Nintendo Wii - Softmod

  • Jeg anskaffede mig igår en Nintendo Wii, og var meget tæt på at købe en chip til den. Men så fandt jeg ud af, at min Wii var for ny til at blive chippet...


    .. og så var det, at jeg opdagede WiiSoftmod. Her findes på forummet (kræver oprettelse af bruger, men er gratis) en guide til, hvordan du kan softmodde din Wii og få alle de fordele, man får ved at bruge chip; bare uden at betale noget og uden at miste garantien :)


    Softmoddet kræver blot et SD-kort - og i mit tilfælde (fordi jeg har den nyeste Wii, hvis drev ikke kan afslpille brændte (=backup) skriver) - en ekstern harddisk, hvorfra spillene kan afvikles.. Jeg fulgte guiden på WiiSoftmod, og efter en lille halv times tid, var det hele oppe at køre!


    Summa summarum vil jeg blot give mine positive erfaringer videre - og på det kraftigste fraråde, at nogen smidder penge ud på en (ubrugelig) chip til deres Wii ;)..


    Jeg håber ikke dette bliver anset som "reklame", er det tilfældet er admins selvfølgelig meget velkomne til at slette min tråd, men jeg mener ikke selve det er tilfældet, da:


    - Jeg blot deler egne erfaringer med "produktet"
    - "Produktet" er gratis


    :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().


  • god info!!! det vil jeg huske når skal have mig en wii (igen)
    der er ingen grund til at smide en chip i hvis du kan få samme fordele ved Softmod, men du nævner du kan spille spil direkte fra en ekstern hardisk?? så jeg skal bare have en harddisk med alle mine backup spil så kan den finde dem på wii'en??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    god info!!! det vil jeg huske når skal have mig en wii (igen)
    der er ingen grund til at smide en chip i hvis du kan få samme fordele ved Softmod, men du nævner du kan spille spil direkte fra en ekstern hardisk?? så jeg skal bare have en harddisk med alle mine backup spil så kan den finde dem på wii'en??


    Yeah :).. Det er SYGT smart! Har moddet min således, at når den tænder, starter den op i "Wii Flow".. Liger lidt Apples Coverflow, bare hvor det er Wii spil (der ligger på en ekstern harddisk).. Så kan du bare browse rundt i spillene - og den finder endda selv coverne, såfremt Wii'en er tilsluttet wifi :9xo

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • awsome.... det skal da prøves


    :rules:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Vil ikke se det som reklame nej, men derfor kan det jo godt postes i det rette forum = Spil konsoller



    Derfor flyttet. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • hehe sidder netop selv og kigger på samme guide - så nu ved jeg da hvad et af mine jule projekter skal være.


    Hvordan foregår selve backup'en af ens spil??


    Mvh Stubkier

  • Tak for tippet :9xo, jeg tror da jeg bliver nødt til at prøve.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    hehe sidder netop selv og kigger på samme guide - så nu ved jeg da hvad et af mine jule projekter skal være.


    Hvordan foregår selve backup'en af ens spil??


    Mvh Stubkier


    Du smidder en skive i din Wii, åbner usbloaderen og trykker på "install". Så læser den spillet over på harddisken, og så kan du tage skiven ud igen (tog ca. 3 min for Wii Sport) :)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Vil ikke se det som reklame nej, men derfor kan det jo godt postes i det rette forum = Spil konsoller



    Derfor flyttet. :)


    Hehe, havde slet ikke opdaget, at vi havde fået et konsolforum :oops: ...


    ... færdes normalt kun i de "gode gamle" kategorier :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Yeah :).. Det er SYGT smart! Har moddet min således, at når den tænder, starter den op i "Wii Flow".. Liger lidt Apples Coverflow, bare hvor det er Wii spil (der ligger på en ekstern harddisk).. Så kan du bare browse rundt i spillene - og den finder endda selv coverne, såfremt Wii'en er tilsluttet wifi :9xo



    super smart!! skal den være tilsluttet med harddsik direkte? eller kan man gører det over netværket?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog



    super smart!! skal den være tilsluttet med harddsik direkte? eller kan man gører det over netværket?


    Den skal sidde på direkte.


    Kan nævne i den forbindelse at der har været problemer med forskellige seagate diske, så hvis man vil softmodde så brug andre fabrikater.


    Men det fungerer virkelig godt - kører fint hos mig, selvom det tog mig noget tid at finde en brugbar guide til software version 4.0E.


    Ydermere kan det nævnes at når man softmodder sin Wii, så installere man noget der hedder HomeBrew channel! Denne HomeBrew åbner også op for muligheden at hente opensourcer programmer som folk selv har lavet til deres Wii.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    hva så når der kommer Spil updates, osv og update til Wii'en.. følger softmodden så bare med og virker stadig oder was?



    Nej ikke så vidt jeg har forstået (jeg kan da bestemt tage fejl). Indtil videre har der været forskellige guides til de forskellige update verisoner 3.2 4.0 4,2E osv, og jeg har læst mig frem til at mange bare undlader at opdatere wii'en indtil der er kommet en ny guide til softmodding af den version der nu kræves på et givent tidspunkt.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop



    Nej ikke så vidt jeg har forstået (jeg kan da bestemt tage fejl). Indtil videre har der været forskellige guides til de forskellige update verisoner 3.2 4.0 4,2E osv, og jeg har læst mig frem til at mange bare undlader at opdatere wii'en indtil der er kommet en ny guide til softmodding af den version der nu kræves på et givent tidspunkt.


    hva så med mange af de "spil updates" der ligger på mange af Nintendo's egne spil??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    hva så med mange af de "spil updates" der ligger på mange af Nintendo's egne spil??



    Jeg er ikke sikker, men der er helt sikkert svar at finde på dit spørgsmål på wiisoftmod.dk

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Det virker kanon, tog 20 minutter og ingen fejl overhovedet.. Fedt :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • jeg har ikke fået det til at virke.. Men blev nu også engang forvirret :P


    jeg plejer ellers at kunne det der meget nemt.
    En ting jeg er i tvivl om stadig, kan jeg spille mine Backup spil?? jeg har 2 spil der er brændt ud igen på en skive da min original var ved at blive godt brugt.. Kan jeg spille dem på en software modded en?

  • Det skulle du meget gerne kunne - enten direkte (hvis moddet bypasser sikkerhedscheck) eller via et Loader program af en art. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |