Vil dette være et godt køb?

  • Har ikke lige det fjernsyn der, men synes det er meget dyrt, du kan jo få en god 42" for den pris.


    Og ved at kigge på specs vil jeg sige den er overhovedet ikke pengene værd.

  • Enten er det samme tv, eller også er det bare meget lig det første. Helt klart nummer to jeg ville gå efter :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nummer 2 er bedre prismæssigt, men ikke spec-mæssigt. Det er så vidt jeg lige umiddelbart kan se det samme TV.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Der er mange problemer ved at købe et 26" tv. Med fladskærmens indtræden blev 32" nærmest sådan en minimumsstørrelse på tv. Markedet for 26" tv er ekstremt lille og derfor er konkurrencen også meget lav.


    Så lige umiddelbart får man mere for pengene hvis man køber 32" eller derover. Du har jo så bare det problem at du ikke kan få mast det ind i stuen. Og den eneste måde at finde ud af hvad du synes der er bedst er ved at tage op i butikken og kigge på det.


    Specifikationer siger ikke så meget. For det første har forskellige producenter meget forskellige bud på hvordan man måler f.eks. kontrast.


    Ting som også kan være rigtig gode salgsargumenter er sådan noget gøgl som 200Hz eller 600Hz motion technology osv. Det kan da også fungere meget godt men dit råmateriale er jo altså stadigvæk i 50Hz eller 24Hz alt efter kilden. De her teknologier er noget en computer skal regne på og typisk laver de mange fejl. Man kan tit lægge mærke til pixileringer rundt om ansigter osv. når det er slået til. Men hvis ikke man lægger mærke til det er det jo okay og det kan også slås fra i de fleste tv. :D


    håber noget af alt mit vrøvl kan bruges til noget. :D

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m