Lidt fra kysten

  • Rigtig flotte billeder!


    Er især vild med nummer 4, 7 og 8!


    Syntes de 2 første ser alt for photoshopped ud, men jeg ved ikke hvor meget du har redigeret dem jo? EDIT - Arh, på det første har du vel brugt en lang lukker?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Rigtig flotte billeder!


    Er især vild med nummer 4, 7 og 8!


    Syntes de 2 første ser alt for photoshopped ud, men jeg ved ikke hvor meget du har redigeret dem jo? EDIT - Arh, på det første har du vel brugt en lang lukker?


    Begge de to første er med lang lukketid. Desuden er de taget når der er nærmest sort uden for. Jeg måtte have en lommelygte med for at se hvor jeg satte mine fødder. Derfor er farverne så blå. Eneste der er gjort ved billederne er at de er beskåret og har fået hævet kontrasten en smule. Det scene tidspunkt giver de enormt dybe farver, var selv overrasket over hvor meget skrald der var på dem, men sgu imponerede.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Begge de to første er med lang lukketid. Desuden er de taget når der er nærmest sort uden for. Jeg måtte have en lommelygte med for at se hvor jeg satte mine fødder. Derfor er farverne så blå. Eneste der er gjort ved billederne er at de er beskåret og har fået hævet kontrasten en smule. Det scene tidspunkt giver de enormt dybe farver, var selv overrasket over hvor meget skrald der var på dem, men sgu imponerede.


    Ja, de er utrolig flotte! Men de ligner sgu ikke noget et kamera har produceret :) Men vildt fed effekt!

  • Rigtig flotte billeder Theis. Da du ikke har uploadet lige så mange som mig, kan jeg godt kommentere dem alle sammen,


    1 + 2
    Ja, blå farve bliver rigtig heftig når man tager billedet på det tidspunktet. Du har kontrolleret farven flot.
    Billede 2 er klart bedre end billede 1, synes jeg. Jeg går ud fra at du har lyst lidt med lommelygten i bunden, for at fastfryse lidt bevægelse, trods den lange eksponeringstid. Hvis ikke, ved jeg ikke hvordan du har gjort det. Men generelt så er der nok den lidt tydeligere struktur på bølger og himmel der gør at jeg foretrækker 2'eren. Man kan bedre fornemme bevægelsen.


    3
    Det ser koldt ud! God placering af hovedmotivet. Lækre farver og god håndtering af hvidbalancen. Jeg tror ikke det ville skade at skære en lille smule af i toppen.


    4
    Du mestrer virkelig lyset. Den har været pæn på histogrammet den der. Jeg tror jeg ville foretrække en anderledes prioritering af himmel/kyst. Du kunne godt have benyttet den pæne struktur i sandet endnu mere, og dermed fået lidt mere forgrund og lidt mindre himmel med.


    5+6
    Jeg kan bedre lide 6'eren end 5'eren. Det er et eksempel på dit hovedkritikpunkt i min billedserie, om at jeg skulle have taget billedet fra en skarpere vinkel og dermed fået mere dybde i billedet. Det fungerer godt på 6'eren synes jeg, hvor du også har et fint samspil mellem himmel og kyst. En smule mere kontrast på de bagerste sten tror jeg kunne gøre underværker for dybden i billedet. Igen kunne du dog måske skære en smule af himlen af. Måske er det bare mig der er totalt forelsket i brede formater på landskabsbilleder.


    7+8
    Igen viser du flot hvordan man kan benytte et hovedmotiv i forgrunden til at gøre et landskabsbillede interessant. Spændende struktur på 7'eren og stien på 8'eren guider fint ens øjne ind i billedet.
    På 8'eren er der lidt viginette oppe i toppen. Jeg går ud fra at det er noget du har tilføjet i efterbehandlingen. Jeg synes ikke det virker som om der er helt balance i viginetteringen. Højre hjørne er mørkere end venstre hjørne. Hvis du giver venstre hjørne lidt ekstra i photoshop, tror jeg den er der.


    Alt i alt en rigtig fin billedserie.


    Jeg er nødt til at høre dig; hvilke metoder benytter du til at kontrollere lyset? Er det forskellige eksponeringer sat sammen i Photoshop, lidt leg med "shadows/highlights", nogle gradient-filtre eller er det Mark II'eren der klarer det for dig? I alle tilfælde har du perfekt styr på lyset på alle billederne.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Damn, de er flotte - alle sammen. Må jeg ikke anvende 1 og 2 i kommercielt øjemed :) med kildeangivelse naturligvis.


    :9xo


    Nej må du ikke :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Rigtige flotte billeder :9xo


    Kunne du evt smide billede 2 op i 1680*1050 så man kan bruge den som baggrund? :)


    Har desværre oplevet mine blidder bliver misbrugt når jeg har gjort det så desværre nej.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Tak for dit input :)


    Der er ikke brugt lommelygte på nogen af de to første. #2 har "kun" en lukketid på 30 sek og der er brugt en mindre blænde. #1 har en lukketid på 137 sek derfor virker både skyer og vand mere bluret på denne. #2 er også taget først hvor der var lidt mere glow i himlen - da billede #1 er taget er det totalt sort uden for og selv på iso 25.600 med F2.8 skulle jeg op på 4 sek for at få et normalt belyst billede så det var MØRKT :)


    Generelt har jeg ikke ville skære for meget i toppen da jeg gerne ville have den dramatiske super fede himmel med :)


    #4 jeg kunne ikke gøre så meget ved sandet da refleksionerne i vandet ved sandet eller andre forstyrende ellementer ødelagde billedet hvis jeg rykkede mig ret meget.



    Jeg tog faktisk 5'eren med netop for at vise det jeg skrev til dig, den ville jeg normalt have skrottet til fordel for 6'eren - så den er lige med som eksempel :)


    Der er faktisk ikke tilføjet noget vinget på #8 men der var tunge skyer, men kan godt se jeg måske kunne jævne det lidt ud.


    Der er ikke brugt flere eksponeringer her alt er i en optagelse og redigering er 99,9% lightroom. Der er ingen tvivl om at 5D2 giver mig et dynamisk område som er temmelig stort i forhold til nogen af de mindre kameraer.


    Photoshop er brugt til sharpen og har vist smidt en smule curves på et par af dem.


    Desuden har jeg klonet noget affald væk fra den med det røde torv da der lå noget meget grimt stads som ikke lige var til at flytte.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Har desværre oplevet mine blidder bliver misbrugt når jeg har gjort det så desværre nej.


    Det er helt fint WHAT, kan godt forstå dit synspunkt :)


  • Det godkender jeg ikke og du sørger for at få det du har lagt op slettet i en fart !

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Det godkender jeg ikke og du sørger for at få det du har lagt op slettet i en fart !


    Jeg undskylder meget at have pisset på din sukkermad her til morges så, og har bedt Imageshack.us om at slette billedet, som sker inden for 12-24 timer i følge deres hjemmeside.


    Det var blot for at hjælpe, og ikke generer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    Jeg undskylder meget at have pisset på din sukkermad her til morges så, og har bedt Imageshack.us om at slette billedet, som sker inden for 12-24 timer i følge deres hjemmeside.


    Det var blot for at hjælpe, og ikke generer.


    Ikke sur men det skal bare ned så det ikke ligger og roder.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • WHAT:


    weee jeg glæder mig til jeg får råd til noget optik a´la det du har der :T
    Kanon billeder generelt... er dog ikke så vild med billede 1 & 2 på trods af de er taget i "mørke"


    Mvh Merling :roller:

  • Super flotte billeder, dog er jeg jeg ikke så meget til billede nr. 1, lukkeren er lige lovlig lang til at det hele er total bluret, her er nr. 2 meget bedre.


    Ellers er der en total flot billedkomposition i dem alle.. :9xo