Indlæg af Hampen

Så blev der ryddet op i flyttekasserne og jeg har fundet lidt dele fra et gammelt setup.

1) 240 mm grill med et børstet udseende.
    https://imageshack.com/i/2hs9ksp

2) Blandet fittings fra koolance. Jeg mener at det er 10/16 mm.
    https://imageshack.com/i/0j4e4pp

3) 2 stykker blå Danger Den slange (73cm+200cm). Passer med fittings. https://imageshack.com/i/mvudm1j

4) XSPC RX360 radiator. Har et par små ridser her og der fra montering, men ellers standen flot.

Fittings og radiator har været brugt i knap 4 måneder og har ligget i skabet siden.

Sælges helst samlet og kun afhentet i 2600 Glostrup.

HBO: 300,-

Der var een som påpeget at man kunne få MSI Z87 Mpower Max for et par hundrede kroner ekstra så efter en nats overvejelser valgte jeg at bestille det. Det var jo hvad jeg ville have til at starte med - bare med et par ekstra features.

Happy ending :dance:

Hey Tweakers,

Jeg står i den situation, at jeg skal bruge et Z87 motherboard til min 4670K, men jeg er i tvivl om hvilket.

Jeg havde allerede valgt at købe MSI Z87 Mpower, men de har ikke fået det endnu og jeg er uheldigvis i tidsnød og da jeg bor i udlandet er mine muligheder desværre begrænset.

Jeg kan vælge imellem følgende:

Asus Z87 Sabertooth
    Asus VI Maximus Hero
    Asus Z87-Expert
    Asus Z87-Pro
    Gigabyte Z87X-OC
    Gigabyte Z87X-UD4H

Hvis I føler at der er et af disse kort som skiller sig mere ud end de andre, så jeg er spændt på at høre om det.

/hampen

Så var jeg endelig nede og få en føler og der var lidt sure miner fra familien da det tog en times tid ;)

Jeg må sige at valget i sidste ende nok ryger på en Canon 650D. Den virkede mere overskuelig for mig og jeg syntes at den lå bedre i min hånd (ikke fordi at forskellen var så stor igen). Jeg er sikker på at dette nok skal blive et lækkert begynder setup.

Nu kommet spørgsmålet så omkring objektiver og filtre.

For 4000,- DKK kunne jeg få en 650D samt Canon EF-S 18-55 mm IS. Men hvor godt er dette objektiv? Jeg kan forstå at IS er canons image stabilisering og må gå udfra at dette er positivt. Dog læser jeg intet om USM - hvor stor betydning har dette?
    Jeg ville gerne ud i naturen og tage et par billeder - er der nogen der kan anbefale et udemærket objektiv til rimelige penge?

Derudover er der filtre - er der nogen som er must have to begin with eller kommer det med tiden?

Udover kamera og objektiv køber jeg selvfølgelig stativ, taske, hukommelseskort og muligvis batterigreb.

Hvorfor ikke købe brugt? Jeg ved du måske ikke har så meget erfaring med at se efter kamera udstyr, men du kan jo altså få en del mere udstyr for de penge (eller spare lidt penge).

Om det er det ene eller det andet mærke er ikke vigtigt. Jeg har personligt Canon men det er kun fordi jeg beskæftigere mig med video og her er Canons lidt mere egnet - men et Nikon kan også sagtens optage video.

Flere MPixel er ikke nødvendigvis bedre, bare til en orientering.

Jeg har også været inde og kigge på Fotostart.dk, men jeg bor i Italien og jeg ville ikke købe noget brugt uden at have set det inden da. Jeg kan dog altid se om jeg er i Danmark når jeg skal have det næste objektiv. Derudover ville jeg kun købe brugt i Danmark, da jeg har dårlige erfaringer fra New Zealand og Italien.

Angående MP, så havde jeg det lidt på fornemmelsen. Går udfra at nogle kamera håndtere deres MP bedre end andre.

Jeg skal ind til Zurich by idag, så kan jeg lige kigge mig omkring og få en føler.

Jeg tager ud i dag og føler lidt på dem :)

Mit budget ligger omkring 6000,- for et start kit og jeg må indrømme at Canon er nok det der trækker mest. Dog fandt jeg ud af at et Nikon D5200 kan erhverves for ca. samme pris som et Canon 600/650D og som jeg kunne forstå, så har Nikon flere MP, men hvor stor betydning det har ved jeg ikke. Pt har jeg kun 2 kammerater som går op i foto, den ene er canon mand og den anden nikon og de er begge "fanboys". :roller:

Hvis der er nogen der har erfaring med begge, så må i meget gerne sige til.

Hey Tweakers,

Efter længe overvejelse og stigende interesse har jeg besluttet mig for at købe et spejlrefleks kamera.

Spørgsmålet er jo selvfølgelig så, hvilket?
    Jeg har fået anbefalet Canon og Nikon som toppen ( i hvert fald for nybegyndere) herunder D3100 og D5100 i Nikon-lejren og D1100 og D600 hos Canon. Hvad anbefaler i?
    Derudover skal jeg jo også bruge et objektiv. Jeg kan forstå at et 18-55mm som regelt følger med et nyt startkit - jeg går ud fra at det nok skal holde mig underholdt de første mange timer?

Jeg rejser meget for tiden så motiverne vil være alt fra landskab til byer og mennesker. Jeg er sikker på at jeg kommer til at tage billeeder af alt, men det er der vel flere af jer som kender til :P

Ser frem til at høre fra jer !

/Hampen

Ahh vil prøve at kigge på Apex Launcher og Beautiful Widgets. Adblock Plus skal jeg helt sikekrt have, samt GTA III. Jeg har hverken Danske Bank eller bor i Danmark for tiden, så resten har jeg ikke brug for.

Indtil videre havde jeg kigget på følgende.

LightFlow
    Nova Launcher
    WidgetLocker
    Quick Pic
    QuickSpeed HD Wallpaper
    Camera ZOOM fx
    Chrome
    Zedge
    FoxFi
    SwiftKey 3
    HD Widgets

Som sagt i den anden tråd, så har jeg intet problem med at betale for Apps - i forhold til telefonens pris er det jo småting :)

EDIT:

Så så lige at FoxFi ikke virker ordentlig efter sidste update, så må prøve at finde noget lignende.

Det lyder som om at det umiddelbart er rimelig let at roote sin telefon, men samtidigt nok ikke noget jeg har brug for. Jeg har ingen problemer med at betale for et par gode apps og en launcher.

Har du evt et link og en beskrivelse af det custom mod du bruger - så kunne jeg lige få en ide om hvad jeg egentlig ville få ud af det (Android er helt nyt for mig, så er lidt i tvivl om hvad forskellen er på samsungs udgave og en custom version).

Adblock lyder fint til mig da mit forbrug af browser er rimelig begrænset.

Hey Tweakers,

I forbindelse med min nyanskaffet Samsung S3, ville jeg da lige høre om I havde nogle gode anbefalinger til apps (Måske også et par spil).

Jeg har allerede hentet SwiftKey og Camera ZOOM fx. Derudover tænker jeg, at jeg skal have ny launcher men ved ikke om jeg skal vælge Nova Launcher Prime eller Launcher Pro.

Nogen forslag?

/hampen

Ahh ok. Så jeg gå udfra, at garantien bliver sidestillet når man først rooter sin telefon?

Umiddelbart ser jeg ingen fordel i at roote min kommende S3, da jeg nogenlunde ved hvad jeg skal have af apps til at starte med (Og ej har problemer med at betale lidt kroner for dem).