Loven om knive.

  • Jeg så dette hvad synes i. Jeg mener godt nok det er langt ude
    http://ekstrabladet.dk/112/article1215680.ece


    Hans liv bliver nu måske ødelagt fordi han har en lille hobby kniv med i sin bil. Hvad fanden skal man gøre hvis man har købt en køkken kniv
    Nu tænker jeg så.. Jeg fisker meget. og sjovt nok er jeg nød til at have en kniv med til at skære fisken op. mon jeg vil kunne få en både og komme i fængsel for at have sådan en med i min bil. Jeg tager aldrig min fiske kasse ud af bilen.

  • Ja, sagen er helt grotesk. På den anden side var det jo bare et spørgsmål om tid før det ville ske med de stramninger der er kommet gennem de sidste par år.


    Man må da håbe at det giver anledning til at genoverveje nogle af stramningerne, der er sgu for mange der bliver ramt af nogle stramninger der er målrettet en ret lille gruppe personer.


    /ask

  • Troede faktisk gerne man måtte ha kniv i bilen. Af mange årsager. God til at skære selen over med hvis man lander på hovedet. Eller i tilfælde af man kører et rådyr ned, og det ligger og lider. Jeg har da meget ofte en kniv liggende i bilen.
    Og den anden ende af kniven er jo god til at smadre ruden med hvis man ender under vand.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Fuldstændig latterligt at man bliver smidt i fængsel pga. af 2 sølle hobbyknive...


    Kunne se hvis han havde haft en halv sabel liggende, men det havde han jo heldigvis ikke.
    Han have endda en god grund til at have dem liggende.

  • latterlig sag ja, men mig bekendt har du ALDRIG måtte have en hobbykniv liggende i bilen pga den kan betjenes med 1 hånd og i tilfælde vist have et blad der er over det tilladte når den har nyt blad..


    Du må dog godt have den liggende til og fra arbejde hvis den er en del af dit arbejdsudstyr, men ikke have den i bilen når du kører op og træner, handler og den slags..


    Og til jer andre som har en kniv i tit har med så mener jeg at man godt kan få tilladelser til dem, mener en af mine venner har tilladelse til at have sin fiskekniv og vist nok også en værre dræber af en dykkerkniv.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ville nok lige være smart at få bragt hvad der egentlig står i loven :)


    Våbenloven blev senest ændret i 2004, hvor forbuddet mod og straffen for at bære kniv blev skærpet.


    * § 4: "På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position".


    * § 10 Stk. 3: "Overtrædelse af § 4, stk. 1 eller 2, straffes med bøde. Straffen kan stige til fængsel i 2 år, når den pågældende tidligere er straffet for overtrædelse af § 4, stk. 1 eller 2".

  • Her kan våbenloven ses som der også bliver linket til i artiklen fra Ekstra Bladet.


    Stramningerne er jo kommet for at dæmme op for noget af alt den kriminalitet der er, specielt i forbindelse med bandekrigen. Problemet er at sådanne love desværre ofte kommer til at ramme nogle personer som ikke har noget ondt i sinde, hvor dette tilfælde er et godt eksempel.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Virkelig langt ude :crazyeyes:


    Jeg har sku da også en hobby kniv af samme slags i min taske brugte den førhen på mit gamle arbejde så jeg kan i teorien blive dømt for det hvis politiet stopper mig af en eller anden grund..


    Utroligt alligevel for sådan en hobby kniv der er lige så sløv som et doven dyr når den har været brugt i nogle dage.

  • Troede ikke loven ville ramme hvis kniven er bøjelig som denne hoppy kniv er..


    Nu uden at have prøvet det selv, så vil jeg da tro at man ikke kan stikke en person ned uden at bladet vil knække..


    Så da station 2 forleden for de lod en mand gå selvom han havde en hoppy kniv på sig.. Så hvis det stod til mig, så ville jeg tage sagen op igen og bede om erstatning.. Kan da ikke være rigtigt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Troede ikke loven ville ramme hvis kniven er bøjelig som denne hoppy kniv er..


    Nu uden at have prøvet det selv, så vil jeg da tro at man ikke kan stikke en person ned uden at bladet vil knække..


    Så da station 2 forleden for de lod en mand gå selvom han havde en hoppy kniv på sig.. Så hvis det stod til mig, så ville jeg tage sagen op igen og bede om erstatning.. Kan da ikke være rigtigt!


    Lige præcis bladet vil nemlig knække.


    Man kan godt lave nogle rimelig dybe snit sår med et nyt blad men bare allerede efter nogle dage så bliver den sløv sådan en.


    Vi har da selv prøvet det oppe på mit gamle arbejde men kan ikke stikke folk ned med sådan en lille hobby kniv enten så knækker bladet eller så bøjer den bare..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Lige præcis bladet vil nemlig knække.


    Man kan godt lave nogle rimelig dybe snit sår med et nyt blad men bare allerede efter nogle dage så bliver den sløv sådan en.


    Vi har da selv prøvet det oppe på mit gamle arbejde men kan ikke stikke folk ned med sådan en lille hobby kniv enten så knækker bladet eller så bøjer den bare..


    Hmmmm...rimelig heldigt at det ikke lykkedes, men jeg vil nu mene det er et spørgsmål om hvor lige du stikker kniven ind. Hvis man har et godt "boldøje" vil jeg mene det er muligt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Hmmmm...rimelig heldigt at det ikke lykkedes, men jeg vil nu mene det er et spørgsmål om hvor lige du stikker kniven ind. Hvis man har et godt "boldøje" vil jeg mene det er muligt.


    Anders


    Hvis den skal stikkes ind i ryggen eller maven på en så nægter jeg at tro på at det vil lykkes.


    Jeg har faktisk en hobby kniv til at ligge ved siden af mig samme størrelse om i artiklen men bare i en bedre bygget version og selv den kan heller ikke rigtig bruges til at stikke nogen ned med.


    Den kan lave nogle grimme snit sår men det er hvis også det hele

  • Der var også en anden der fik 14 dage i spjællet samt en bøde på 7000 fordi han gik med den.


    Jeg har ALTID en hobbykniv på mig når jeg er på arbejde/skal hjem/til arbejde. Men det tror jeg nu ikke jeg gør mere. Hvilket min chef også har anbefalet ios medarbjedere :S


    VOLDSOMT latterligt. Tag ud til enhver byggeplads, og nup en håndværker, for de har alle sammen en hobbykniv, alle.