Leder efter en ny tv-serie



  • Supernatural
    Fringe
    NCIS
    NCIS:LA
    CSI
    CSI: Miami
    CSI: New York
    Stargate Univers (Har også set SG1 og SGA)
    The Mentalist


    det er nogle TV serie jeg vil sige er okay.


    ældre en er Andromeda

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • Så vil jeg da også lige komme med nogen forslag. En del af dem er nævnt, men her er mine favoritter med lidt bonus-info :D


    Battlestar Galactica: Den bedste sci-fi serie man kan få fingre i, desværre er den slut nu, men det var fire fantastiske sæsoner.


    Medium: Før i tiden kunne jeg ikke klare Patricia Arquette, men hun klarer det faktisk ganske godt i den her serie. Den var tæt på at blive droppet, men heldigvis er der stadig liv i den. Man skal lige ind i den, men så bider den sig også fast, specielt fordi holdet bag har en tendens til at bruge sjove midler, når historierne skal fortælles.


    Dexter: Den skal bare ses. Den er genial.


    CSI: Las Vegas: Det siger sig selv. Den startede hele bølgen med alt det der smarte og populære krimi-halløjsa, og selvom de seneste sæsoner er dykket i kvalitet, så er de første mange sæsoner nu stadig værd at se.


    Bones: Humor og krimi på samme tid. Jo længere tid man følger med i den, desto bedre bliver den. Der er meget intern humor i serien takket være skuespillerne, der er en af de bedre grupper, når man skal se på allround præstationer. De kan bare noget sammen.


    NCIS, Criminal Minds, Supernatural, Cold Case, Fringe: Alle sammen godt tidsfordriv.

  • Spartacus - Blood and Sand


    Nok den bedste serie jeg har set længe.


    En slags Rome vs. Gladiator vs. 300!


    Blod, sved og hor, kan man ønske mere af en serie?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().


  • Et plot ? :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer


    Et plot ? :roller:


    Tjah. Der er masser af film i den...øhhh...erotiske genre, der klarer sig udelukkende med hor så basere en serie på blod, sved og hor er vel at skyde gråspurve med kanoner :$


    Men ja, plottet er squ langt det vigtigste. De kan proppe nok så meget blod, sved, hor og alt muligt andet ind, men hvis der ikke er en ordentlig historie falder det squ til jorden.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hvad mener du med plot? Har du set den?


    Der er da et plot, et gennemført et af slagsen tilmed.


    Bare titlen burde jo hurtigt gøre det klart hvad plottet er.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Tror bare at han kommenterede din "Blod, Sved og Hor" afslutning, med at du manglede plot i den ellers så sælgende punchline :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Hvad mener du med plot? Har du set den?


    Der er da et plot, et gennemført et af slagsen tilmed.


    Bare titlen burde jo hurtigt gøre det klart hvad plottet er.


    Som HerrMansen skriver var det nok bare kommentar til din punchline som antyder at man ikke behøver andet end blod, sved og hor.


    Men derudover så er der formentlig meget mere i serien end selve den rå Spartacus-historie. Og fordi det umiddelbart er en god historie betyder det jo ikke at den nødvendigvis er god i denne serie. Det kommer jo an på en hel række forhold.
    Men det er nu nok en serie jeg ihvertfald skal se et enkelt afsnit eller 2 af engang. Jeg ser praktisk talt aldrig serier i tv da jeg ikke gider være afhængig af at skal sidde på et bestemt tidspunkt, men den kommer jo nok på dvd engang. Hvor har du egentlig set den? Jeg kan se på IMDB at den er helt ny. Faktisk er der ikke kommet nogle bedømmelser endnu (ikke 5 bedømmelser ihvertfald).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Tror bare at han kommenterede din "Blod, Sved og Hor" afslutning, med at du manglede plot i den ellers så sælgende punchline :)


    Spørgsmålet er så, med disse tre ingredienser behøver man virkelig en plot? :razz:


    Jeg må lære at promovere mine serier bedre fremover.


    DNA:


    Serien har et godt strejf intriger og politisk magtspil som i f.eks Rome,
    men det overlagte fokus er dog på action.


    Der er brugt rigeligt med greenscreen og selvfølgelig kunne nogen af detaljerne være bedre.
    Men jeg syntes det fungerer fremragende.


    Skuespillet er overbevisende og karaktererne er godt castet og udvikler
    sig som serien skrider frem.


    Man skal huske at den ikke har samme budget som f.eks The Pacific, som jeg også varmt kan anbefale.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • utroligt ingen har nævnt Babylon 5, den skal dog ses kronologisk fra start til slut for at få alt med
    granted, den kører ikke mere, men en god scifi serie er det nu


    den GAMLE udgave af battlestar galactica er hands down bedre end den nye selvom den ikke er proppet med computereffekter... men det er også mere en samling af film end en decideret serie, selvom den kan ses som en serie ;)


    Fringe bliver især godt krydret hen imod slutningen af sæsonerne... pokkers ærgeligt de skal være så langt bagefter her i landet X(


    Doctor who er lige startet igen med sæson 5 og en ny doctor ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tak for tippet med Doctor Who - har ikke lige fulgt helt med siden det sidste "specielle" afsnit ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Dr who er altid godt..
    nu er Douglas Adams også nærmest guddommelig i mine øjne.


    hvis i kan finde det er der også en "hitchhikers guide to the galaxy" serie der er ret fed :)


    hygge vh dwmc

  • der er også altid:
    Human Target

    Quote

    The series follows the life of Christopher Chance (Mark Valley), a unique private contractor, bodyguard and security expert hired to protect his clients. Rather than taking on the target's identity himself (as in the comic book version), he protects his clients by completely integrating himself into their lives, to become the human target. Chance is accompanied by his business partner Winston (Chi McBride) and hired gun Guerrero (Jackie Earle Haley). He puts himself on the line to find the truth behind the mission.[3] Even his own business partner Winston doesn't know what drove him towards this 'life'.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Kan lige komme med en anbefaling :) faldt over Breaking Bad ved en tilfældighed og så de to første afsnit.. Kanon humor og med et lille twist af videnskab/kemi, historien om en virkelig bizar midtlivskrise


    Helt enig, virklig god serie, med suverænt godt skuespil og historie.


    Rigtig gode og troværdige karakterer. :D

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Ved ikke om den er blevet nævnt her, men SKINS er en engelsk ungdomsserie, der er på grænsen til det psykotiske... rimelig underholdende og ret fængende. Den er på 4 sæsoner á ca. 10 afsnit.


    Jeg må indrømme at jeg normalt ikke er til teenage drama, men de formår virkelig at få en anden vinkel på det. Super fed serie med mange sjove characters. Kan varmt anbefales til en "rainy day"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen


    Jeg må indrømme at jeg normalt ikke er til teenage drama, men de formår virkelig at få en anden vinkel på det. Super fed serie med mange sjove characters. Kan varmt anbefales til en "rainy day"



    Sådan har jeg det normalt også... er mere til sci-fi, action og lign. Men fik set et enkelt afsnit på Zulu vistnok, og efter at have set andet afsnit var jeg fanget...