ny computer

  • hej Tweakere. skal ha ny computer. da det er jobbet der skaffer den skal det være en bestemt en. men når jeg søger på mærket (HP elite HPE-030sc) kommer der ikke noget. Er det mon en udgået model. og vis det var. Hvarfor nogle gamer computere ville passe både i pris klasse og i spect (selvfølgelig vis de er bedre så skal jeg ha det :crazyeyes: )


    men så også lige et spørgsmål på grafikkortet der sidder i. geforce gt230 med 1,5 gb og op til 3839 mb total. om det er et godt et, for har selvfølgelig heller ikke kunne finde nogle reviews eller andre ting med det. Har dog hørt at det skulle svare til et 9600gt.


    specs på computeren


    -intel core i7 processor 860 2,8g
    -8 gb ddr3 1333 mhz RAM (4*2048 )
    -1 TB sata hd (7200rpm)
    -geforce gt230 grafikkort med 1,5gb
    - wireless lan 802.11 b/g/n
    -Bluray afspillere og dvd brænder
    -RW 16X) lightscribe
    -10/100/1000 netkort
    -ieee 1394 firewire
    -15-i-1 hukommelseskortlæser
    -windows 7 home premium - 64 bit
    -3 office pakker
    og så en 25' skærm og tastatur og mus


    prisen liger omkring 12.000 og 18.000 for det hele

  • det er en kraftig bærbar hvis det er en bærbar.....men til den pris kan du sikkert finde nogle asus der er mindst lige så gode fx...eller en msi.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det er en kraftig bærbar hvis det er en bærbar.....men til den pris kan du sikkert finde nogle asus der er mindst lige så gode fx...eller en msi.


    Han skriver: ..og så en 25' skærm og tastatur og mus. Så tror ikke det er en bærbar.


    Back to topic, Det ser da fint ud, der er dog en kæmpe flaskehals på grafikkortet, det er ikke nær så stærkt som de andre dele.


    Jeg er villig til at samle en pc til dig, det kommer dog stærkt an på om du selv kan bygge/samle den, eller om du vil bestille en færdig lavet på fx føniks computere eller lign.


    [Edit]
    Jeg har samlet en pc, der skulle være markant bedre.


    2.149 kr,- ASUS P6T Deluxe
    4.550 kr,- 2x ASUS ENGTX285/HTDI/1GD3 (2 GB)
    520 kr,- Hitachi DeskStar 7K1000.B 1 TB
    1.043 kr,- Antec Performance One P182
    1.322 kr,- LGBH08LS20 Super Multi Blue (lightscribe)
    1.803 kr,- Core i7 I7-920 8 MB
    1.442 kr,- Corsair XMS3 4 x 2 GB
    1.404 kr,- BenQ G2420HD
    1.469 kr,- Thermaltake ToughPower Cable Management W0132
    352 kr,- Microsoft Black Value Pack 3.0 (Nordisk) Mus og Tastetur.
    752 kr,- Microsoft Office Home and Student 2007(Komplet pakke)


    16.806 kr,- i alt.

  • okay har. besluttet mig for at købe pc'en. men da i siger at flaskehalsen er grafik kortet. vil jeg gerne ha et bedre et. meget gerne et geforce 285 eller 290 eller over. men ved ikke hvad der er billigst og heller ikke om jeg skulle vente til 300 serien. da jeg først får computeren til december er der god tid.
    men virkelig ha en computer der sparker :boxed:

  • Når det først er i december du får computeren så er der ingen grund til at finde ud af specifikt hvilken computer du skal have. Det vil med garanti ændre sig inden. Der vil komme nyt hardware, fald i priser osv. så det vil simpelthen være spild af tid at sammensætte en nu.
    Mit råd er i stedet at følge med i hvad der rører sig indenfor hardware her på siden (og andre sider) og når tiden nærmer sig så kom med et eksempel på hvad du evt. vil købe og så vil vi komme med ris, ros gode råd, ændringsforslag osv.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • altså jeg har besluttet mig at købe den her computer som jeg startede tråden med. men fandt ud af man godt må ligge nye ting i. så vild bare vide hvorfor et grafik kort der skal i. men vil max bruge 4000

  • kikker selv på den pc.. kan dog INTET finde om den..


    Men til den fine pris af 265x36måneder (9540kr) så kan topdata levere en der topper den helt vilt til 10k - og der kan du rent faktisk læse hvilke hardware der er i maskinen.. det kan du ikke om hp's


    Så står og overvejer om jeg skal tage den, sælge den gamle P maskine, og købe en skærm, eller købe deres 26" skærme, som min arbejdsplads tilbyder.


    -2nd-

  • Jeg har lige sakset det tilbud min kæreste har fået - som jo så er det samme
    412,- bliver trukket i din brutto-løn
    173,- bliver trukket fra i forbindelse med A-skatten bliver trukket.
    239,- er det man får mindre løn udbetalt pr. måned - som jo så er betaling på computeren


    Regnestykket ser således ud: 239 x 36 = 8604,- kr i vores tilfælde.
    Din pris kan være lidt anderledes, men det er jo alt efter hvor meget man tjener Ellers synes jeg det er et fint tilbud. Vi regner helt sikkert med at hoppe på sådan en også :-)


    Der er dog IKKE nogen skærm med i det tilbud vi har modtaget. Den kan dog tilvælges.

    Dem der påstår sex er det bedste i verden, har aldrig prøvet at være rigtig skidetrængende...

    Rettet 2 gange, sidst af KKH86 ().