Indlæg af iZaaK

    Hey dudes'n tweakers.


    Jeg har mig et problem med en trådløs router. Normalt har jeg aldrig haft problemer men stort set kørt 'pulg and play' med mine routere, men hos mine svigerforældre er der et eller andet i vejen.
    Netværket ser ud som følger:


    |VÆG
    |
    |
    TDC router (??)--------------Trådløs router (Y)--------Bærbar (Z)
    |
    |
    |
    Bærbar (X)



    Ok - nu kører systemet fra 'væggen, gennem en gammel TDC router og i en bærbar. Tager jeg signalet fra TDC routeren (??) og kører det ind i den trådløse router (Y) er der ingen forbindelse - hverken trådløst eller hvis jeg bruger kabel fra den trådløse (Y) til de bærbare (X, Z). Signalet stopper altså i (Y)!!


    1. Kan et netværk være sat op således, at man ikke kan viderefordele det igennem en anden router - altså at TDC routeren (??) er 'låst'?
    2. ... eller er det et opsætningsproblem som kan afhjælpes??


    Hvis 2. - hjælp!!


    På forhånd tak,
    iZaaK


    PS: Mit fine netværksskema er et resultat af for meget tid hos svigerforældrene :P

    Lille update. Jeg får den famøse fejlmeddelse, men har bestemt ikke mærket en nedgang i batteri-levetiden i forhold til vista. Jeg kører stadig nemt 3 timer på batteri (min p310-k.cp11v er ~1 år gammel). Desuden har Microsoft meldt følgende ud:


    Quote

    "To the very best of the collective ecosystem knowledge, Windows 7 is correctly warning batteries that are in fact failing and Windows 7 is neither incorrectly reporting on battery status nor in any way whatsoever causing batteries to reach this state," Sinofsky said. "In every case we have been able to identify the battery being reported on was in fact in need of recommended replacement." He noted that the error message is new to Windows 7, so people upgrading to Windows 7 may indeed see the message where no warning appeared before. "We recognize that this has the appearance of Windows 7 'causing' the change in performance, but in reality all Windows 7 did was report what was already the case," Sinofsky said. "Only a very small percentage of users are receiving the 'Consider replacing your battery' notification, and as expected, we are seeing systems older than (around) 1.5 years," he said.


    Link: Cnet News

    Lige for at følge op, så har jeg erhvervet mig en Razer Orochi idag - Nøj, hvor er det en lækker mus! Den er lille, så det skal man lige være opmærksom på, men hvis den passer i din hånd så er det bare kræs. 'Fødderne' kører helt vildt godt, super fed detalje med, at du kan køre den pr USB kabel derhjemme og bluetooth på farten (hvilket fungerer upåklageligt) og derved spare batterilevetid. Som altid er Razer driver-pakken lækker med en masse indstillinger etc.


    Jeg er en glad lille gamer, som får en travl nat med min nye mus :boxing:

    Tjah - FRAPS optager bare hvad skærmen viser... om du er i spil eller på skrivebord etc. - jeg kender desværre ikke cbtnuggets. Fraps optager blot videoklippene - du skal bruge et andet program for at sætte dem sammen til en video - ex. Moviemaker eller Sony Vegas eller lign.

    Jeg er selv lidt forelsket i en Razor Orochi... jeg spiller primært på min bærbar og derfor er en portable mus i fokus - det fede er, at du kan vælge om du vil tilslutte via Bluetooth eller via Usb kabel (som er aftageligt) :)
    Keyboards gør jeg ikke meget i - jeg har mit gamle trofaste Saitek Eclipse (med norsk tastatur layout lol), men hvis jeg skulle købe et nyt idag vile jeg nok vælge et [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/3498&cl=dk,da]Logitech G15[/URL]. Det har jeg kun hørt om i rosende vendinger... jeg er personligt nok mere til flade tastaturer i stil med [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4742&cl=dk,da]diNovo[/URL]...


    Skærm - kig forbi http://www.Flatpanels.dk og se hvad de anbefaler ;)


    EDIT: Jeg har pt. en Razor Lachesis, og den er jeg aldrig blevet helt gode venner med... Den passer vist bare ikke min hånd ordenligt, så et råd er, at tage ud og føl på diverse mus før du køber en!

    Der er bare mange som skriver, at deres batteri kort efter Win7 installationen kun giver ca. 20 minutters arbejdstid, for så at slukke maskinen. Jeg har netop været i kontakt med LG/us (EDIT: Jeg kører på en LG p310 laptop) og fik at vide, at de forventer at have drivere og nogen updates til Win7 ude om et par måneder... *suk* det er lang tid.


    Jeg forventer ikke at mit batteri bliver ødelagt af Win7, men der er bare for mange beretninger om det til, at man kan føle sig helt sikker...

    Hey.


    Jeg har netop smidt win7 på min bærbar. Jeg er gået fra Vista Home Premium til Win7 Home premium. Alt er forløbet fint, bortset fra min strømstyring. Jeg har et rødt kryds over mit batteri ikon og en meddelelse om at jeg bør 'overvej at skifte batteriet' 8o. Jeg har søgt lidt på problemet og det er åbenbart en stor sag. Tag f.eks. denne tråd:


    http://social.technet.microsof…b1-4e61-870d-896ca2f865d6


    Jeg må vente på fix fra microsoft, men er dog bekymret over en masse snak om, at Win7 faktisk direkte ødelægger batterierne... altså, at selvom man installerer f.eks. Vista el. XP, så er batteriet stadig ikke fuldt funktionsdygtigt...!


    Jeg har pt. endnu ikke bemærket en nedgang i batterilevetiden, men det er desværre nok kun et spørgsmål om tid :boxed:


    Bare et 'Heads up' til jer der pønser på at opgradere Vista...


    Alle meninger om emnet er velkomne - spørgsmål:
    'Kan et OS faktisk ødelægge et batteri?'


    Mvh,
    iZaaK

    Er der forresten nogen som har opdateret deres bærbar fra Vista til Win7?


    1. Jeg tænker på, at bærbare ofte er pre-installerede med drivere, strømstyrings-programmer, mobilitets centre, bluetooth etc. - jeg frygter, at dette kunne blive et problem ved en clean install??


    2. Er Vista programmer i det store hele kompatible med Win7??


    På forhånd tak,


    iZaaK


    :9xo

    Jeg tager lige denne gamle tråd op igen, da det jo altid er relevant.
    Jeg faldt over denne side med en rigtig fin gennemgang af back-up af systemet etc. inden en formatering: http://www.intowindows.com/top…ore-installing-windows-7/


    Håber sgu selv, at jeg får det hele med (går over til Win7).


    :crazyeyes:


    EDIT: De nævner 'windows easy transfer' - i en dansk version skriver man 'windows overførsel' i startbaren istedet. Det er en smart måde at overføre vigtige filer til den nye installation: Windows overførsel

    Du kan også kigge på 'fences' fra stardock. Jeg bruger det og her kan du med dobbeltklik fjerne alle ikoner på skrivebordet og trylle dem frem igen med... tadaa - dobbelt klik.
    Det fungerer rigtigt godt synes jeg :9xo

    Jeg har samme WRT54GL router og er egentlig tilfreds med stabiliteten, men den har begrænset sendehastighed. Med kabel fortæller hastigheds måleren knap 30 down og 26 up (Mbit/s) - med ovenstående router ligger jeg under 10 down og 6 up (Mbit/s)... Jeg efterlyser derfor som OP en router som kan klare 25/25 Mbit/s net og til en fornuftig pris

    Jeg har jo lige fået opklaret, at en OEM binder sig til dig bundkort tråd om emnet... så med de nuværende priser, så skal du have behov for at installere på mere en 2 computere for at en fuld version er økonomisk (i mine øjne) - eller om man bare kun vil have én windows dvd liggende og ikke 2. Det afhænger jo selvfølgelig af, hvor ofte man tweaker og udskifter dele (læs bundkort)... :)

    Ok - det var blot getmore jeg lige kom omkring - jeg har min lokale PC-pusher :lol:
    Mange tak for uddybende svar! Jeg vil overveje min situation i forhold til ovenstående. Det skulle være til min bærbar, så det med bundkort begrænsningen er ikke aktuel.


    Rock on :hb:


    /iZaaK