Indlæg af Proctie

    Jeg har svært ved at se hvordan vi skal kunne sælge gold til dig. Jeg har 5 mill liggende som jeg ikke skal bruge, og er dog interesseret i at sælge det, men pga. en opdatering, man man ikke bare trade 5 mill over. Det er noget med værdi halløj. Noget med at man ikke kan trade mere end et meget lille beløb pr. time.

    Hej folkens.
    Jeg leder efter at billigt kamerastativ. Det må gerne være i stykker, ingen krav udover at hovedet hvor kameraet skal sidde på er brugbart. Gerne være med quick release plate.


    Smid mig en sms eller ring på 23907889
    Eller skriv herinde.

    Hey tweakers!


    Jeg har ved et uheldigt fejlkøb, købt disse Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB til mit x58 system med core i7 920.


    Så er spørgsmålet bare, kan jeg køre triple channel hvis jeg har de ram jeg nu har, men køber et enkelt identisk ram modul? Ved godt at det måske kan blive problematisk at finde, men jeg tænkte bare på om det nu kunne lade sig gøre, hvis nu jeg fandt det sidste modul?


    Kan se at de ram som jeg købte har Dual Channel Arkitektur, men hvad er forskellen på Dual og Triple Channel Arkitektur? er det bare at i dual channel følger der 2 identiske moduler med, og i triple følger der 3 identiske moduler med?


    [Edit]
    Jeg kunne self. også bare returnerer de ram jeg har købt, og købe nogle Triple Channel ram (hvilket jeg nok gør) men er bare nysgerrig om det kan lade sig gøre.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det er en kraftig bærbar hvis det er en bærbar.....men til den pris kan du sikkert finde nogle asus der er mindst lige så gode fx...eller en msi.


    Han skriver: ..og så en 25' skærm og tastatur og mus. Så tror ikke det er en bærbar.


    Back to topic, Det ser da fint ud, der er dog en kæmpe flaskehals på grafikkortet, det er ikke nær så stærkt som de andre dele.


    Jeg er villig til at samle en pc til dig, det kommer dog stærkt an på om du selv kan bygge/samle den, eller om du vil bestille en færdig lavet på fx føniks computere eller lign.


    [Edit]
    Jeg har samlet en pc, der skulle være markant bedre.


    2.149 kr,- ASUS P6T Deluxe
    4.550 kr,- 2x ASUS ENGTX285/HTDI/1GD3 (2 GB)
    520 kr,- Hitachi DeskStar 7K1000.B 1 TB
    1.043 kr,- Antec Performance One P182
    1.322 kr,- LGBH08LS20 Super Multi Blue (lightscribe)
    1.803 kr,- Core i7 I7-920 8 MB
    1.442 kr,- Corsair XMS3 4 x 2 GB
    1.404 kr,- BenQ G2420HD
    1.469 kr,- Thermaltake ToughPower Cable Management W0132
    352 kr,- Microsoft Black Value Pack 3.0 (Nordisk) Mus og Tastetur.
    752 kr,- Microsoft Office Home and Student 2007(Komplet pakke)


    16.806 kr,- i alt.

    .. det skriver i nu? Jeg så nogle som skrev at det fx ikke kunne betale sig at købe et GTX 295. I sted for, sagde de at man skulle købe et HD 4890, for et DX11 kort er lige om hjørnet, men hvad for nogle spil KAN køre med DX11?


    Nåh, men jeg glæder mig da til der kommer nogle spil, som faktisk kan køre DX11, kommer sikkert til at se utroligt ud :-) Im happy med mit rig, det vil da sikkert holde i noget tid endnu.

    Faldt lige over en "lille" nyhed fra EVGA, om at de udgiver et bundkort med 7 x PCIe ([4 16x] [3 8x])!!
    Her er nogle specs:


    Performance
    Based on Intel X58/ICH10R chipset
    Supports Intel Core i7 Processors


    Memory
    6 x 240-pin DIMM sockets
    Triple Channel DDR3
    Maximum of 24GB of DDR3 1600MHz+
    Expansion Slot
    7 x PCIe x16/x8
    0 x 32-bit PCI, support for PCI
    Storage I/O
    1 x UltraDMA133
    9 x Serial ATA 300MB/sec with support for RAID 0, RAID1, RAID 0+1, RAID5, JBOD
    Integrated Peripherals
    8 Channel High Definition
    2 x 10/100/1000
    Multi I/O
    1 x PS2 Keyboard
    12 x USB2.0 ports (8 external + 4 internal headers)
    Audio connector (Line-in, Line-out, MIC)
    FireWire 1394A (1 external, 1 header)
    Form Factor
    XL-ATX Form Factor
    Length: 13.58in - 345mm
    Width: 10.375in ý 263.5mm


    Her er Features:



    PCI Express® 2.0 / 1.1 Support
    Allows 500MB a lane or up to 8 GB/s at 16x speeds - allows for full support for new PCI-E 2.0 graphics cards.


    Serial ATA II
    Also known as SATA2, features a 3.0 Gbit/s transfer speed, faster than Standard Serial ATA.


    Solid Capacitors
    Offers a longer lifespan, better stability when at high frequencies, can operate at higher temperatures, and no longer runs the risk of exploding.


    Passive Heatsink
    Consist of a metal heatsink.


    On-Boad Clear CMOS Button
    An onboard clear CMOS button which allows you to easily clear your BIOS without moving a jumper.


    On-Board Power Button with Integrated Power Light
    An onboard power button for easily powering on or off your system. Also shows a power indication light.


    On-Board Reset Button with Integrated HDD Activity Light
    An onboard reset button for easily rebooting your system as well as gives current status of your HDD via an activity light.


    On-Board Diagnostics LED Readout
    Helpful for when diagnosing a problem is needed.


    2-Way SLI® Support
    Feel free to turn up the eye candy and experience the performance of 2 Graphics Cards running together.


    3-Way SLI® Support
    Experience the amazing performance that only 3 Graphics Cards can deliver, a visual experience that will take you to the next level.


    Windows XP™ Support



    Windows Vista™ Support



    DDR3 Support
    Full support for the latest in DDR technologies.


    Triple-Channel Support
    Supports Triple-Channel memory configurations for extreme amounts of system memory bandwidth.


    Intel® X58/ICH10R Chipset
    This chipset supports Triple-Channel DDR3 system memory configurations as well as Intel® Core i7 (Socket 1366) support and NVIDIA® 2-Way and 3-Way SLI® support.


    Intel® Core i7 Support
    With an integrated memory controller, Intel® Core i7 (Socket 1366) processors feature amazing performance for however you use your computer.


    10 Phase Digital PWM



    300% more gold content in the CPU socket



    Super-low ESR and ESL film capacitors



    Supports EVGA's EVbot



    4-Way SLI® Support


    Se mere på: http://www.evga.com/articles/00501/

    Jeg ville også gå med en Thermaltake ToughPower. Har haft sådan en i noget tid i min anden maskine som køre en dejlig Q6600, kommer op på høje clocks med god stabilitet.


    Som Woqini siger, er jeg også i tvivl om den Dual Core kan følge med. Jeg ville anbefale en Q9400, eller en Q9550. De er ikke så forfærdeligt meget dyre, men holder længere i det lange løb mht performance :-)


    Core 2 Quad Q9400
    Core 2 Quad Q9550

    Hej Tweakers. Jeg er 15, og går snart ud af niende. Jeg tænkte på at købe mig en "kraftig" bærbar, der kan håndtere programmer som adobe photohop, sony vegas 9 og adobe after effects.


    De eneste krav jeg har, er at den ikke må koste mere end 6000,-
    Levetiden på batteriet behøver ikke være langt. Fx de der 6-cells. Har ikke imod at skulle bruge kabel stik.

    Du er i sikre hænder hvis du køber en quad-core. Der er udkommet den nye Xeon cpu som har 6 kerner. Og jeg skulle mene at windows 7 kommer til at understytte op til 24 threads. Ved dog ikke hvornår, men det kommer ingen længe.


    En gruppe kinesere har puttet sådan 2 cpu'er på et Tyan bundkort, og programmeret et lille program til at udpakke filer, som understøtter 2 cpu'er med 6 kerner.. Det er noget der sparker røv xD


    Men hey, på edbpriser koster sådan et par over 10.000 kr,- Det er ikke noget jeg sådan skal købe for nyligt..
    Lad os nu ikke komme off topic, en quad-core er et sikkert valg :-) Selv en i7 skulle ikke være dårligt. Men det kommer vi til hen af vejen.

    Tak Renegger.


    Jeg har selv været fanboy af intel og nvidia. Men når man lige lukker øjnene op, yder det NÆSTEN det samme, men for en mindre pris. Når man taler om GTX 295, og HD 4890, er det slet ikke nødvendigt at tage det bedste, da man alligevel ikke kan se den store forskel, med mindre man bencher eller tweaker for at få den bedste score. Men HD 4890 levere så du ikke lagger / køre med lav framerate, pluds det er billigt til dens ydelse :-) Helt klart et kort der kan anbefales for dem der ikke går 100% op i at have det ALLER BEDSTE, men bare så de kan spille uden forstyrelser
    :dance: :rules: