Årtiets bedste spil ? (nu med afgørelsen)

  • Så lige at troldspejlet har lavet en afstemning om Årtiets bedste spil - det er sgu ikke helt nemt at vælge, og jeg er spændt på hvad udfaldet bliver. Vær med til at afgøre hvem der løber med titlen her Link




    EDIT:
    Her er så afgørelsen:


    1 - World of Warcraft
    2 - Grand Theft Auto: Vice City
    3 - Diablo 2
    4 - Call of Duty 4: Modern Warfare
    5 - Battlefield 1942
    6 - Fallout 3
    7 - The Orange Box
    8 - FIFA 09
    9 - Need for Speed: Underground
    10 - Uncharted 2: Among Thieves"

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet 2 gange, sidst af Fruitloop ().

  • naah synes den er relaltivt nem, især de gamle, er det jo bare at vælge dem der stadig er aktuelle. mine favortitter er:


    Diablo 2
    Mafia
    2003-2005 har jeg ingen favoritter og derfor ikke valgt noget (og ja WoW er bestemt ikke kandidat til min stemme)
    Modern warfare
    Orange Box pga. HL 2
    Batman



    og desuden mangler man muligheden for at stemme på HL1/cs men det er for gammelt, men burde på en måde stadig være med, dets stadig store popularitet taget i betragtning...

  • Jeg valgte vistnok følgende. :)


    - Deus Ex
    Musikken i spillet er noget af det bedste jeg nogensinde har hørt. Det ligger stadigvæk på min iPod.

    - Beyond Good & Evil
    Platform? Check!
    Humor? Check!
    Fedt Gameplay? Check!


    - World of Warcraft
    WoW gav virkeligt liv til universet og dens velskrevne lore. Udover at have et fedt gameplay (som dog led lidt i endgame) føltes spillet utroligt levende - dårlig grafik og gold sellers eller ej :)


    - CoD:4 MW
    Brilliant kampagne som virkeligt suger en ind i universet. Specielt flashbacket til Price's tidligere dage. Godt udført.


    - Orange Box
    Jeg spiller jævnligt Team Fortress 2 og det bliver nok aldrig kedeligt. Enough said.


    - Batman
    Kappen Blafrer! DEN BLAFRER! :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Det må da helt sikkert blive Diablo 2 der samlet får flest stemmer. IMO er det stadig et af de mest originale spil der er udkommet i det seneste årti.


    Men Crysis burde da næsten også have været med på listen. Det er i hvert fald det spil der har skubbet next-gen grænsen mest hvad angår det visuelle.

  • Men var Crysis det bedste spil i sin tid? Det er just dét der er hele konceptet her. Det skubbede klart grænsen for hvad der er grafisk muligt men husker man det stadigvæk idag - eller om 10 år? Jég gør ikke, men jeg kan stadigvæk huske Intro scenerne i Deus Ex, Dialogen i Beyond Good & Evil og kan hele Act 1 af Diablo i blinde :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Jensen
    Det må da helt sikkert blive Diablo 2 der samlet får flest stemmer. IMO er det stadig et af de mest originale spil der er udkommet i det seneste årti.


    Men Crysis burde da næsten også have været med på listen. Det er i hvert fald det spil der har skubbet next-gen grænsen mest hvad angår det visuelle.


    Crysis er imo et lorte spil.


    Ja det viste noget pænt godt grafik men gameplayet er elendigt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Crysis er imo et lorte spil.


    Ja det viste noget pænt godt grafik men gameplayet er elendigt..


    :goodpost: :goodpost: :goodpost:


    hehe AMEN!!! to that brother!, fuldstændig enig, rigtig flot grafik, men resten var kun nået halvvejs til at blive et fedt spil..

  • vi kan hurtigt blive enige om at der mangler mange spil på listen, men jeg synes nu det bliver meget skægt at følge alligevel.


    For mig står kampen mellem WOW og Mohaa. Sidstnævnte har jeg brugt utallige timer på sammen med den gamle klan, og jeg synes sgu stadig det har en fed online del.
    Tjaaa og så har jeg, som så mange andre, brugt det halve af min fritid på at fise rundt og påklæde karaktere i WoW for så igen at finde nyt udstyr igen og igen, og jeg har hygget mig gevaldigt med det.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • I kronologisk rækkefølge:
    - Diablo 2
    - GTA Vice City
    - NFS Underground
    - Kom til at stemme Elder Scrolls, men er måske lidt tilhænger af COD4.. Har godt nok spillet Oblivion mere
    - Orange box
    - Fallout 3


    UDEN TVIVL!

  • Mon ikke The Orange Box vinder i dens kategori? Det er nok en af de bedste spilvalg jeg nogensinde har gjort.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Hvor er GTA 4 ?!



    OG ikke en eneste i Command&Conquer serien? Det er da helt galt... :rolleyes:


    Synes du virkelig de har gjort sig fortjent til det? Siden generals har der ikke været noget godt C&C spil.. Og generals er alligevel ikke noget at pralle helt vildt af


    GTA4 er alt for overrated efter min mening.. De andre spil har jeg kokset igennem 5 gange hver.. GTA4 blev næsten kedeligt inden det var færdigt

  • I predict a nuclear winter! . . . Kors hvor var det spil da plat - og ikke på den gode "haha" måde.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • NFS Underground er da med...



    Edit: nevermind. tror jeg misforstod dig... troede at du mente at de spil du havde skrevet, ikke var på listen. :roller:


  • ja, jeg kom hvis lige til at ha' en lidt omvendt ordstilling, det skulle selvfølgelig være
    Mine, de fleste er ikke på listen:
    Diablo 2
    Oblivion
    Fallout 3
    Civilization IV
    NFS Undergound/Most Wanted


    :)

  • Stemte følgende.


    2000-2002
    Diablo 2, ved ikke hvor langtid jeg ialt har brugt på utallige MF runs på Mephisto/Diablo/Baal på Hell.. men puha :)


    2002-2003
    Star Wars: Knights of the Old Republic, har altid synes godt om Star Wars universet, og KotoR serien er jeg nok heller ikke kommet uden om :)


    2003-2005
    World of Warcraft, startede godt nok ikke dengang. Men spiller det nu for tiden og må sige blizzard har nu gjort det lidt sjovere at spille spillet når man har ramt de level 80 og skal igang med at gear op :)


    2006-2007
    The Elder Scrolls: Oblivion, synes spillet var et rimelig fedt First Person, dog blev det lidt trivielt når man havde kørt den første karakter igennem. Men bedste spil imo på listen fra 2006-2007


    2007-2008
    Mass Effect, Har nu altid godt kunne lide Bioware's RPG spil (efter som man spillede SW:KotOR) og der er Mass Effect ingen undskyldning heller :)


    2008-2009
    Har godt nok ikke rigtigt nogen super favorit på den liste, men hvis jeg skulle vælge ville det være Little Big Planet.