Indlæg af torben

    Jeg har to harddiske i min pc. Den ene er en ssd harddisk hvorpå Windows er installeret. Denne harddisk fungere stadig fint. Den anden er en sata harddisk på 1 tb som primært bruges til lagerplads, og det er denne harddisk der er stået af. De har begge kørt upåklageligt i 1.5 år. Men nu er den ene stået af.

    Hej
    Min sata 1tb harddisk er desværre stået af. Derfor skal jeg have installeret en ny. Men her bevæger jeg mig ud på ukendt farvand. Derfor har jeg et par spørgsmål.
    2. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved hardware installationen?
    1. Da Windows ligger på ssd'en er der så noget opsætning efter hardware installationen? Eller er det bare plug and play?
    På forhånd tak.
    Torben

    Hej
    Så har jeg købt en PC. Men da jeg pakker den ud kan jeg se at der ikke er en fane på kabinettets bagside (CORSAIR SPEC-01). Der er derimod en fane på kabinettets forside. Er det det nok køling? Er det sikkert at køre den uden blæser på bagsiden?
    Specifikationerne ses nedenfor.
    På forhånd tak.



    - CORSAIR SPEC-01 Rødt LED
    - ASUS H110M-A
    - INTEL Core i5 6600 3.3GHz up to 3.90GHz Turbo Mode
    - MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC
    - 120GB SSD KINGSTON v300
    - 1000GB TOSHIBA 7200RPM 64MB
    - CORSAIR Vegence 16GB 2666MHz DDR4
    - CORSAIR VS 650W 80+
    - Windows 10 - 64bit DK

    Hej


    Jeg har sammensat denne pc (X-mini 2 Gaming Cube). Er det noget der er sat godt sammen? Er det dumt at spare på rammene, eller er 8 gb nok til de næste 3-4 år?
    Den skal primært bruges til bf1 og lignende high end spil.


    - BITFENIX Phenom White
    - ASUS 1151 H110I-Plus
    - INTEL Core i5 6600 3.3GHz up to 3.90GHz Turbo Mode
    - GIGABYTE GeForce GTX 1070 OC GAMING 8GB
    - 120GB SSD KINGSTON V300
    - 1000GB TOSHIBA 7200RPM 64MB
    - CORSAIR memory D4 2666 8GB
    - CORSAIR VS 650WATT PSU 80+
    - Windows 10 - 64bit DK



    Så kan jeg holde mig på 9.500 :)


    http://www.stratek.dk/extremeg…5-8157480-1;367-8171290-1


    Den er fra Extreming gaming.


    På forhånd tak for hjælpen.

    Når jeg forsøger at resette pc'en siger den at der er et problem og at den stopper processen. Det sker efter "gør filer klar til installation, 100%"
    Hvad gør jeg?

    Tak for hurtigt svar.
    Jeg har allerede en usb som jeg lavede, da jeg kørte windows 8. Skal jeg lave en ny fra windows 10?
    Jeg kan slet ikke huske hvor jeg hentede filerne til usb'en. Er det fra windows selv eller fra nettet?
    Og hvor lang tid tager det? :?:

    Hej


    Jeg har en pc som jeg skal nulstille da den skal sælges. Den er oprindelig preinstalleret med windows 8, og senere opgraderet til windows 10. Jeg har ingen cd. Er der nogen der hurtigt kan forklare hvordan jeg nulstiller/gendanner pc'en så jeg får en ren installation? Og hvor lang tid tager sådan en proces?


    Vh
    Torben

    Hej
    Tak for dit svar og grundige research :9xo
    Jeg tror ikke jeg har mod på at bygge selv. Det kan være det går helt galt. Det mest sikre for mig vil være at køre en færdigsamlet med nogle tilpasninger.
    Indkøbslisten ser rigtig god ud, men også lidt dyr. Hvordan man enten vender og drejer det skal der indgås nogle kompromisser når budgettet ikke er højere.

    Hej
    Hvad ville I vurdere at nedenstående pc var værd


    AMD FX-8320 8-Core Processor


    Gigabyte GA-970A-UD3


    Corsair Vengeance DDR3 16GB


    Radeon HD 7950 3GB GDDR5


    Seagate Barracuda® 500GB SATA 6Gb/s


    Samsung SSD 840 EVO 120


    Samsung DVD Writer, SH-224DB

    Hej Tweak folk
    Jeg har en 3 år gammel gamer pc som jeg er i tvivl om kan klare sig med en opgradering. Derfor håber jeg at I kan hjælpe mig lidt.
    En ny, eller opgraderet pc, skal gerne kunne spille det kommende Battlefield 1, men også gerne være spilbar for kommende og lignende spil i de nærmeste par år.
    Hvis man ser på nedenstående specifikationer på min nuværende pc kan det så betale sig at udskifte enkelte dele (fx grafikkort o.a.), eller vil det bare være en stakket frist? Og hvis jeg kan nøjes med at opgradere enkelte dele, hvad skal det så være?
    På forhånd tak.
    Mvh Torben



    Fractal Design Define R4 Black Pearl
    Blæsere: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bag, Lyddæmpet
    ATX, mATX, mITX, USB 3.0


    Silver Power SP-SS500 500W PSU
    ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin
    PCIe, 6× SATA, 6x Molex


    AMD FX-8320 8-Core Processor
    Socket-AM3+, 3.5Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3
    Cache, 32nm, Black Edition


    Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
    ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA
    6Gb/s, USB 3.0, FW, UEFI


    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V,
    Vengeance Heatspreader, 240


    Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
    PCI-Express 3.0, "Boost Clock", with Never Settle


    Seagate Barracuda® 500GB
    SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB Cache, 7200RPM, 3.5"


    Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM
    Basic KIT, 540/410MB/s read/write, Samsung MEX
    controller


    Samsung DVD Writer, SH-224DB
    SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk,
    BLACK


    MS ROYALTY Win 8 Nordic
    32/64 bit


    MS COA Win 8 Nordic
    Nordic, 32/64 bit

    Hej


    Jeg er ved at gendanne en Dell pc til fabriksindstillinger. Men jeg kan ikke se om den er gået i gang med processen eller om den stødt på en fejl. I al fald har den stået og kørt en grøn bjælke hen over siden i ca. en time uden at der er sket noget.


    Grunden til at jeg ikke bare afbryder den og starter igen er at den skrive: "Hvis du forsøger at afbryde processen starter din pc ikke".


    Er der nogen der ved om det er normalt med så lang ventetid?


    På forhånd tak.


    Mvh


    Torben