Kreatin og protein pulver

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fe4ture


    Haha hvorfor så ikke bare købe noget krudt til at starte med! Giver ikke rigtig nogen mening, at bestille protein pulver fra østlandene, bare fordi der måske er en lille mængde krudt i deres produkter! Enten eller!


    Det "danske" protein pulver virker som det skal! - End of story! :boxing:


    Personligt mener jeg også man er ude på et skråplan hvis man tager det for at få steroidelignende stoffer. Næste skridt er at tage steroiderne.
    Desuden ville jeg personligt være lidt betænkelig ved at bestille sådanne ting fra Østeuropa. Der er sikkert ordentlige produkter derfra, men mon ikke der også er en del skidt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Så dit argument for at købe fra udlandet, er en slappere lovgivning med kosttilskud? :) Ej, det er pjat.


    Har selv brugt protein fra getbig.dk... Jeg spiste/drak 'kun' en enkelt spand, så nåede ikke at se nogen syg virkning, men det smagte helt sikkert godt. De hævder også selv det indeholder alt som den slags skal indeholde og så er det billigt!


    Nu er det ikke mig, som foreslog man skulle købe i udlandet, men jeg kommer bare med et sarkastisk argument for hvorfor man skulle købe i udlandet ;)


    Jeg er ANTI doping mand og ville aldrig røre skidtet selv.

  • Hej, lige for at bryde ind i tråden, så er jeg også begyndt at træne igen efter en lang pause og jeg har set lidt på denne anbefaling:
    http://www.kreatin.dk/protein-kreatin-hvad-er-forskellen/


    Altså de anbefaler denne blanding: "Whey proteinpulver og Mikroniseret Kreatinpulver"
    Er der nogen der kan sige god for det?


    Og hvordan finder jeg ud af hvor meget jeg skal tage?


    Personlig er jeg en høj tynd fyr (1,88cm/70kg), hvor fedt er en by i rusland, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere "volume" på kroppen, så man ikke ligner en tændstik mand ;) - er dette så den rigtige vej for mig?


  • http://www.bodylab.dk/proteinpulver.asp


    http://www.bodylab.dk/kreatin.asp


    Her er der lidt læsestof :)

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Den vil jeg gerne havde uddybet tak! Har trænet i over 3 år og Bodylab whey 95 har gjort sit job til UG!



    Man skal købe proteinpulver fra østlandene - der er det ikke ualmindelig de tilsætter "forstadiet / steroide lignede stoffer i (små mængder) i for at få noget som virker lidt bedre.


    Jeg har selv prøvet flere forskellige whey produkter uden det bedste resultat og har hørt det samme fra flere venner og bekendte.. Nogle tidligere kolleger talte om noget de bestilte fra USA som skulle være utrolig effektivt, men fik aldrig fat i navnet på det, desværre! Men det er i hvert fald noget der ikke sælges i DK.



    Mht. Viking så prøvede jeg dem kort, men kom aldrig rigtig i gang da jeg var midt i en flytning - vil dog sige, at (vanilje) smager rædselsfuldt efter min mening.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fe4ture
    Undskyld, men du roder det hele sammen!


    Bare lige så der ikke er nogle der tager fejl... Nej det gælder ikke om at nedbryde sine muskler! Det gælder om at sprænge fibervævet i sine muskler! Derfor man er øm dagen efter sit første træning pass! Går væk når kroppen har vendet sig til det!


    Ja musklerne genopbygges dagen efter, men kun hvis du for denne rette mængde protein og kulhydrater! De bliver ikke magisk større bare fordi du har trænet, tværtimod nedbryder du dem, hvis du ikke for fyldt dine sukkerdepoter! Kroppen tager af musklerne først derefter fedtdepoterne!



    Nedbryde/ødelægge, same difference. Forkert ordvalg - beklager, men du har alligevel bekræftet det jeg siger.


    Det er dog sandt hvad jeg siger omkring mælkesyren. Det er den man mærker efter træning.


    Musklerne genopbygges om man indtager ekstra protein og/eller kreatin.


    Styrke og størrelse hænger på ingen måde sammen, det burde du vide hvis du er så "klog" på emnet.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5


  • Nu er spørgsmålet igen, hvad succes kriteriet er med proteinpulveret og hvorledes det skal måles.


    Hvis succes kriteriet er at opnå øget muskelmasse, ja så er det ufattelig mange som vil være utrolig skuffede over, hvor lidt man opnår af det.
    Dette kan man finde mange årsager til, men den primære er i høj grad mange, som "drømmer om at blive stor og pumpet", overhovedet ikke har generne, og eller de fysiologiske forudsætninger til at opnå det (på lovligvis).
    De fleste kan få en pæn krop og selvfølgelig få større muskler, men så store som mange drømmer om er bare ufattelig få som kan blive rigtig store på lovligvis.


    Hvis succes kriteriet derimod er bedre restitution og lignende, tja så er resultatet vel egentlig meget godt.


    For langt de fleste mennesker er jeg af den holdning proteinpulver og kreatin primært er en motivationsfaktor, som kan hjælpe dem til at holde ved træningen. Det deciderede præstationsfremmede er af begrænset karakter.


    Jeg har selv brugt proteinpulver, men aldrig fordi jeg skulle blive stor - jeg har svømmet på højt niveau og kørte en kort periode triathlon, der var jeg nød til det for at få mad nok.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Nedbryde/ødelægge, same difference. Forkert ordvalg - beklager, men du har alligevel bekræftet det jeg siger.


    Uhm... Men når du forklar det til en nybegynder kan han misforstå det! Så tænk før du skriver! Hvis han lytter til dit råd kan det resultere i at han ødelægger sin krop!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Musklerne genopbygges om man indtager ekstra protein og/eller kreatin.


    Musklerne opbygges hvis du for den rette mængde energi! Hvis du ligger i kalorier underskud nedbryder du dine muskleren! Igen... Kroppen tager energi fra musklerne først derefter fedtdepoterne!


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Styrke og størrelse hænger på ingen måde sammen, det burde du vide hvis du er så "klog" på emnet.


    Hvonår har jeg nogensinde sagt at styrke og størrelse hænger sammen!?

  • Vil lige komme med et input til denne tråd.. nu er Protein pulver jo ikke et vidunder middel der bare få musklerne til at bule ud alle steder bare fordi man indtager 3 scoops af det om dagen og det er der faktisk ingen midler der gør..


    Alt afhænger af den måde du spiser,træner og sover på.. Hvis disse tre ting bare spiller så er der god chance for at man vokser..


    Jeg ville personligt anbefale dig at få proteiner gennem mad også kun et enkelt scoop protein pulver i løbet af dagen...

  • Kæft hvor i vrøvler, alle sammen. Shit :)


    For at svare på topicstarters spørgsmål:


    Mht. kreatin skal du bare følge anvisningen på bøtten med loading periode osv.
    Mht. protein skal du have 2x 'KROPSVÆGT I KILO' = Protein indtag i gram per dag.


    Ex. jeg vejer 80kg dvs. at jeg skal have 2x80 = 160g / dagen.
    Så skal du ligge i kcal overskud, have dine vitaminer og søvn og så skulle du meget gerne se resultater :)


    http://www.myprotein.co.uk - Billigt, uden tilsætningsstoffer og kunstig smag, servicemindede, hurtig levering.
    Har selv købt derfra før.


    EDIT:


    Derudover er kreatin ikke et vidundermiddel, det binder blot væske i dine muskler og du kan presse dig selv mere.
    Det er så, hvis du ikke har opfyldte kreatindepoter. Det kan sagtens være du intet får ud af at tage kreatin.


  • Når du nu mener du er så meget klogere end diverse andre deltagere i dette topic, hvorfor deler du så ikke ud af den ekspertviden, som du må mene at du selv besidder siden du kan kalde alle andres argumenter for vrøvl?


    Nu må du ikke forstå dette som et angreb på dig, - jeg synes bare det er utrolig tamt at kalde andres argumenter for vrøvl - uden hverken at argumentere for, eller imod selv.


    Jeg selv gider ikke diskutere denne type emner, da meget af den viden, som folk argumentere for, eller imod er fundet på diverse bobybulilding fora, eller artikler hvor den videnskabelige baggrund er af begrænset kvalitet og det er ganske let at finde både forum tråde, eller artikler som argumentere for lige netop det "man gerne vil høre" og ikke, hvad der ligger regulær viden bag.


    Sådanne forum tråde, som denne ender Derfor hurtigt med at bliver enormt sure, eller latterliggøre hinanden, fordi den ene har læst et på nettet og den anden har læst noget andet - hvor af begge ting måske reelt kun er halvt rigtigt, eller måske endda helt forkert.


  • Hørt!

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Kan godt se din pointe, det er ikke alle der vrøvler, men jeg holder stadig fast i at der blev fyret meget bullshit af.
    Nævne ingen navne, men bare i de 10 sidste indlæg kan jeg se udtalelser der ikke passer :)


    Og jeg er hverken bodybuilder eller mener jeg er ekspert på området, jeg har bare sat mig ind i det basale og har egen erfaring med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Kan godt se din pointe, det er ikke alle der vrøvler, men jeg holder stadig fast i at der blev fyret meget bullshit af.
    Nævne ingen navne, men bare i de 10 sidste indlæg kan jeg se udtalelser der ikke passer :)


    Og jeg er hverken bodybuilder eller mener jeg er ekspert på området, jeg har bare sat mig ind i det basale og har egen erfaring med det.


    Men hvis ikke du påpeger, hvor det er du mener der bliver vrøvlet så kan resten ikke blive klogere, og personerne har ikke mulighed for at forsvare/modargumentere. Derved bliver dit indslag sådan set komplet overflødigt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Og det er også rigtigt, men som Zalam skriver så bliver diskussioner på det her område hurtigt sure og ender i tilsvininger. Jeg orker heller ikke til at tage alle diskussioner op her, igen igen igen.
    Men bare for at nævne et, kan jeg tage dit første indlæg i tråden som eksempel, DNA.


    Quote

    Jeg har ikke nogen erfaring med proteinpulver, men jeg har efterhånden hørt en hel del gange, bl.a. i forbrugermagasiner, at det er spild af penge. Man får reelt ikke noget ud af det som man ikke ville få ud af en kakaomælk eller andet med lidt proteiner i. Anders


    Du starter med at skrive du ingen erfaring har med proteinpulver. Du skriver ud fra hvad du har hørt i forbrugermagasiner.


    Det er en myte at kakao er lige så godt som proteinpulver efter træning. Det kræver ikke mere end et kig på varedeklarationen at aflive den. Kakao inderholder ikke mere protein end der er i mælk - noget lignende 3.5g per 100ml. I 30g proteinpulver (det afhænger selvfølgelig af om det er 80 eller 90) er 25g af det typisk ren protein, resten er kulhydrat og fedt.


    Man kan selvfølgelig også vælge at bælle massere af kakao...


  • Javel ja, så du mener det eneste, at du har behov for efter træning er en masse proteiner? I givetfald kræver din "basale" viden om tingene en opgradering.


    De kulhydrater er ret essentielle ifht muskelopbygning. Da kroppen først og fremmest har brug for disse. Desuden får indtagelse af kulhydrat kroppen til at producere insulin, som stimulere proteinsyntesen, hvilket i sidste ende hjælper på opbygningen af muskler efter de bliver "nedbrudt" efter træning.


    Desuden nævner du selv i et tidligere indlæg, at man skal være i kcal overskud for at opnå muskelmasse, det er ganske rigtigt, hvorom alt de 500-600 kcal der er i en liter kakao egentligt er ganske udmærket.


    Der er egentligt få punkter, hvor proteinpulveret er bedre end kakako'en, men kort kan nævnes:
    - Den billigste måde at få protein på udregnet, som kr pr g protein.
    - Indeholder ofte de essentielle aminosyrer (dem kroppen ikke selv kan producere), omend der er flere måeder at få disse på.
    - lettere at have med end kakakoen.