Kæresten bliver telefon chikaneret - hvad katten kan vi gøre?

  • Hejsa


    Jeg har hørt om folk der er blevet ringet op af en med hemmeligt nummer og den smutter så over på telefonsvareren på et tidspungt og der kunne de så få opkalds information i en af menuerne selvom det var hemmeligt nummer, men har ikke selv prøvet så vil ikke flammes...

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    Jeg har hørt om folk der er blevet ringet op af en med hemmeligt nummer og den smutter så over på telefonsvareren på et tidspungt og der kunne de så få opkalds information i en af menuerne selvom det var hemmeligt nummer, men har ikke selv prøvet så vil ikke flammes...


    Skal ikke kunne afvise det, da jeg ikke kender telefonsystemerne.. Men hvis hemmeligt nummer skal laves ordentligt, så sender de slet ikke nummeret til dig.. Så kan du ikke få fat i det


    Skal så ikke kunne sige om det er lavet ordentligt hehe :P det er set før..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Vi har sat telefonen til at lukke for alle indgående opkald når vi hopper i seng. Hvem ringer alligevel kl. midt om natten (ellers er min åben). Tak for de mange idéer og erfaringer. :9xo


    mener også det er standard på de fleste nye Sony Ericsson mobiler at man kan spærre for opkald som ikke er gemt i ens telefon liste, altså kun dem som man har gemt i telefonen som kontakter kan ringe en op :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM


    mener også det er standard på de fleste nye Sony Ericsson mobiler at man kan spærre for opkald som ikke er gemt i ens telefon liste, altså kun dem som man har gemt i telefonen som kontakter kan ringe en op :)


    kan den så godt "decode" hvis en af ens telefonbog kommer til at ringe med hemmeligt nummer?

  • jeps den blokere for alle som den kan se er hemmelige og ikke står på ens kontakt/nummer-liste, skulle jeg mene...det er i hvert fald det der skulle være fidusen i det :)


    min har i hvert fald og det virker, har prøvet :)

  • jeg lader generelt bare være med at tage imod opkald fra hemmeligt nr. for det er enten sælgere, fup og svindel eller telefonfis.


    det ved mine venner udemærket, så de ringer ikke til mig med hemmeligt nr.


    desuden... på nogle telefoner kan man installere et lille program der kan unmaske hemmeligt nr., herunder iphones.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200