Kæresten bliver telefon chikaneret - hvad katten kan vi gøre?

  • Der er en eller anden nar der er begyndt at ringe konstant om natten til min kæreste og det er begyndt at forstyrre min døgnrytme - og vores humør selvfølgelig. Nummeret er hemmeligt og vedkommende lægger på så snart den tages :ohmy:


    Hvordan er det nu lige med hemmeligt nr. - Kan vi udbede hendes telefonudbyder om nummeret så vi kan politianmelde sagen eller hvordan? Kan man evt. få blokeret ing. hemmelige numre? Kan ikke lige se en option for det på hendes SE telefon. X(


    Halp! I am going nuts! :boxing:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du har to muligheder:



    1. log alle opkald med dato/tid og hvad der bliver sagt. Hvis din tlf. kan optage samtaler, så gør det. De data skal bruges ved en senere politianmeldelse. Hvis du allerede nu henvender dig til politiet uden nævnte data får du med garanti samme besked som jeg lige har givet dig.


    2. Skift nr. Ja det er pisseirriterende men kan være nødvendigt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Der er en eller anden nar der er begyndt at ringe konstant om natten til min kæreste og det er begyndt at forstyrre min døgnrytme - og vores humør selvfølgelig. Nummeret er hemmeligt og vedkommende lægger på så snart den tages :ohmy:


    Hvordan er det nu lige med hemmeligt nr. - Kan vi udbede hendes telefonudbyder om nummeret så vi kan politianmelde sagen eller hvordan? Kan man evt. få blokeret ing. hemmelige numre? Kan ikke lige se en option for det på hendes SE telefon. X(


    Halp! I am going nuts! :boxing:


    Still den videre til Politi'et om natten:D

  • Ja problemet er lidt et nummeret er hemmeligt, fordi hvis det ikke var det kunne en Android telefon ihvertfald hjælpe da man i dem kan lave block lister...



    Men kunne dog forestille mig at den også kan blokere hemmelige numre... men så ryger ALLE der ringer med hemmeligt nummer jo desværre.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Fra tidligere erfaring, så kan du politi anmelde det, men som der tidligere er sagt, husk dag, tidspunkt osv..
    Ring og anmeld dem, og de vil tage kontakt til telefon selvskab, så kan de få nummeret oplyst. jeg tvivler på i for af vide hvem det er.. Men politiet vil tage kontakt til personen..


    Jeg ved det fra tidligere telefonselvskaber at dette er blevet gjort, og har selv siddet på Telefon centraler hvor du sagtens kan spore kaldet i loggen, også selvom det er hemmeligt til alle andre, da den jo skal vide hvor kald skal hen og kommer fra :)

  • Skulle ikke være så svært at tegne et mønster. Såvidt jeg lige husker kan vi selv se en calllog på hendes Selvhenter. Optagelse af opkaldende hjælper nok ikke meget da vedkomne jo lægger på med det samme og så at hendes SE kun kan starte optagelse EFTER opkaldet er starter. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis i har nøjagtige tidspunkter kan i være heldige at hendes telefonselskab vil hjælpe. De kan se i deres log hvem der har ringet og derefter spærre for opkald fra det nummer.


    /ask

  • Har været ude for noget af det samme, tilsidst satte jeg tlf på lydløs og kunne dagen efter skrive ned hvilke tidspunkter der var blevet ringet til mig i løbet af natten (Det var altid omkring det samme tidspunkt)
    Ringede til tlf selskabet efter et par uger og fik spærret det nummer der blev ved med at ringe.. desværre er det jo nemt at få nyt nummer så det stoppede ham ikke og jeg til sidst selv skifede nummer :(


    Håber i kan politi anmelde ellers er der nok ikke anden udvej end at skife nummer :(

  • Mit råd er også at dokumentere så vidt muligt og så have den på lydløs om natten. Hvis ikke det hjælper så kontakt politiet og/eller teleselskab.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • surt :( vi har også en der gør det men han kan lige prøve og gøre det en gang mere så bliver han politi anmeld men optagelse, da vi har sat optager på :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Hmm overraskende mange der har prøvet at blive chikaneret over telefonen.. Hvordan bærer man sig ad med at anskaffe sig sådan en stalker? Er bare nysgerrig om det er fordi de er raget uklar med personen eller om det bare er en random stodder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Hmm overraskende mange der har prøvet at blive chikaneret over telefonen.. Hvordan bærer man sig ad med at anskaffe sig sådan en stalker? Er bare nysgerrig om det er fordi de er raget uklar med personen eller om det bare er en random stodder


    Der er flere end man sådan lige tror der oplever den slags, for 3 år siden havde vi en der ringede på alle tider af døgnet også med skjult/ hemmeligt nr.
    Vi nægtede simpelthen at skifte nr da konen og jeg har samme nr pånær et cifer.
    Vi aftalte med alle at vi ikke tog tlf med mindre vi kunne se nr.
    Hvis så en legal med skjult nr ringer vil vedkommen i 9 ud af 10 tilfælde ligge en besked man kan response på.
    Der gik ca 2 md efter det så stoppede det og vi har ikke hørt fra den idiot mere.
    Vi satte selvfølgelig lydløs på om natten så jeg kan anbefale Illanair at prøve den metode. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Der må virkelig være mange tumper, der ikke har noget liv siden det er så mange der har prøvet!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja undskyld jeg ikke lige har kigget forbi tidligere - der var været travlt herhjemme med bagning osv.


    Vi har sat telefonen til at lukke for alle indgående opkald når vi hopper i seng. Hvem ringer alligevel kl. midt om natten (ellers er min åben). Tak for de mange idéer og erfaringer. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min mate ringede til sit telefonselskab og fik blokkeret nummeret - da de åbenbart kunne spore det. Men nummeret fik han aldrig selv, dog blev der heller ikke ringet igen.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"