nyt gaming udstyr (mus tastatur skærm)

  • ja nu skal min roccat kone DØ det er noget af det værste lort jeg har spillet med jeg har slidt 1 op og nu er nummer 2 ved og dø en stille død et kilk afgangen men jeg kan ikke finde ud af hvad der er godt af gaming muse jeg er lidt forelsket i en razer mamba men prisen skræmmer lidt... max. 900 kr


    og så har jeg et microsoft sidewinder x6 keybord det er oki men heller ikke mere end oki jeg ville gerne have et gamer tastatur ude alle de der ubruglige xtra taster.... her er jeg helt lost med hvad der er godt... max 1000 kr


    skærm jeg ville have købt en stor 27-32 tommers som også skulle bruges til tv men jeg har fået en tv af en god ven der lige er flyttet så nu skal der være en skærm på 24 tommer ikke mere ikke mindre jeg har en 3-4 år gammel fujitsu siemens skærm på 22 tommer den kan ikke køre hd og den syntes ikke og være så skarp i faverne som de nyere skærme.. max 2000 kr


    håber der er nogen der kan give nogle bud på noget godt udstyr..



    når ja hvad sker der for der ikke er nogen butikker i odense der sælger "high end" gaming udstyr..

  • Jeg er selv lidt forelsket i en Razor Orochi... jeg spiller primært på min bærbar og derfor er en portable mus i fokus - det fede er, at du kan vælge om du vil tilslutte via Bluetooth eller via Usb kabel (som er aftageligt) :)
    Keyboards gør jeg ikke meget i - jeg har mit gamle trofaste Saitek Eclipse (med norsk tastatur layout lol), men hvis jeg skulle købe et nyt idag vile jeg nok vælge et [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/3498&cl=dk,da]Logitech G15[/URL]. Det har jeg kun hørt om i rosende vendinger... jeg er personligt nok mere til flade tastaturer i stil med [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4742&cl=dk,da]diNovo[/URL]...


    Skærm - kig forbi http://www.Flatpanels.dk og se hvad de anbefaler ;)


    EDIT: Jeg har pt. en Razor Lachesis, og den er jeg aldrig blevet helt gode venner med... Den passer vist bare ikke min hånd ordenligt, så et råd er, at tage ud og føl på diverse mus før du køber en!

  • jeg har haft min Roccat Kone siden den udkom og jeg har ingen problemer med min :) nok om det



    jeg ville nok anbefale en Logitech G5 eller en MX518 godt nok ældre udstyr men det virker bare og det jo ret vigtigt :)


    af tastatur har jeg totalt droppet alt der heder gamingboards og gået tilbage til et helt almindeligt standard Logitech Internet 350 tastatur og der er ingen ekstra knapper man aldrig for brugt også koster det ikk mere en 150,- og det virker bare :)


    af skærm ville jeg snuppe en Samsung T240 men den koster 200,- over din max pris, men du kan jo spare en del på tastaturet og bruge dem på skærmen :)

  • Jeg har lige fået et g15 tastatur fra logitech og en skætm fra samsung en syncmaster p2450h må sige jeg er rigtig glad for begge dele og føler absolut ikke jeg er blevet snydt...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • jeg har haft 4 stk G15 boards og de er alle blevet slidt i stykker...


    det første G15 first edition (blå) holdt i næsten 2 år også skiftede jeg det ud med et G15 secund (orange) edition og det første gik i stykker efter 2 måneder og det andet døde efter 6 måneder og det sidste solgte jeg :)


    så jeg er ikk imponeret af dem, og kan slet ikk anbefale dem ud over hvis du kan finde first edition for de holder længere...

  • Tastatur kunne være et razor lycosa
    Skærm : Samsung T240
    Mus: der skal du ud og have den i hånden, så du finder den som passer bedst til dig, jeg selv har sværget til razors mus de sidste mange år, de holder utroligt godt og passer mig fint. Jeg har haft en deathadder lige siden de udkom og bruger den mange timer hver dag, den har ikke vist tegn på at være slidt op endnu ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • En masse, det har kun 6;-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Lige for at følge op, så har jeg erhvervet mig en Razer Orochi idag - Nøj, hvor er det en lækker mus! Den er lille, så det skal man lige være opmærksom på, men hvis den passer i din hånd så er det bare kræs. 'Fødderne' kører helt vildt godt, super fed detalje med, at du kan køre den pr USB kabel derhjemme og bluetooth på farten (hvilket fungerer upåklageligt) og derved spare batterilevetid. Som altid er Razer driver-pakken lækker med en masse indstillinger etc.


    Jeg er en glad lille gamer, som får en travl nat med min nye mus :boxing:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    En masse, det har kun 6;-)


    2nd edition, ja... den første (blå) havde 12 eller 18 eller noget som kunne programmeres til 3 forskellige ting.
    Desuden, som standard (uden/ med defaultopsat drivers) virker G tasterne som standard F taster... rart sted faktisk at have F/G5 tasten når man bruger nettet en del :P


    Selv er jeg glad for mit orange G15 der har holdt i en 3 års tid nu (selv med 2x cola spild og 1x vand spild tilmed). Granted der er G tsterne sammen med volumentaster og start/stop/play/spol taster, men det er ikke så sindssygt at jeg synes det er overvældende.


    ang. mus vil jeg sige det samme som izaak, nemlig at smytte en tur ned i den lokale fona/expert og studere deres mus, hvordan de ligger i hånden osv. Havde lidt det samme problem med min razer boomslang collector's da jeg fik den, men siden har jeg så vænnet mig til den... mus i den stil er en smule for vidrekommende, da man skal vænne sig til en lidt anden måde at flytte med den på.


    skærm: Selvom jeg ikke har en selv (eller jo, hvis man tæller en af deres CRT skærme fra den serie), så kan jeg klart anbefale de syncmasters de andre snakker om. De er en smule dyre, ja, men kvaliteten følger også med derefter. Igen, det kan være nyttigt at gå ned i den lokale computerbiks og studere deres skærme for at finde et godt sted at starte fra så du har en skærm med det du synes om.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Det ved jeg, har det selv og er uden tvivl det bedste board jeg har haft. Det er som du nævner super holdbart og robust, og hvis man er til høje taster kan jeg knap nok se et alternativ.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • jeg har stadig 1. udgave (engelsk layout og 3*18 G taster) og det er det lækreste tastatur jeg nogensinde har ejet, behageligt, solidt og man er aldrig i tvivl om man har trykket på en tast......og G tasterne kan sagtens bruges til adskillige formål hvis man vil.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har et 1 år og 2 måneder gammelt razer lycosa som jeg er rigtig glad for. Det er virkelig et lækkert board. Dog skal det lige siges at efter mange timers dota med jævnt mange tryk på alt knappen er noget af overfladen slidt af. Det er dog ikke noget der er i nærheden af at ske med de andre knapper så tror bare det er fordi at min finger trykker skævt på den knap.


    Ellers er det sgu lækkert.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • nu må i sq lige... det nye G15 secund edition (orange) er det største gang knald, det holder bare ikk en meter, det kan ikk tåle at blive brugt eller også har jeg bare været monster uheldig med mine G15 secund edition boards...


    det første som var First Edition sled jeg op, de andre Secund edition gik i stykker for et godt ord og det sidste jeg fik tilbage opgav jeg og solgte, nu er jeg gået tilbage til standard Logitech Internet 350 board som bare virker og det kan af en eller anden grund holde til meget mere en deres G15 serie kan...



    og tilbage til topic :)


    med alt som hedder udstyr du skal sidde og bruge og det skal være behageligt gå ud og prøv og se det alt sammen inden du køber, både tastatur, mus og skærm, ellers kan man hurtigt få købt katten i sækken, hvilket jeg gjorde da jeg købte min Habu, den fejl laver jeg ikk igen :)


  • Har haft mit G15 v2 i 2 år og det har været udsat for lidt af hvert efterhånden og der er ingen problemer overhovedet, tror du har fået en mandags model.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • har heller ikke haft problemer med min der vel er 3 år gammel efterhånden, og har været udsat for vand osv udenat tage skade

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    så har jeg sq haft 3 ;)


    Tror du er ualmindelig uheldig eller ualmindelig voldig ved dine G15, jeg har ikke selv et, men har købt/anbefalet det til mange af mine veninders/venners små teen brødre der lever i WOW/CS og den slags spil hvor det bare får nogle tæsk hvis de taber og endnu er de eneste jeg kender til som er døde pga cola spild direkte ned i dem ellers er de ikke til at slide op for dem og de er efterhånden en del år mange af dem.. =)


    personligt sidder jeg med et Logitech Elite fra 2002 der lige er moddet med røde dioder istedet for grønne og har været skildt 2 gange for at fjerne støv. Jeg har aldrig problemer med det så kan kun sige god for Logitech generelt og af mus sidder jeg med en G5 second edition eneste grund til at jeg skiftede fra min gamle MX500 var at jeg synes den var blevet så slidt at se på at den ikke var pæn at have på skrivebordet mere. Så jeg har på 8 år ikke skiftet Keyboard og mus var pga den var slidt at se på.. Og det skal siges at jeg også har været en af del som spillede MEGET CS/WOW og den slags og ikke er bleg for lige at give tingene en hård medfart hvis jeg taber.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • jeg har købt en razer mamba og har ikke fortrut at jeg har givet små 1000 for den..


    den holder ikke batteri ret længe jeg kan ikke game en heldag med den uden den løber tør for strøm så jeg køre den med ledningen i musen og det virker perfekt.. skærm og tastatur bliver købt her til den første har ikke helt besluttet mig på de 2 ting...