Indlæg af Void

    Du kan da se Blicher museet og en masse gammelt lort + Æ Bindstouw hvis der virkelig skal være action.


    Ellers er der vel også Jens Langknivs hule i Ulvedal plantage og måske Dollerup bakker / Hal sø. Der kan man også spise ved Niels Bugges kro hvis det skulle blive nødvendigt.

    Der blev købt et nyt i5 setup tilfordel for det gamle.
    Men det stopper ikke her... eller, det stoppede ikke der :P Da jeg fik det samlet og startet op, stod der noget i retningen af "USB over current status detected" (under POST) hvorefter computeren slukkede efter 15 sec.


    Der var kun sat en USB mus i, så da den blev fjernet ville systemet fint starte op. Så ville jeg selvfølgelig prøve med en anden mus, og til min grimme overraskelse så jeg, da fjernede den anden mus helt, at ledningen var bidt i stykker (angiveligt af en hund).
    Den anden mus fik ikke systemet til at fejle.


    Og ja... ganske rigtigt, det gamle bundkort virker stadig fint når man undlader at bruge den "farlige" mus. Forfanden... 3000 kr spildt.


    Der var bidt igennem isoleringen på den ødelagte ledning, så der er uden tvivl en kortslutning. Med ikke desto mindre, musen var en Razor DeathAdder, så navnet kom trods alt til sin ret.
    Dumme mus... dumme hund!

    Jeg har et problem med mit gamle A8N-E - Athlon 64 X2 4200+ setup. Så vidt jeg har fået oplyst (har ikke selv brugt systemet da fejlen opstod) begyndte maskinen at fryse uregelmæssigt hver ½ time ca. Fryse = total kold (ingen respons fra mus). Status er nu at den slet ikke vil starte (umiddelbart). Dvs. der sker intet når man trykker på power-knappen (køler, hdd osv. starter ikke).


    På bundkortet sidder der en grøn diode der lyser når PSU'en har strøm. Efter fejlen er opstået blinker denne diode. Jeg har prøvet med en anden PSU, dog en gammel model med 20-pin ATX stik (som derfor reelt set ikke egner sig til bundkortet). Med den lykkedes det at starte op, dog kun til efter POST da windås ser ud til at være rimelig smadret efter de tidligere nedbrud inden "døden".


    Derfor fik jeg fat i en ny PSU, men den giver samme resultat som min gamle (og alligevel ikke defekte?) PSU. Dvs. blinkende grøn diode på bundkort. Både min gamle PSU og den nye kan fint startes manuelt med papirklip.
    Dvs. med nyere PSU'er vil den ikke starte, men med en gammel PSU der ikke passer til MB - så vil den godt.


    Er der nogen der er stødt på noget lign. og evt. har en løsning. Google har fundet et par tråde hvor lign. problem er beskrevet, men det ser ikke rigtig ud til at der er en "officiel" løsning. Til trods for at det er noget gammelt lort, så ville de nu være rart nok hvis det lige kunne køre et par år eller 5 mere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af zaney
    Jeg er ikke interesseret i at betale nypris, men byder gerne 1300kr muligvis afhentet, men det kommer lidt an på hvilken by i Midtjylland du kommer fra?


    Nypris? Hvor har du set det henne?
    Det er 2GB modellen, ikke 1GB.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mmj
    Hej Void,
    Er der kvitt med?


    Ja, eller... i hvert fald bestillings- og leverings-bekræftelse (det er det eneste jeg har modtaget).

    1 stk. Sapphire HD 6950 2GB


    Tilstand: Helt ny - kortet har ikke været taget i brug.


    Årsag til salg: Mit HD 5870 stoppede med at virke og jeg sendte det derfor til rep. Købte imellemtiden et nyt 5870, men fik senere hen et 6950 tilbage som erstatning for det defekte 5870.


    HBO: 1700 kr

    Kan man ikke lave keywords til søgefelter ligesom i FF?


    Ellers ser det da meget godt ud. 3/4 af de addons jeg hidtil har brugt i FF er mere eller mindre understøttet native i IE9.

    Nogen der kender et godt program til at søge i flere forskellige odt dokumenter (eller andre zippede dokumentformater)?


    Har prøvet at ændre search options i windows explorer og sætte hak i "Include compressed files (ZIP, CAB...), men det omfatter åbenbart ikke odt filer.


    Har også prøvet FileSeek, men den vil heller ikke. Det skal helst være så lightweight som muligt uden en masse ressourcekrævende indexering etc. Hvis man bare kan vælge en bestemt mappe man vil søge i, og så søge efter en given streng, så er det fint.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Det digitale signal skulle vel virke uanset vejret?


    Hvad bruger i af antenne?


    Er du sikker? :S
    Men det er vidst også i kombination med omkringliggende høje træer. Det synes jeg da jeg har læst noget om... men det kan da godt være det bare er dårlige undskyldninger.


    Det med at det kun er nogle af kanalerne må vel hænge sammen med hvilken frekvens de bliver sendt på (MUX1 / MUX2):
    http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/MUX2.asp

    Når det blæser kan jeg heller ikke ser ret meget af de kanaler (altså Ramasjang, K og HD). Ca. hvert 2. sek er billedet i orden eller også er det fuldstændig pixeleret.

    Opfølgning:
    Det endte med en Deathadder, og det er ikke nogen success.
    Den vejer en del mere end MS IE 3.0 og den har et uacceptabelt højt lift-off IMO. I hvert fald over 5mm mod under 2mm for 3.0. Lyset i scrollhjulet er godt nok heller ikke for kønt. Det har en anelse violet i sig, og er slet ikke så klart som jeg ellers havde regnet med. Ved godt at det kan slås fra, men er ikke fan af det software der følger med.


    Formen og knappernes placering er helt i orden, men det duer bare ikke med den sensor. Der er vidst ikke andet for end at prøve 3.0 igen, og så håbe at MS har ordnet deres defekte microswitches og det elendige scrollwheel.