Paranormal activity

  • Er der nogen af jer der har set den ? er den overhypet ? eller er den så uhyggelig som medierne har skrevet om de sidste par dag ?


    75000 i produktionsomkostninger og allerede 500.000.000 i indtjening. Det er sgu forretning der vil noget.

  • jeg synes den er ret så uhyggelig, jeg blev skræmt fra vid og sans, det er virkeligt effektivt gys, filmen viser man ikke behøver have et stort budget for at lave noget der er godt, så herfra kan den varmt anbefales. :9xo

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Genialt! det jeg nåede.. haha


    NU er det sådan at min kæreste er mega svær at skræmme så han tænkte, den skal han da se i biffen med en ven.. da de så endelig kom hjem var de begge hvide i hovedet og mega skræmt, så ja.. genialt.. lidt langtrukken men genialt

  • Jeg så den sammen med kæresten lørdag aften, og efter filmen var vi begge to ærlig talt skuffede. Hverken hun eller jeg synes slet ikke den var i nærheden af hvad de gør den til i reklamerne. :ph34r:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Så den til midnatspremiere en uge før den rigtige premiere, og det var sammen med 3 piger. Det mest skræmmende var nok da de begyndte at skrige :D
    Men ok, tror hvis man skal se den, så skal det være i biografen. Eller så i en hjemmebiograf med nogle seriøse forhold. Ellers tror jeg den har svært ved at blive uhyggelig igen.


    Og ja, den trailer med klip fra den amerikanske biograf.. Mega opkørt :P

  • Overvurderet efter min mening.
    Uhyggelig steming i filmen, men at det er verdens uhyggeligste er noget vås.


    Det der skræmmer folk, er jo at der ikke sker noget 'overnaturligt', altså i den forstand at man ikke ser nogen dæmon/spøgelse - hvilket gør at man har lettere ved at forholde sig til filmen.
    Frygten for det ukendte er den største frygt. :)


    Og folk der har set den foran en bærbar med iPod høretelefoner har ikke ret til at udtale sig. :P

  • Det er lidt paranormalt at den har indtjent over 100 mio. $.. men godt gået for en 15.000 $-film.


    Spoiler nedenfor.


    Det som jeg synes fungerer, er at man ikke ser 'dæmonen'/det ukendte. Det var også ganske effektivt i Blair Witch. Men filmens første del er rigtig kedelig. Det skyldes bl.a. uinteressant og klichéfyldt 'storytelling'. I den anden del, hvor soveværelset opfører sig underligt, stiger spændingen dog. Men den vader konstant i den samme lort - natten bliver filmet, dagen derpå ser de optagelserne og tænker shit. Det er bare for enkelt og kedeligt imo. Tredje del virker for mit vedkommende bedst. I og med 'dæmonens' stigende aggressivitet og flere brikker falder på plads, bliver stemningen rimelig intens. Med kvindens ret så irriterende og feje adfærd, får man hurtig empati med manden, hvilket virker godt når han bliver dræbt.


    Trejde del redder den op på 3 stjerner herfra.

  • undskyld mig, men den er da godt nok ikke en gyser!!
    Jeg sad nærmest og grinte.. Jeg kan ikke tage sådan nogle ting seriøst.. og syns nu også den er meget overvuderet.. men min smag.. Jeg kan dog godt forstå nogle folk som kan have lidt tro til spøgelser osv kan blive bange..

  • Den burde have heddet "Blair Witch Project 2".
    Blair Witch Project blev lavet for endnu mindre, og var angiveligt så skræmmende at folk brækkede sig af skræk i biografen...
    Jeg har ikke set andet end et par korte klip fra Paranormal Activity, men det virker til at være præcis samme virkemidler med sort/hvidt håndholdt kamera og et par personer der løber rundt og skriger.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Den burde have heddet "Blair Witch Project 2".
    Blair Witch Project blev lavet for endnu mindre, og var angiveligt så skræmmende at folk brækkede sig af skræk i biografen...
    Jeg har ikke set andet end et par korte klip fra Paranormal Activity, men det virker til at være præcis samme virkemidler med sort/hvidt håndholdt kamera og et par personer der løber rundt og skriger.


    kamera er ikke sort hvid.. det er Night Vision om natten og ellers i farver..
    Ja der løber nogle gange en kvinde eller en mand rundt og råber fordi der sker nogle ting..
    Men alt i alt, ikke film der var værd at betale for!

  • Nightvision eller sort/hvid - same difference.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Nightvision eller sort/hvid - same difference.



    så du vil kalde en gammel sort-hvid film for en film i Nightvision?! hmm..
    Nightvision mener jeg gør nogle ting mere skræmmende..

  • Nu er der jo to forskellige slutninger, og uden at nævne for meget, så er den med politimænd den dårlige (og også den man finder hvis man er kommet til at se den andre steder end i biografen).
    Den i biografen (og altså ikke-amerikanske) er en smule bedre, men det drejer sig om 30 sekunder af filmen :P