undertone som virker som om han har lyst til at hjælpe

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet 4 gange, sidst af Nuller-Joe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peacman


    Studiet er færdigt om 2 år - mht. til skolearbejde er det værste den bliver udsat for nok et matematik program (måske noget photoshop, men det burde den vel kunne klare).


    Og ja, jeg må nok se i øjnene at den spilmæsigt kommer til at være outdated om et par år, men sådan er det.


    Tag et kig på denne.
    Den lever ikke helt op til alle dine krav, f.eks. med hensyn til batteritid og så aner jeg ikke om det er en hybrid (formentlig er det ikke), men jeg vil alligevel byde ind med den, da den har ok processor og grafikkort.


    Problemet i dit tilfælde er at det er meget svært at finde bærbare der lever op til alle dine krav. Der er dog denne Acer som faktisk ser ud til at leve op til de fleste af dine krav. Dog har Acer et lidt blakket ry her på tweak, men hvis du er interesseret i modellen så tjek evt. på google osv hvad folk synes om Acer TimelineX serien.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Checkede lidt om Acer generelt på nettet og det virker ikke på noget som jeg vil havde fingrene i... Hvad gav udfaldet? Bl.a. den her tråd:
    http://forum.notebookreview.co…-arrives.html#post6295157


    Vaio'en du har linket til ser dog noget mere interessant ud - den vil jeg også lige checke op på :)


    EDIT:
    Kiggede på nogle reviews af Vaio'en og jeg den er helt perfekt bortset fra batteri tiden.


    Jeg begynder at tro at de to maskiner jeg havde fundet til at starte med måske er de eneste i deres klasse, hvis det er tilfældet så må jeg bare spørge:
    Er der nogle der ved hvornår Asus UL30jc-A1 kommer til DK!? :)

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af peacman ().

  • Er det ikke den man kan købe her?: http://www.dustinhome.dk/pd_5010442247.aspx
    Den er blevet modtaget noget dårligere end forventninger har lagt op til, ydelsen contra ul30vt er ikke bemærkelsesværdig..


    Ellers er der også U30Jc som anvender ikke-CULV cpu, men bibeholder meget lang batteritid


    Dog er 310m ikke optimalt til cod mow2 ..


    Macbooks pro anvender 320m, som er en smule hurtigere - det bliver du glad for!


  • Nej, det er næsten den - men jeg er intra i U30JC-A1 som jeg også skrev :)


    Spurgte forresten Asus' nords marketting manager om hvornår U30JC-A1 kom til Scandinavien.
    Han svarede at de ikke regnede med at markedsføre den her :-( æv bæv.


    Dog kommer U35JC til DK i August, men så lang tid vil jeg helst ikke vente, så det kan godt være at jeg ender med M11x, jeg er dog stadigt åben over for forslag...


    Jeg har stadig.... TVIVLEN :O

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg stod sted med samme valg, endte med at blive mellem denne Acer 4820 jeg skriver på nu, dog var jeg var tæt på at have købt en sony i stedet.
    Du kan evt. læse min kommentar i denne tråd: http://www.tweak.dk/forum/thre…ostid=1272602#post1272602


    Jeg må faktisk erkende at selvom jeg ikke var helt glad ved tasteturet i starten, syntes jeg faktisk det er ret lækkert nu efter have vænnet mig til det og ligesom fået "skrevet det til" :razz:.


    Den holder godt 5-6 timer på batteri ved kontor/surfing, hvor den ikke bliver varm at sidde med overhovedet. Temperaturen på CPU'en ligger omkring de 40 grader ved kontor/internet og ret stabilt omkring de 85 grader hvis man spiller.


    Touchpad'et sutter dog, det er et krav at man har en mus til den desværre. Designet er lækkert, byggekvaliteten langt bedre end hvad jeg havde forventet af en Acer, og jeg stadig ikke mit køb


    Men ellers held og lykke med dit køb, svært at vælge med så mange muligheder ;)


    EDIT:
    Læste lige dette

    Quote

    Dog kommer U35JC til DK i August, men så lang tid vil jeg helst ikke vente, så det kan godt være at jeg ender med M11x, jeg er dog stadigt åben over for forslag...


    Til august vil der bare være endnu igen nye modeller på vej henover vinteren man ville overveje at vente på. Hvis man ikke tager en beslutning og bare venter på en ny model får du aldrig en ny bærbar ;)

  • Tror ikke at hverken Asus UL30JT eller m11x vil kunne klare MW2 ordenligt. Min kammi spiller på en Dell 1530 med T7500, 2gb DDR2 og et 8600gt. Den kløjs i MW2 når der sker meget og bliver det jeg vil kalde uspilbar.


    Asus 310m ligger lidt under 8600gt, hvilket simpelthen ikke er kraftigt nok heller.
    M11x har slet ikke cpu-power nok, og det marginalt bedre gfx opvejer ikke denne hæmsko. Vi er nede i et område hvor bare 5-10 fps afgør om du nyder eller hader at spille på dem.



    Jeg vil sige at du har følgende valgmuligheder


    1: Du køber en af det to bærbare til din skole og "glemmer" meget af hvad der hedder gaming på dem.


    2: Du finder en 15-16", giver afkald på den lille størrelse samt lang batterilevetid, men får lidt kraftigere hardware og kan derved spille på PCen.


    3: Du køber en netbook til MEGET lidt og en stationær, du kan spille på (evt. en kompakt en af slagsen).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().


  • http://www.youtube.com/watch?v=HBuC6ZQVVAo

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Hold da op.. Og så på den mindre model..


    Så ville jeg tage en Asus med 310m :)


    Og så skal jeg da have min kammi til at optimize hans settings :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • While frame rates weren’t as high as those achieved on larger gaming rigs, the M11x had more than enough muscle for the latest titles. With effects on ultra and resolution set to native, we averaged 74 frames per second in World of Warcraft. Likewise, in Far Cry 2, which is more graphically demanding, we notched 44 fps at 1024 x 768, and 29 fps at native resolution.


    When blasting our way through Call of Duty: Modern Warfare 2, we were able to crank up the graphics and the resolution; frame rates stayed strong, between 29 and 44 fps. The screen was crisp and game details, from the folds of our fatigues to crumbling brick walls, rendered very well.


    Ked af det, men du er altså galt på den - ellers check youtube, fyldt med film af slagsen som nuller-joe også linkede.


    Men jeg valgte at gå en helt anden vej og købte en macbook pro, mest fordi min far kunne få et rimeligt godt tilbud på den. Men tak for hjælpen alligevel alle sammen :)

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

  • Ja, det var lidt en anden vej, men tillykke med den lille ny!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------